Windows parallelt
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 30-04-09 10:32

Jeg tænker på at køre windows parallelt på imac. Jeg funderer over, om det
mon er nok med 4 gb ram, hvis begge styresystemer skal køre samtidigt.

Med gode hilsener

Svend Erik Jørgensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-09 10:39

Svend Erik Jørgensen skrev den 30-04-2009 11:31:
> Jeg tænker på at køre windows parallelt på imac. Jeg funderer over, om det
> mon er nok med 4 gb ram, hvis begge styresystemer skal køre samtidigt.

Det kører fint som udgangspunkt. Spørgsmålet er hvilke programmer du
skal køre i hhv Windows og OS X og hvilke krav de stiller :)

Fra : Kurt Brixen

Dato : 30-04-09 11:50

In article <49f971b3$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>,
Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Det kører fint som udgangspunkt. Spørgsmålet er hvilke programmer du
> skal køre i hhv Windows og OS X og hvilke krav de stiller :)

Det er ikke altid en fordel af give Windows meget ram, har jeg oplevet.
Jeg har også 4 GB, og gav i starten Windows XP 1 GB, men efter jeg har
sat den ned til 512 MB er opstart af Windows fra Suspend blevet meget
hurtigere.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-09 12:00

Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> wrote:

> Jeg har også 4 GB, og gav i starten Windows XP 1 GB, men efter jeg har
> sat den ned til 512 MB er opstart af Windows fra Suspend blevet meget
> hurtigere.

Det siger jo sig selv ... suspend gemmer alt indhold af ram på disken så
jo mere ram jo mere data skal der hhv. læses og skrives når du "vækker"
den ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-09 14:39

Kurt Brixen skrev:

> [...]
> Jeg har også 4 GB, og gav i starten Windows XP 1 GB, men efter jeg har
> sat den ned til 512 MB er opstart af Windows fra Suspend blevet meget

Tjah, den skal jo læse 512 Mb mere ind fra disken. Man skal
selvfølgelig ikke give Windows mere end den har brug for (hvilket
bringer mig tilbage til - hvilke programmer skal der køres og hvilke
krav stiller de :) )

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 30-04-09 19:23

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Tak for gode og brugbare svar. Mht. hvilke programmer:

Blot almindelig trafik med internet - Yousee mv. som Mac ikke matches af,
Desuden nogle Officefiler, så intet kriminelt og slet slet ikke spil.

Gode hilsener
Svend Erik Jørgensen