Første tastaturtryk
Fra : Niels

Dato : 01-05-09 12:22

I dag blev jeg enig med en kammerat om, at hvis vi ikke har rørt vores
tastatur i en periode, registrerer Mac'en ikke det første
tastaturtryk. Vi har hver især ignoreret det, fordi vi mente, at vi
selv tog fejl.

Vi bruger sort MacBook og MacBook Pro.

Er der nogen her, som er udsat for det samme?

--
Niels

Fra : Leif Neland

Dato : 02-05-09 23:17

Niels skrev:
> [...]
> tastatur i en periode, registrerer Mac'en ikke det første
> tastaturtryk. Vi har hver især ignoreret det, fordi vi mente, at vi

Det er ikke en fejl, det er en feature

Det er fordi det første tryk slår pauseskærm/skærmlysdæmpning fra.

Så risikerer man ikke at der står et prompt og venter på "tryk mellemrum
for at slette alle data", på en skærm, der er slukket.

Det er ihvertfald min teori.

Leif

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-05-09 01:06

Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

> [...]
>
> Så risikerer man ikke at der står et prompt og venter på "tryk mellemrum
> for at slette alle data", på en skærm, der er slukket.

Du har ret, hvis skærmen er gået i sort, eller computeren er gået på
vågeblus. Det skriver Niels bare ikke tydeligt. Jeg har en svag
erindring om, at der engang var en fejl ved nogle bærbare, hvor de ikke
reagerede på første tastetryk. Er der andre, der kan huske det bedre?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-05-09 01:26

> [...]
> erindring om, at der engang var en fejl ved nogle bærbare, hvor de ikke
> reagerede på første tastetryk. Er der andre, der kan huske det bedre?

Mener at det var en fejl i MacBook pro for ca. et år siden, og at det
blev rettet via en firmware update.

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-05-09 07:34

On 2009-05-03 02:26:04 +0200, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> Mener at det var en fejl i MacBook pro for ca. et år siden, og at det
> blev rettet via en firmware update.

Vi har en 1. generations MBP Core 2 Duo hvor firmware opdateringen ikke
ar afhjulpet problemet.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-05-09 08:23

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Vi har en 1. generations MBP Core 2 Duo hvor firmware opdateringen ikke
> ar afhjulpet problemet.

SÃ¥ vidt jeg husker blev problemet afhjulpet med en fil navngivet noget a
la 'Keyboard firmware update', som blev downloadet til
/Applications/Utilities/. Problemet var bare at post-install scriptet
aldrig kørte programmet, så problemet blev først løst her, da jeg kørte
programmet manuelt. Andre havde samme problem, så det er da værd at
forsøge ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-05-09 09:15

On 2009-05-03 09:22:50 +0200, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> [...]
> aldrig kørte programmet, så problemet blev først løst her, da jeg kørte
> programmet manuelt. Andre havde samme problem, så det er da værd at

Firmwareen er skam lagt på på.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Niels

Dato : 03-05-09 01:27

On May 3, 2:26 am, s...@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) wrote:
> [...]

Men det er heller ikke et krav til skavanken. Der behøver ikke gå så
laaaang tid, før "featuren" indtræder.

Det er en sort MacBook og en MB Pro, som er ca. ét år gammel.

Spooky mere end problematisk, dog.

--
Niels