Størrelse på tekst i vinduer/oversigter.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 27-04-09 12:31

Hej

Kan man - og hvis ja, hvordan ændres størrelsen af tekst i eksempelvis
finderbjælke ( æble, file, edit.... bjælke for oven),
enhedsoversigt/steder m.m. i vinduer.
Mappestørrelser og tekst hertil er ikke problemet (æble+j).

På min iMac og min MBP er der en fornugtig størrelse, men på min brors
nye MBP er typerne meget små.

Michael C.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-09 00:08

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> enhedsoversigt/steder m.m. i vinduer.
> Mappestørrelser og tekst hertil er ikke problemet (æble+j).

Ikke umiddelbart, men der findes vel hacks til stort set alt.

> På min iMac og min MBP er der en fornugtig størrelse, men på min brors
> nye MBP er typerne meget små.

Jeg formoder, at det blot skyldes, at din brors MBP har større opløsning
i forhold til skærmens fysiske størrelse. Kan du fortælle, hvilke
skærmstørrelser, der er på computerne, og hvilke opløsninger, de kører
med?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-04-09 01:25

Henrik Münster wrote:

> [...]
> i forhold til skærmens fysiske størrelse. Kan du fortælle, hvilke
> skærmstørrelser, der er på computerne, og hvilke opløsninger, de kører

Man kan ændre skrift/skriftstr. på dialoger, vinduer, navne m.m. ved at
bruge TinkerTool. Det bruge jeg selv, og det er rart, når man sidder med
en højopløselig skærm..-)

TinkerTool 3.93 (freeware)
Access hidden preferences settings.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11967

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-04-09 07:37

> Man kan ændre skrift/skriftstr. på dialoger, vinduer, navne m.m. ved at
> bruge TinkerTool. Det bruge jeg selv, og det er rart, når man sidder med
> [...]

Det er det vi andre kalder "at dimse"

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 01-05-09 15:08

> Man kan ændre skrift/skriftstr. på dialoger, vinduer, navne m.m. ved at
> bruge TinkerTool. Det bruge jeg selv, og det er rart, når man sidder med
> [...]

Har hentet programmet og prøvet meget - men jeg kan intet ændre.
Jeg gå ind og ændre på font-størrelser, men intet ændre sig nogen steder
overhovedet.
Sikkert en betjeningsfejl fra mig, men jeg kan ikke finde løsningen.
Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 01-05-09 15:02

> [...]
> i forhold til skærmens fysiske størrelse. Kan du fortælle, hvilke
> skærmstørrelser, der er på computerne, og hvilke opløsninger, de kører

Undskyld jeg først for svaret nu.

Det er en 17 tommer og stod til opløsning 1920x1200. Det har vi ændret
til 1680x1050 og det hjalp og er accepteret af brorskabet.
Billedet er pænt og udfylder skærmen. Alt OK.

Men rent teknisk - hvor er formatet 16-9 blevet af.
1920x1200 skulle være 1920x1080 og 1680x1050 skulle være 1680x945.
Det er også nogle -skæve- opløsningsformater på min iMac.
Hvad er forklaringen her.

Michael C.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-09 15:25

> [...]

> til 1680x1050 og det hjalp og er accepteret af brorskabet.
> Billedet er pænt og udfylder skærmen. Alt OK.

Det er fint, hvis han er tilfreds. Desværre er det sådan, at en
fladskærm skal køre ved højeste opløsning for at give det skarpeste
billede, men hvis din bror er tilfreds, er det fint. Mange, jeg kender,
gør det på samme måde.

Formatet er 16-10.
--
Henrik Münster