Firmahistorie?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-07-01 07:28

Gruppen hedder 'erhverv'; dækker det mon også
'erhvervs/historie/' - altså firmahistorie?

Det jeg er interesseret i er hvor jeg kan finde oplysninger
om *sammenhængen* mellem nogle firmaer, deres ejere og deres
direktører/direktioner i København - i perioden ca. 1950 til
ca. 1970. Og gerne billeder af firmaernes facader mv. til
brug for min erindringsbog.

Og det drejer sig altså mere konkret om navnene

Toro Oil Corp. A/S, Bredgade 76 (direktør Robert Raff)

M.B. Cohn A/S, Bredgade 76 (direktør C.C. Glad(?))

L.C. Glad & Co. A/S, København K (direktør ?)

Scaruco Oil, København (direktør Tønnesen)

Venligst:
Jørgen Grandt

www.grandt-aarhus.dk

Fra : S-E. Gottlieb

Dato : 02-09-01 21:14

Hej,

prøv Erhvervsarkivet i Aarhus.
Du finder dem f.eks. via Rigsarkivets hjemmeside http://www.sa.ra.dk

--
Med venlig hilsen / Sincerely / Mit freundlichen Grüssen
Svend-E. Gottlieb