domænetyveri?
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-04-09 12:47

Kære alle

HJÆLP (undskyld råbet!)

Jeg er den retmæssige ejer af www.ammentorp.org

Men når man går til den adresse kommer der (nu) en helt anden side op.

Den rigtige side kan tilgås via www.ammentorp.eu (henvisning/redirect
fra anden udbyder)

Vi kan ikke tilgå webmail, ftp-konot eller noget som helst.

Hvad sker der??? Piiiv, hjælp, suk

og mailadressen herunder kan ikke bruges til svar :(

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-04-09 12:48

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> ftp-konot

konto - jeg er lidt panisk, undskyld

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-09 13:15

> [...]

> Hvad sker der??? Piiiv, hjælp, suk
>
> og mailadressen herunder kan ikke bruges til svar :(

Du er bare blevet "overtaget" - det har jeg personligt prøvet én gang,
og fagforeningen har prøvet det to gange.

Ring/skriv til din "vært" - hvor dit site hostes - og forlang, at det
bliver ordnet i en helvedes fart.

M.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-04-09 15:59

> Ring/skriv til din "vært" - hvor dit site hostes - og forlang, at det
> bliver ordnet i en helvedes fart.

Har både ringet + skrevet: Til mig selv sagde jeg: Mig selv - hvis
udbyderen ikke har reageret inden 24 timer, flytter jeg hotellet.

"Sjovt" nok kan jeg ikke få adgang til deres .dk support sider
(service.buydomains.dk) - tyder ikke så godt (for dem og mit fremtidige
kundeforhold til dem)

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-09 16:27

> [...]

> "Sjovt" nok kan jeg ikke få adgang til deres .dk support sider
> (service.buydomains.dk) - tyder ikke så godt (for dem og mit fremtidige

Jo, men det er jo netop dét, der sker - det er ikke /dig/, altså
/Martin/, der som sådan er ramt - det er din vært/dit hotel/din host,
der er ramt.

Og derfor er det /dem/, der i en helvedes fart, skal rette problemet -
og det kan ikke vente - de skal, hvad de nu skal for at ordne det -

Alle kan blive ramt af den slags, men det sker sjældent - øvelsen og
eksamen er, at udbyderen får det ordnet - domaene.dk, hvor jeg er og har
været i ti år blev ramt, men fiksede det inden seks timer.

M.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-04-09 12:26

On 2009-04-25 17:27:03 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten Lind) said:

> [...]
> eksamen er, at udbyderen får det ordnet - domaene.dk, hvor jeg er og har
> været i ti år blev ramt, men fiksede det inden seks timer.

Hej Morten, du er lidt hurtig i din konklution, hvis det er hele
serveren som hackerne har overtaget kontrollen med, så er det
udbyderens opgave at løse problemet, men hvis Martin har anvendt et
svagt password, som en hacker har gættet, eller hvis hans internet
trafik er blevet aflyttet så hans password er blevet opsnappet, så er
det jo hans egen skyld.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Morten Lind

Dato : 27-04-09 13:10

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> svagt password, som en hacker har gættet, eller hvis hans internet
> trafik er blevet aflyttet så hans password er blevet opsnappet, så er

Ja, den vinkel tænkte jeg ikke på.

M.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-04-09 13:48

On 2009-04-27 14:09:55 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten Lind) said:

> Ja, den vinkel tænkte jeg ikke på.

Du er ikke den første, folk er generelt meget hurtige på aftrækkeren,
så når deres Internetforbindelse ikke virker, så er det udbyderes fejl,
og hvis deres hjemmeside ikke fungerer, så er det webhotellets fejl, og
sådan er det bare...

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-04-09 14:05

> [...]

> svagt password, som en hacker har gættet, eller hvis hans internet
> trafik er blevet aflyttet så hans password er blevet opsnappet, så er

Jeg var engang ude for, at nogle links på vores hjemmeside henviste til
russiske pornosider. Det var ikke noget, man umiddelbart opdagede, for
selve hjemmesiden var urørt. Jeg kan ikke huske, om det var udbyderen
eller blot min side, der var blevet hacket.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-04-09 19:52

On 2009-04-28 15:05:19 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> selve hjemmesiden var urørt. Jeg kan ikke huske, om det var udbyderen
> eller blot min side, der var blevet hacket.

Hvis det var den web-server som din hjemmeside lå på, som var
kompromitteret af hackere, så de kunne gå ind og fifle med alle de
hjemmesider som blev hostet på serveren, så har du brugt et web-hotel
der ikke havde ordenligt styr på tingene.

Det mest normale er, at det er kunderne som anvender nogle brugernavne
og password der er for svage, der findes nemlig masser af
hacker-scripts, som helt automatisk og systematisk kan afprøve
millioner brugernavne og password, og nogen gange så har hackerne
heldet med sig.

Jeg kan sætte problemet i relief ved at oplyse, at ind imellem så
oplever jeg over 100.000 mislykkede forsøg i døgnet på at logge ind på
min web-server.

En anden mulighed er at din Internettrafik er blevet "aflyttet", og at
en hacker på den måde har opsnappet dit brugernavne og password.

Nu om stunder er det også blevet moderne med trojanere, der kan
vidersende oplysninger om brugernavne og password til hackerne, men så
vidt jeg ved, så findes disse trojanere endnu ikke i versioner som
inficerer Mac'er.

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-09 13:20

> [...]

> Hvad sker der??? Piiiv, hjælp, suk
>
> og mailadressen herunder kan ikke bruges til svar :(

Hmm....det ser nu lidt spøjst ud - du /har/ betalt det hele, ikke sandt?

Hvis du har dit på det tørre, er domænet muligvis solgt to gange ved en
fejltagelse, selvom det lyder usandsynligt.

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-04-09 13:46

Altså det er din oprindelige "www.ammentorp.org", der nu ligger på
"www.ammentorp.eu"?

> Vi kan ikke tilgå webmail, ftp-konot eller noget som helst.
>
> Hvad sker der??? Piiiv, hjælp, suk
>
> og mailadressen herunder kan ikke bruges til svar :(

Som Morten siger, så er der nok tale om webpirateri, og du skal kontakte
din hostmaster og få ham/dem til at få fjernet de falske sider hurtigst
mulig.

Det florerer faktisk en hel del for tiden, og det er ikke helt
'ufarligt', hvis du fx. har brugt den til at have meget personlige opl.
liggende som fx. bankdata personnumre osv., så er det muligt for
piraterne ad den vej at komme videre ind på din computer og fiske, hvad
der er at fiske.

Bortset fra det, så ser piratsiden ualmindelig amatøragtig ud, og
klikker man på et af navnene eller andre links, så er det stort set de
samme reklamelinks, der kommer frem...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-04-09 14:50

> Altså det er din oprindelige "www.ammentorp.org", der nu ligger på
> "www.ammentorp.eu"?

Nej, det hele ligger på ammentorp.org - .eu er udelukkende en redirect
(henvisning der sender een til ammentorp.org)

Fra : Niels

Dato : 25-04-09 08:47

> [...]
> liggende som fx. bankdata personnumre osv., så er det muligt for
> piraterne ad den vej at komme videre ind på din computer og fiske, hvad

Hvordan det?

--
Niels

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-09 15:50

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> Hvordan det?
>
> --
> Niels

Skal vi ikke bare prøve at hjælpe Martin?

M.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-04-09 16:01

> Skal vi ikke bare prøve at hjælpe Martin?
>
> M.

Tak Morten: I er i fuld gang - lover at melde evt. udvikling

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-04-09 16:45

Niels wrote:

> Hvordan det?

Ved at der lægges 'spionsoftware' ind på den den ægte side via den
falske side, der så, - når man klikker på den, - vil sende en
eksekverbar script ind på den computer, der hoster den opr. side. Hver
gang, der så klikkes på siden, vil scriptet igen 'aflæse' den computer,
der søger og får adgang til siden. - Enten ved at læse computeren
direkte, eller ved at installere et søgescript, der aflæser computeren.

Det er meget groft formuleret, men er et sammendrag af, hvad en af
politiets IT eksperter udtalte i både radio og TV for nogle måneder siden...

Et hurtigt kig på source code siger, at den falske side er skrevet i MS
Word XML+XHTML og formentlig er hosted et eller andet sted i Spanien, da
kodegruppen '</es>_', '_es//-_Es<', '//_Es_>_es_' og '(Es"_)' optræder
flere gange, + at der et par gange står 'MS_XMLscriptable_'...

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-04-09 20:28

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
> kodegruppen '</es>_', '_es//-_Es<', '//_Es_>_es_' og '(Es"_)' optræder
> flere gange, + at der et par gange står 'MS_XMLscriptable_'...

Nu laver du sjov med os' ik'?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-09 20:53

> Nu laver du sjov med os' ik'?

det er jeg bange for at han ikke gør ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-04-09 17:10

On 2009-04-25 17:45:26 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> kodegruppen '</es>_', '_es//-_Es<', '//_Es_>_es_' og '(Es"_)' optræder
> flere gange, + at der et par gange står 'MS_XMLscriptable_'...

Erik det burde være dig forbudt at skrive om slige emner.

Ovenstående er ævl fra ende til anden og du kan umuligt have læst noget
sted at det skulle forholde sig således. Jeg forstår ærlig talt ikke at
du kan finde på at lægge navn til et så ukvalificeret gæt.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : N/A

Dato : 25-04-09 16:45

Fra : Niels

Dato : 25-04-09 11:28

> Skal vi ikke bare prøve at hjælpe Martin?

Skal vi ikke bare lade folk spørge om det, der interesserer dem?

--
Niels

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-04-09 20:31

> Skal vi ikke bare lade folk spørge om det, der interesserer dem?

Joh, men det er lidt en katastrofetråd, a la hvem giver kunstigt
åndedræt, hvem giver hjertemassage, hvem ringer til 1-1-2, hvme holder
tilskuerne væk ...

Dit spørgsmål er spændende, og jeg vil da opfordre til at stille det som
start på en ny tråd.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-04-09 21:00

> [...]

> Hvad sker der??? Piiiv, hjælp, suk
>
> og mailadressen herunder kan ikke bruges til svar :(

Åh Gud!! Problemet var ikke pirating eller andet gris, men en fejl fra
udbyderen.... som for øvrigt ikke har været til at kontakte hverken via
mail eller tlf.

Derfor har jeg opsagt hos ham + oprettet hos en anden -

Men var i tvivl hvorvidt jeg skulle opsige både domæne og webhotel eller
kun webhotellet. Valgte det sidste. Nu skal jeg så bare vente på at den
nu opsagte udbyder sender et Auth ID....

For søren, hvor har jeg brugt megen energi i dag på det -

og stor tak til de, der har hjulpet mig her