DR arbejder på en Player til iPhone
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-04-09 11:26

Hej,

Inspireret af tråde her i gruppen den seneste uge, har jeg forsøgt at få
streaming af DR1 og DR2 til at virke på iPhone vha. app'en VLC4iPhone
(kræver jailbreak), men desværre uden held.

Jeg har imidlertid fundet et indlæg på DR's blog om, at de arbejder på
en app kaldet DR Player.

http://blogs.dr.dk/blogs/betalab/archive/2009/02/20/dr-indhold-lige-til-din-iphone.aspx

Det ser ud til at den kan have lange udsigter, men det er da bestemt
spændende.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Steen

Dato : 27-04-09 12:06

> [...]
> n-iphone.aspx
>
> Det ser ud til at den kan have lange udsigter, men det er da bestemt

Ja, det ser spændende ud, tak for tippet - jeg vidste slet ikke DR havde
blogs -- Steen

Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-09 12:15

> [...]
din-iphone.aspx

> Det ser ud til at den kan have lange udsigter, men det er da bestemt

Og jeg lægger mærke til følgende indlæg:

=

Peter har skrevet:
marts 8, 2009 12:27

Jeg synes det er ret ærgeligt at DR er så forelskede i Apple! Hvorfor er
det at en public service station laver en løsning som rammer så snæver
en gruppe som danske iPhone brugere trdos alt er. Ja iPhonen er rettet
mere mod nettjenester og den kommer ofte med et abonnement med meget
datatrafik. Men der findes mange andre abonnemeter hvor man kan få
billige datapakker og de fleste smart phones har idag wlan så man kan
hente nye podcasts når man er i nærheden af et wlan. Hvorfor skal de
mange symbian eller windows mobile brugere holdes udenfor? Der findes
mange gange flere af de telefoner end der findes iPhones!
=

Føler Windows Mobile-brugerne sig marginaliserede?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 27-04-09 16:25

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]

> mange gange flere af de telefoner end der findes iPhones!

> Føler Windows Mobile-brugerne sig marginaliserede?

´bout time

M.

Fra : tigerd

Dato : 27-04-09 11:40

Hejsa
Nu sidder jeg tilfældigvis i ovennævnte afdeling, og ja den dersens
iphone app er blevet vildt forsinket. Desværre. Det er der masser af
gode grunde til, men der bliver arbejdet på sagerne.

Angående Apple og DR er der skam også masser af internt pres på for at
lave formater mm så alle, uanset computer, kan bruge tilbudene fra
dr.dk. Således arbejdes der intensivt på at lave nye playere(dr.dk har
tre playere for tiden), som kan bruges på alle platforme. Fx kan stort
set alt indhold til unge (der linkes til fra dr.dk/u) afspilles i en
flashplayer.

Tjek i øvrigt den nu udvidede mængde af videopodcasts. på
http://www.dr.dk/podcast/Video - her finder man bla. so ein ding og
troldspejlet.

Det var lidt reklame...beklager :)

vh
Allan

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-09 07:07

tigerd <minkonto@gmail.com> wrote:

> Det var lidt reklame...beklager :)

Men informativt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 28-04-09 12:59

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Men informativt ...

Sverige har en gratis player, men det er vist "kun" til radio
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-04-09 13:16

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Sverige har en gratis player, men det er vist "kun" til radio

BBC har også gang i en afspiller til iPhone så det er ikke noget DR har
"monopol" på ... altså at ville understøtte iPhone...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 28-04-09 17:34

Denneher: http://snipurl.com/gxfw3 [www_telegraph_co_uk]?
--
Steen

Fra : N/A

Dato : 30-04-09 05:33

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-04-09 13:19

tigerd wrote:
> Nu sidder jeg tilfældigvis i ovennævnte afdeling, og ja den dersens
> iphone app er blevet vildt forsinket. Desværre. Det er der masser af
> gode grunde til, men der bliver arbejdet på sagerne.

Fedt. Jeg vil ikke hænge dig op på det, men snakker vi uger, måneder
eller kvartaler inden der sker noget? ;)

> [...]
> tre playere for tiden), som kan bruges på alle platforme. Fx kan stort
> set alt indhold til unge (der linkes til fra dr.dk/u) afspilles i en

Det glæder mig virkelig at høre. Der er mange gode grunde til at ikke at
ku' li' Flash, men det er pt. bare det sjoveste, når det kommer til
streaming. Igen - ved du, hvor lange udsigter det har?

> Det var lidt reklame...beklager :)

Det' tip top! Altid sjovt at høre noget fra nogen, der rent faktisk ved
noget ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-04-09 15:45

Peter Farsinsen skrev:

> Fedt. Jeg vil ikke hænge dig op på det, men snakker vi uger, måneder
> eller kvartaler inden der sker noget? ;)

Det viser bare at der vitteligt er mange forskellige herinde :)

Men dejligt at Allan arbejder derinde - så har vi også mulighed for at
lave lidt lobbyarbejde direkte til kilden

Med frygt for at spørge lidt dumt - Allan, hvad er det præcise problem i
at vise h.264 film disket ud via RSTP (eller hvad hulen det nu er det
hedder?)

Hurra :) Min yngel har som bekendt en iMac G3 så vi er glade for alt
hvad der kan køre på den slags gamle isenkram. Hvis det endda kan køre
på en Wii (Opera, Flash 7) er vi RIGTIGT glade :))

> [...]
> streaming. Igen - ved du, hvor lange udsigter det har?

> Det' tip top! Altid sjovt at høre noget fra nogen, der rent faktisk ved

Jep. Fordomme er tidsbesparende, men kedelige i længden.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-05-09 14:04

On 2009-04-28 16:45:17 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Med frygt for at spørge lidt dumt - Allan, hvad er det præcise problem
> i at vise h.264 film disket ud via RSTP (eller hvad hulen det nu er det
> hedder?)

IPhone understøtter i den nuværende version ikke RSTP.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-09 14:18

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> IPhone understøtter i den nuværende version ikke RSTP.

Nåh. Vigtig detalje - det kan de da ikke være bekendt :(

Og Apple vil garanteret ikke have man laver en RSTP-klient.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-05-09 15:04

> IPhone understøtter i den nuværende version ikke RSTP.

Jo da: <http://www.rstp.ca/>

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-05-09 17:37

On 2009-05-02 16:03:59 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten Lind) said:

> Jo da: <http://www.rstp.ca/>

De er svære at streame selvom såvel regering som Socialdemoktater helst
så det muligt.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 02-05-09 19:09

> De er svære at streame selvom såvel regering som Socialdemoktater helst
> så det muligt.

He, he....godt brølt

M.

Fra : N/A

Dato : 30-04-09 05:33

Fra : N/A

Dato : 28-04-09 13:19

Fra : tigerd

Dato : 29-04-09 07:07

On 28 Apr., 18:33, isteen+use...@gmail.com (Steen) wrote:

> Denneher:http://snipurl.com/gxfw3 [www_telegraph_co_uk]?
> --
> Steen

@peter mfl. - jeg vil skyde på 2 mdr til en fungerende iphone app,
men...Såvidt jeg ved kommer der ikke streaming af radio i den første
version.

> "Med frygt for at spørge lidt dumt - Allan, hvad er det præcise problem i
at vise h.264 film disket ud via RSTP (eller hvad hulen det nu er det
hedder?) "
Jeg kan forestille mig at det ville kræve en konvertering af rigtig,
rigtig mange terrabits af tv, samt pladsproblemer, tekniske issues osv
osv. I et stort mediehus er det en større operation at lave nye
standarder. Personligt støtter jeg flashløsninger, og det er nok også
der vi ender. Jeg ved at vi i de næste 3-6 mdr skal til at udvikle en
ny stand-alone player istedet for den nuværende der virker rigtig
dårlig med mac, og dertilhørende konvertering af TV-filer. Så
problemerne bliver løst - forhåbentlig i år.
I øvrigt kan man skrive til nettv@dr.dk hvis man har problemer med at
få nettv til at virke til mac. Så hjælper Daniel herinde gerne.
mvh
Allan

Fra : Per Rønne

Dato : 30-04-09 04:12

tigerd <minkonto@gmail.com> wrote:

> @peter mfl. - jeg vil skyde på 2 mdr til en fungerende iphone app,
> men...Såvidt jeg ved kommer der ikke streaming af radio i den første
> version.

Det problem kommer vel naturligt i 2. række, i og med at vi allerede kan
tage DR radio gennem det tyske produkt WunderRadio.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-09 05:33

tigerd skrev:

> [...]
> dårlig med mac, og dertilhørende konvertering af TV-filer. Så
> problemerne bliver løst - forhåbentlig i år.

Hurra :)

Og hvis der var en nem måde at komme direkte til den underliggende fil
fra denne player ville jeg være en glad far. Det må gerne være
indsyltet i DRM og alt det der, bare man selv kan vælge hvad man vil se
den med.

Du skal have rigtigt mange tak fordi du viser flaget herinde!

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-04-09 07:14

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Hurra :)

Hep, hep!

> Og hvis der var en nem måde at komme direkte til den underliggende fil
> fra denne player ville jeg være en glad far. Det må gerne være indsyltet
> i DRM og alt det der, bare man selv kan vælge hvad man vil se den med.

Så vidt jeg ved, findes den slags ikke til Flash, men det KAN være jeg
tager fejl. I så fald oplys mig ;)

> Du skal have rigtigt mange tak fordi du viser flaget herinde!

Ja, jeg havde egentlig givet lidt op på DR, da den eksisterende player
fungerer så sløvt. Ser bestemt frem til at ku' se nettv, på en måde,
hvor det giver mening ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-09 14:34

Peter Farsinsen skrev:

> Hep, hep!

Vi må lave en happening på DR's parkeringsplads med bannere og sårn.

> Så vidt jeg ved, findes den slags ikke til Flash, men det KAN være jeg
> tager fejl. I så fald oplys mig ;)

Jamen, jeg er ligeglad, hvis Flash spiller en ubeskyttet men godt gemt
fil, og der linkes til en indsyltet version er det fint for mig.

For mig er "So ein ding" videopodcasten optimal iøvrigt! Det vælter
bare ind på maskinen og man skal ikke fedte med noget.

Du mener, på et fjernsyn? *dukker sig*

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-09 14:37

> For mig er "So ein ding" videopodcasten optimal iøvrigt! Det vælter
> bare ind på maskinen og man skal ikke fedte med noget.

kvaliten er bare lala ... jeg har lavet min egen "podcast" .. jeg har en
smart guide i EyeTV* som suger dem helt automatisk, konverterer til
Apple TV format og hopsa!

/thomas

* på YouSee DVB-C digital cabel

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-09 15:06

Thomas von Hassel skrev:

> kvaliten er bare lala ... jeg har lavet min egen "podcast" .. jeg har en
> smart guide i EyeTV* som suger dem helt automatisk, konverterer til
> Apple TV format og hopsa!

Hvilken tv-dimmer har du?

FOrdelen ved podcastene er jo at man ikke behøver have en computer
stående på spring for at optage :D

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-09 15:09

> Hvilken tv-dimmer har du?

EyeTV 610 ... men det er bare en FireDTV i elgatos indpakning, og Elgato
sælger den heller ikke mere.

<http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=1190404644>

> FOrdelen ved podcastene er jo at man ikke behøver have en computer
> stående på spring for at optage :D

klart .. men det har jeg jo så i forvejen ;)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-09 20:07

Thomas von Hassel skrev:

> EyeTV 610 ... men det er bare en FireDTV i elgatos indpakning, og Elgato
> sælger den heller ikke mere.
>
> <http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=1190404644>

Ok. Grunden til at jeg spørger er at jeg har købt sådan en Pinnacle
Ultimate USB-dims og den er som sådan fin, men den kan kun tage DVB-T og
ikke DVB-C (gratiskanalerne er rigeligt). EyeTV er i øvrigt et
fantastisk program, selv i Lite udgaven.

> klart .. men det har jeg jo så i forvejen ;)

Ørj. De rige har mange glæder hva :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-09 21:46

> [...]
> ikke DVB-C (gratiskanalerne er rigeligt). EyeTV er i øvrigt et
> fantastisk program, selv i Lite udgaven.

dvb-c er fedt ... især hvis du har adgang til hd kanalerne .. men det er
dyrt legetøj ..

> Ørj. De rige har mange glæder hva :)

tja ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-04-09 15:17

Thomas von Hassel wrote:

> kvaliten er bare lala ... jeg har lavet min egen "podcast" .. jeg har en
> smart guide i EyeTV* som suger dem helt automatisk, konverterer til
> Apple TV format og hopsa!

Hvor kan /jeg/ streame dem fra? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-09 15:21

> Hvor kan /jeg/ streame dem fra? ;)

se _det_ er jo der hvor man kommer på den forkerte side af "fair use" :)

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-04-09 16:00

Thomas von Hassel wrote:

> se _det_ er jo der hvor man kommer på den forkerte side af "fair use" :)

Sure gamle mand ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-09 16:03

> Sure gamle mand ;)

slet ikke når der er folk fra DR som lytter med :)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-09 19:04

Peter Farsinsen skrev:

> Hvor kan /jeg/ streame dem fra? ;)

Du må bestille at THomas lægger dem med RSS på sin webserver :)

Fra : Morten Lind

Dato : 30-04-09 16:44

> Du mener, på et fjernsyn? *dukker sig*

Ja, det må være dét, der menes, ikke sandt?

M.