LED Cinema Display - DVI?
Fra : Adam Sjøgren

Dato : 25-04-09 14:33

Hej.

Jeg har set et af de halv-nye LED Cinema Displays og synes billedet ser
godt ud. Specielt sammenlignet med min gamle Cinema Display der er
begyndt at få sjove striber.

Er der endnu kommet nogen omformer-ledninger, så man kan bruge sådan en
LED Cinema Display med en gammel Mac Mini (med DVI-udgang)?

Jeg har ikke rigtigt lyst til både at købe ny skærm om ny computer
samtidig, bare fordi skærmen kræver Mini DisplayPort-stik - er der
virkli' ikke lavet en løsning endnu?

Mvh.

Adam

--
"Angels can fly because they take themselves lightly." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jon

Dato : 25-04-09 14:51

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:

> er der
> virkli' ikke lavet en løsning endnu?

Det har vært der hele tiden:
http://store.apple.com/dk/product/MB570
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-09 15:00

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Det har vært der hele tiden:
> http://store.apple.com/dk/product/MB570

det er den "forkerte" vej .. hvis du har en MiniDisplayport i din
maskine og en DVI skærm ..

"The Mini DisplayPort to DVI Adapter lets you connect an advanced
digital monitor, such as the 20- or 23-inch Apple Cinema Display, to a
MacBook, MacBook Pro, or MacBook Air with a Mini DisplayPort."

/thomas

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 25-04-09 15:15

On Sat, 25 Apr 2009 15:50:42 +0200, Jon wrote:

> Det har vært der hele tiden:
> http://store.apple.com/dk/product/MB570

Nej.

Den dims du linker til giver mulighed for at forbinde en af de nyere
computere med Mini DisplayPort-udgang til en skærm med DVI-indgang.

Det jeg har brug for er det modsatte: En dims der giver mulighed for at
forbinde en computer med DVI-udgang, i.e. gammel Mac Mini, til en skærm
med Mini DisplayPort indgang, i.e. et LED Cinema Display.

Mvh.

Adam

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-09 15:20

> [...]

> forbinde en computer med DVI-udgang, i.e. gammel Mac Mini, til en skærm
> med Mini DisplayPort indgang, i.e. et LED Cinema Display.

jeg har sagt det før ... jeg har hørt at de skulle være på vej, men jeg
har ikke set nogen endnu ..

/thomas

Fra : Jon

Dato : 25-04-09 16:20

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:

> Nej.
>
> Den dims du linker til giver mulighed for at forbinde en af de nyere
> computere med Mini DisplayPort-udgang til en skærm med DVI-indgang.

Unnskyld. Det har dere selvsagt helt rett i, både Adam og Thomas. Hm. Da
melder jeg pass.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 27-04-09 07:41

Adam Sjøgren wrote:
> [...]
>
> Jeg har ikke rigtigt lyst til både at købe ny skærm om ny computer
> samtidig, bare fordi skærmen kræver Mini DisplayPort-stik - er der

Denne her ser ud til at kunne klare opgaven:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/displayport_kabel/displayport_dvi_kabel/high_grade_displayport_til_dvi_kabel_1_m_3409_da.html

Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 27-04-09 08:41

On Mon, 27 Apr 2009 08:40:45 +0200, Jesper wrote:

> Denne her ser ud til at kunne klare opgaven:
> http://www.av-cables.dk/billede_kabler/displayport_kabel/displayport_dvi_kabel/high_grade_displayport_til_dvi_kabel_1_m_3409_da.html

Er det et "Mini DisplayPort"-stik der sidder på det? Jeg synes kun der
står "DisplayPort" - og det ser større ud end de stik der sidder på
skærmen/de nye computere?

Mvh.

Adam

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-09 00:57

> [...]

> Er det et "Mini DisplayPort"-stik der sidder på det? Jeg synes kun der
> står "DisplayPort" - og det ser større ud end de stik der sidder på

Det er et almindeligt DisplayPort-stik. Det er vist kun Apple, der laver
noget med Mini DisplayPort. Hvis jeg var dig, ville jeg vente, til Apple
laver en ny serie skærme med LED-belysning. Logikken siger, at de må
komme snart. Problemet er bare, at det har vi sagt længe. Du kunne jo
også købe en skærm af et andet mærke. Til den pris er der nok at vælge
mellem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-04-09 08:14

> [...]
> komme snart. Problemet er bare, at det har vi sagt længe. Du kunne jo
> også købe en skærm af et andet mærke. Til den pris er der nok at vælge

og kan meget vel se at du får en bedre skærm en Apple's ...

/thomas