skrive gratis sms vis internet?
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 09-05-09 17:53

Er der nogen der har et bud på det?
Hilsen Hanne

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-05-09 18:10

Hanne Hertzog skrev:
> Er der nogen der har et bud på det?
> Hilsen Hanne

Det lukkede terrorlovgivningen for. Sonofon havde for et par år en dims
man kunne putte ind i Office og koble sammen med sin mobil, så man kunne
sende sms'er tilknyttet ens mobil på den måde. Det afhænger vist af dit
abbonnement hvad det så koster.

Så, hvor har du mobil henne?

Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-05-09 11:35

On May 9, 7:10 pm, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Det lukkede terrorlovgivningen for.

Er det noget specielt dansk eller europæisk? Man kan sende gratis SMS
via Gmail i USA.

--
Michael Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-05-09 18:46

Michael Knudsen skrev:

> Er det noget specielt dansk eller europæisk? Man kan sende gratis SMS
> via Gmail i USA.

Ingen anelse. Jeg har ikke fulgt med i det, men det var begrundelsen da
jeg spurgte om mulighederne for at sende sms fra min pc.

USA strammer så nok på nogen andre punkter end vi gør - hvad der virker
bedst, må vi så se på langt sigt hvad bliver.

Betyder ovenstående iøvrigt at jeg kan sende en sms gratis til US-numre?
Det vil jeg da gerne - det koster en krig at sende fra min mobil.

Fra : N/A

Dato : 09-05-09 18:46

Fra : Niels

Dato : 09-05-09 11:51

On May 9, 6:53 pm, "Hanne Hertzog" <Ha...@enterpol.dk> wrote:
> Er der nogen der har et bud på det?
>  Hilsen Hanne

www.frisms.nu

Hæfter en lille reklame på din sms, men fungerer godt.

--
Niels

Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-05-09 12:16

On May 9, 7:45 pm, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Betyder ovenstående iøvrigt at jeg kan sende en sms gratis til US-numre?
>   Det vil jeg da gerne - det koster en krig at sende fra min mobil.

Det er en feature i Gmail Labs. Jeg har ikke undersøgt den i detaljer.

--
Michael Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 09-05-09 20:06

Hanne Hertzog <Hanne@enterpol.dk> wrote:

> Er der nogen der har et bud på det?
> Hilsen Hanne

BluePhoneElite 2 app.

M., men ikke til iPhone(endnu).

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-05-09 21:16

> BluePhoneElite 2 app.
>
> M., men ikke til iPhone(endnu).

Den skal lige rettes, for du kan ikke sende SMS uden din telefon.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 10-05-09 05:18

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Den skal lige rettes, for du kan ikke sende SMS uden din telefon.

Nåh ja, for pokker - den var lige smuttet udenom

M.

Fra : jagge

Dato : 09-05-09 22:48

> BluePhoneElite 2 app.

her vil jeg så godt lige tilføje at selvom det er et program der kunne
være fantastisk, så er det uendelig buggy.

Det er simpelthen pain in the a.. . Ærgeligt for det kunne være
superfedt. Måske ok bare til sms men til bluetooth og de andre
funktioner er det bare alt alt for bøvlet og ustabilt.

MVH

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 10-05-09 05:41

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]

> superfedt. Måske ok bare til sms men til bluetooth og de andre
> funktioner er det bare alt alt for bøvlet og ustabilt.

Det var dog ærgerligt. Jeg har kun positive erfaringer fra min tid med
SonyEricsson. Bluetooth fungerede fint gennem BluePhoneElite til både
smæs og flytning af filer(billeder).

Jeg bruger det som sagt ikke mere, da iPhones blåtand ikke er god nok.

M.

Fra : jagge

Dato : 10-05-09 07:40

> Det var dog ærgerligt. Jeg har kun positive erfaringer fra min tid med
> SonyEricsson. Bluetooth fungerede fint gennem BluePhoneElite til både
> smæs og flytning af filer(billeder).

Det er superærgeligt for det ville være det perfekte program til mig.
Jeg prøvede en demo for nogle måneder siden, og det var ret bøvlet og så
virkede det kun sporadisk.

Kan ikke helt huske hvad det var der ikke fungede men kan huske
fornemmelsen af et ustabilt program. Mit hovedformål var det at bruge
mac'en som bluetooth headset til telefonen og nogle gange var der hul
igennem, andre gange ikke etc. Det var for irreterende.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-05-09 10:29

> [...]

> mac'en som bluetooth headset til telefonen og nogle gange var der hul
> igennem, andre gange ikke etc. Det var for irreterende.

Jeg har fået bugt med det, synes jeg, ved at starte således at maskinen
kan se telefonen og parres. Programmet er herefter mere tolerant overfor
at man tager telefonen med sig. Den plan dur'. Alt andet sutter.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 10-05-09 10:57

> Jeg har fået bugt med det, synes jeg, ved at starte således at maskinen
> kan se telefonen og parres. Programmet er herefter mere tolerant overfor
> at man tager telefonen med sig. Den plan dur'. Alt andet sutter.

Det er jo også således, det skal gøres - har Jakob ikke gjort det?

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-05-09 12:38

> Det er jo også således, det skal gøres - har Jakob ikke gjort det?

Jeg antager at han ikke har gjort det. For det skulle ikke være
nødvendigt. Jeg kan jo uden problemer parre en mus eller et tastatur
selvom det blev hentet ned fra gemmerne.

Er Mac'en tændt i forvejen, så kan du ikke regne med, at du kan starte
programmet BluePhoneElite, og at din telefon efterfølgende parres med
programmet. Og, det kan være gået i selvsving over ikke at finde
telefonen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jagge

Dato : 10-05-09 15:20

> [...]
> programmet BluePhoneElite, og at din telefon efterfølgende parres med
> programmet. Og, det kan være gået i selvsving over ikke at finde

Præcis det skal jo bare funge. Min mus kan jo tænde og slukkes uden
problemer. Det burde være sådan at hvis programmet og telefonen har
aktiv bluetooth så er det bare funktionelle.

Sådan noget skal være total plug and play ellers dur det ikke i min
optik.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-05-09 22:02

> [...]

> aktiv bluetooth så er det bare funktionelle.
>
> Sådan noget skal være total plug and play ellers dur det ikke i min

Opfølgning: Der er kommet ny opdatering (2906), og jeg tjekkede lige om
jeg kunne få det til at køre, nix. Vi må nok have fat i JJJ.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 10-05-09 17:33

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> skrev:

> Er Mac'en tændt i forvejen, så kan du ikke regne med, at du kan starte
> programmet BluePhoneElite, og at din telefon efterfølgende parres med
> programmet.

Sådan plejer det da at virke. Det gør jeg tit, og det har jeg ikke haft
problemer med.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-05-09 07:51

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Sådan plejer det da at virke. Det gør jeg tit, og det har jeg ikke haft
> problemer med.

Ahh, det var godt du kom på banen. Jamen det er rart at høre at
programmet virker. Jeg blev så motiveret til at prøve at finde andre
fejlkilder.

Jeg sad længe og prøvede at parre forskellige ting med min MBP, og
telefonen ville det slet ikke parre. Derfor tjekkede jeg så med Apples
fejlfinding af bluetooth.

I følge Apples vejledning skal man nulstille PRAM, hvilket jeg gjorde.
Og vupti, keine probleme nur behändigkeit.

Ah namme nam dab dah da da dah

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 11-05-09 06:53

> Er Mac'en tændt i forvejen

Er der en anden mulighed?

- Mikael

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-05-09 07:04

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Er der en anden mulighed?

Ja. *V*

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jagge

Dato : 10-05-09 15:18

> Jeg har fået bugt med det, synes jeg, ved at starte således at maskinen
> kan se telefonen og parres. Programmet er herefter mere tolerant overfor
> at man tager telefonen med sig. Den plan dur'. Alt andet sutter.

Ok det kan da være det skulle have en chance til, hvis det virker er
ideen jo ret god

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 10-05-09 16:46

jagge <jagge@noname.invalid> skrev:

> her vil jeg så godt lige tilføje at selvom det er et program der kunne
> være fantastisk, så er det uendelig buggy.

Kommer det ikke an på, hvad man bruger det til? Jeg bruger det kun til
sms, og jeg er rigtig godt tilfreds. Det virker bare ... Det er skønt at
kunne skrive sms'er på computeren, og det er herligt, at der kommer en
dialogboks frem, når der er ny sms. Faktisk ligger min mobiltelefon
stort set altid i tasken eller i lommen - jeg bruger den næsten kun via
Mac'en (via BlueTooth).

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-05-09 06:42

> [...]

> dialogboks frem, når der er ny sms. Faktisk ligger min mobiltelefon
> stort set altid i tasken eller i lommen - jeg bruger den næsten kun via

Hvilken telefon har du?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 11-05-09 19:19

Flemming Rubini skrev:

> Hvilken telefon har du?

Tidligere: Nokia 6230i
Nu: Nokia 2630 - hvor BluePhoneElite desværre ikke kan læse sms'er på
telefonen, men man kan stadig sende via Mac'en. Surt. Men det stod
tydeligt i dokumentationen, så ...

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 12-05-09 00:06

> [...]

> Nu: Nokia 2630 - hvor BluePhoneElite desværre ikke kan læse sms'er på
> telefonen, men man kan stadig sende via Mac'en. Surt. Men det stod

Tak. Det var godt at høre du havde en anden oplevelse af BP2, for nu fik
jeg gennemgået min opsætning. Efter jeg har nulstillet PRAM spiller for
som forventet. Det er ligefør jeg lovpriser programmet

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 12-05-09 10:16

> [...]

> jeg gennemgået min opsætning. Efter jeg har nulstillet PRAM spiller for
> som forventet. Det er ligefør jeg lovpriser programmet

.... ak, nu har jeg igen problemer med at etablere forbindelse til
computeren eller BPE2 vice versa. Man kan vel ikke klandre BPE2 for at
min bluetooth forbindelse ikke er stabil. Og endeligt kunne det være
telefonen som fejler. På telefonen hænger faktisk en forbindelse til
computeren som ikke findes ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 12-05-09 10:18

> [...]

> som fejler. På telefonen hænger faktisk en forbindelse til computeren som

og da jeg smed den ud, kunne jeg etablere forbindelsen. Superduper
hurtigt og sømløst.

--
Venlig hilsen Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 12-05-09 16:45

> [...]

> min bluetooth forbindelse ikke er stabil. Og endeligt kunne det være
> telefonen som fejler. På telefonen hænger faktisk en forbindelse til

Du kunne også overveje at nedgradere til BluePhoneElite - temmelig
stabil.

M.

Fra : Esben

Dato : 11-05-09 06:11

> [...]

> superfedt. Måske ok bare til sms men til bluetooth og de andre
> funktioner er det bare alt alt for bøvlet og ustabilt.

Du må have en telefon der ikke spiller ret godt med det?! Der er da
knaster ind imellem hvor et eller andet device/applikation skal
genstartes før det spille, men det at du kan modtage og snede SMS'erne
ovrgår alt. Et af de vigtigste mac-programmer overhovedet iMO

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad