min skærm var lige lidt blå
Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 12:07

Jeg har den sidste MacBook Pro før det blev unibody, altså en macbook
der også hedder 4,1
Den fungerer fint, har 4gb ram og 320 gb disk med 7200 spin..
så lige her for fem minutter siden var skærmen i et minuts tid blå
Ikke blå som vandet, men med blåstik, som om at led lyset ( eller hvad
det nu lige er) bag skærmen besluttede sig for at skifte farve..
for en kort periode..
Nogen der har prøvet det før..
jeg går op i farver og hvis etc, og har sågar kalibreret skærmen i
januar 09 ( maskinen er fra oktober) og skyndte mig over i farve
kontrol ( color sync)
Det ser ud til at farven hoppede "tilbage" før jeg gik ind i dette program..
nogle ideer..
er det en plist eller en hardware defekt.. ( det er første gang jeg ser den)
og nogen der har nogle ideer til hvordan jeg kan tjekke det..?

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-05-09 16:03

<ecozyz> wrote:

> [...]
> er det en plist eller en hardware defekt.. ( det er første gang jeg ser den)
> og nogen der har nogle ideer til hvordan jeg kan tjekke det..?

Nu du siger det, så har jeg vist også været ude for det. Skærmen var i
hvert fald sådan lidt underlig misfarvet og manglede kontrast. Jeg
skifter mellem ekstern og intern skærm, så jeg regnede med, at det blot
var grafikken, der var blevet lidt forvirret. Løsningen var vist nok at
åbne Systemindstillinger, og så klikkede jeg bare på skærmbeskrivelsen.
Så skiftede skærmen til det rigtige.
--
Henrik Münster
Esbjerg