/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
domænetyveri?
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 25-04-09 12:47

Kære alle

HJÆLP (undskyld råbet!)

Jeg er den retmæssige ejer af www.ammentorp.org

Men når man går til den adresse kommer der (nu) en helt anden side op.

Den rigtige side kan tilgås via www.ammentorp.eu (henvisning/redirect
fra anden udbyder)

Vi kan ikke tilgå webmail, ftp-konot eller noget som helst.

Hvad sker der??? Piiiv, hjælp, suk

og mailadressen herunder kan ikke bruges til svar :(

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

 
 
Martin Ammentorp (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 25-04-09 12:48

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> ftp-konot

konto - jeg er lidt panisk, undskyld
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Morten Lind (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 25-04-09 13:15

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Kære alle
>
> HJÆLP (undskyld råbet!)
>
> Jeg er den retmæssige ejer af www.ammentorp.org
>
> Men når man går til den adresse kommer der (nu) en helt anden side op.
>
> Den rigtige side kan tilgås via www.ammentorp.eu (henvisning/redirect
> fra anden udbyder)
>
> Vi kan ikke tilgå webmail, ftp-konot eller noget som helst.
>
> Hvad sker der??? Piiiv, hjælp, suk
>
> og mailadressen herunder kan ikke bruges til svar :(

Du er bare blevet "overtaget" - det har jeg personligt prøvet én gang,
og fagforeningen har prøvet det to gange.

Ring/skriv til din "vært" - hvor dit site hostes - og forlang, at det
bliver ordnet i en helvedes fart.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Martin Ammentorp (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 25-04-09 15:59

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Ring/skriv til din "vært" - hvor dit site hostes - og forlang, at det
> bliver ordnet i en helvedes fart.

Har både ringet + skrevet: Til mig selv sagde jeg: Mig selv - hvis
udbyderen ikke har reageret inden 24 timer, flytter jeg hotellet.

"Sjovt" nok kan jeg ikke få adgang til deres .dk support sider
(service.buydomains.dk) - tyder ikke så godt (for dem og mit fremtidige
kundeforhold til dem)
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Morten Lind (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 25-04-09 16:27

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Ring/skriv til din "vært" - hvor dit site hostes - og forlang, at det
> > bliver ordnet i en helvedes fart.
>
> Har både ringet + skrevet: Til mig selv sagde jeg: Mig selv - hvis
> udbyderen ikke har reageret inden 24 timer, flytter jeg hotellet.
>
> "Sjovt" nok kan jeg ikke få adgang til deres .dk support sider
> (service.buydomains.dk) - tyder ikke så godt (for dem og mit fremtidige
> kundeforhold til dem)

Jo, men det er jo netop dét, der sker - det er ikke /dig/, altså
/Martin/, der som sådan er ramt - det er din vært/dit hotel/din host,
der er ramt.

Og derfor er det /dem/, der i en helvedes fart, skal rette problemet -
og det kan ikke vente - de skal, hvad de nu skal for at ordne det -

Alle kan blive ramt af den slags, men det sker sjældent - øvelsen og
eksamen er, at udbyderen får det ordnet - domaene.dk, hvor jeg er og har
været i ti år blev ramt, men fiksede det inden seks timer.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Niels Riis Ebbesen (27-04-2009)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 27-04-09 12:26

On 2009-04-25 17:27:03 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten Lind) said:

> Jo, men det er jo netop dét, der sker - det er ikke /dig/, altså
> /Martin/, der som sådan er ramt - det er din vært/dit hotel/din host,
> der er ramt.
>
> Og derfor er det /dem/, der i en helvedes fart, skal rette problemet -
> og det kan ikke vente - de skal, hvad de nu skal for at ordne det -
>
> Alle kan blive ramt af den slags, men det sker sjældent - øvelsen og
> eksamen er, at udbyderen får det ordnet - domaene.dk, hvor jeg er og har
> været i ti år blev ramt, men fiksede det inden seks timer.

Hej Morten, du er lidt hurtig i din konklution, hvis det er hele
serveren som hackerne har overtaget kontrollen med, så er det
udbyderens opgave at løse problemet, men hvis Martin har anvendt et
svagt password, som en hacker har gættet, eller hvis hans internet
trafik er blevet aflyttet så hans password er blevet opsnappet, så er
det jo hans egen skyld.
--
Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk


Morten Lind (27-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 27-04-09 13:10

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> > Jo, men det er jo netop dét, der sker - det er ikke /dig/, altså
> > /Martin/, der som sådan er ramt - det er din vært/dit hotel/din host,
> > der er ramt.
> >
> > Og derfor er det /dem/, der i en helvedes fart, skal rette problemet -
> > og det kan ikke vente - de skal, hvad de nu skal for at ordne det -
> >
> > Alle kan blive ramt af den slags, men det sker sjældent - øvelsen og
> > eksamen er, at udbyderen får det ordnet - domaene.dk, hvor jeg er og har
> > været i ti år blev ramt, men fiksede det inden seks timer.
>
> Hej Morten, du er lidt hurtig i din konklution, hvis det er hele
> serveren som hackerne har overtaget kontrollen med, så er det
> udbyderens opgave at løse problemet, men hvis Martin har anvendt et
> svagt password, som en hacker har gættet, eller hvis hans internet
> trafik er blevet aflyttet så hans password er blevet opsnappet, så er
> det jo hans egen skyld.

Ja, den vinkel tænkte jeg ikke på.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Niels Riis Ebbesen (27-04-2009)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 27-04-09 13:48

On 2009-04-27 14:09:55 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten Lind) said:

> Ja, den vinkel tænkte jeg ikke på.

Du er ikke den første, folk er generelt meget hurtige på aftrækkeren,
så når deres Internetforbindelse ikke virker, så er det udbyderes fejl,
og hvis deres hjemmeside ikke fungerer, så er det webhotellets fejl, og
sådan er det bare...
--
Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk


Henrik Münster (28-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 28-04-09 14:05

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> On 2009-04-25 17:27:03 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten Lind) said:
>
> > Jo, men det er jo netop dét, der sker - det er ikke /dig/, altså
> > /Martin/, der som sådan er ramt - det er din vært/dit hotel/din host,
> > der er ramt.
> >
> > Og derfor er det /dem/, der i en helvedes fart, skal rette problemet -
> > og det kan ikke vente - de skal, hvad de nu skal for at ordne det -
> >
> > Alle kan blive ramt af den slags, men det sker sjældent - øvelsen og
> > eksamen er, at udbyderen får det ordnet - domaene.dk, hvor jeg er og har
> > været i ti år blev ramt, men fiksede det inden seks timer.
>
> Hej Morten, du er lidt hurtig i din konklution, hvis det er hele
> serveren som hackerne har overtaget kontrollen med, så er det
> udbyderens opgave at løse problemet, men hvis Martin har anvendt et
> svagt password, som en hacker har gættet, eller hvis hans internet
> trafik er blevet aflyttet så hans password er blevet opsnappet, så er
> det jo hans egen skyld.

Jeg var engang ude for, at nogle links på vores hjemmeside henviste til
russiske pornosider. Det var ikke noget, man umiddelbart opdagede, for
selve hjemmesiden var urørt. Jeg kan ikke huske, om det var udbyderen
eller blot min side, der var blevet hacket.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Niels Riis Ebbesen (28-04-2009)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 28-04-09 19:52

On 2009-04-28 15:05:19 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Jeg var engang ude for, at nogle links på vores hjemmeside henviste til
> russiske pornosider. Det var ikke noget, man umiddelbart opdagede, for
> selve hjemmesiden var urørt. Jeg kan ikke huske, om det var udbyderen
> eller blot min side, der var blevet hacket.

Hvis det var den web-server som din hjemmeside lå på, som var
kompromitteret af hackere, så de kunne gå ind og fifle med alle de
hjemmesider som blev hostet på serveren, så har du brugt et web-hotel
der ikke havde ordenligt styr på tingene.

Det mest normale er, at det er kunderne som anvender nogle brugernavne
og password der er for svage, der findes nemlig masser af
hacker-scripts, som helt automatisk og systematisk kan afprøve
millioner brugernavne og password, og nogen gange så har hackerne
heldet med sig.

Jeg kan sætte problemet i relief ved at oplyse, at ind imellem så
oplever jeg over 100.000 mislykkede forsøg i døgnet på at logge ind på
min web-server.

En anden mulighed er at din Internettrafik er blevet "aflyttet", og at
en hacker på den måde har opsnappet dit brugernavne og password.

Nu om stunder er det også blevet moderne med trojanere, der kan
vidersende oplysninger om brugernavne og password til hackerne, men så
vidt jeg ved, så findes disse trojanere endnu ikke i versioner som
inficerer Mac'er.
--
Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk


Morten Lind (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 25-04-09 13:20

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Kære alle
>
> HJÆLP (undskyld råbet!)
>
> Jeg er den retmæssige ejer af www.ammentorp.org
>
> Men når man går til den adresse kommer der (nu) en helt anden side op.
>
> Den rigtige side kan tilgås via www.ammentorp.eu (henvisning/redirect
> fra anden udbyder)
>
> Vi kan ikke tilgå webmail, ftp-konot eller noget som helst.
>
> Hvad sker der??? Piiiv, hjælp, suk
>
> og mailadressen herunder kan ikke bruges til svar :(

Hmm....det ser nu lidt spøjst ud - du /har/ betalt det hele, ikke sandt?

Hvis du har dit på det tørre, er domænet muligvis solgt to gange ved en
fejltagelse, selvom det lyder usandsynligt.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Erik Richard Sørense~ (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 25-04-09 13:46


Martin Ammentorp wrote:
> HJÆLP (undskyld råbet!)
>
> Jeg er den retmæssige ejer af www.ammentorp.org
>
> Men når man går til den adresse kommer der (nu) en helt anden side op.
>
> Den rigtige side kan tilgås via www.ammentorp.eu (henvisning/redirect
> fra anden udbyder)

Altså det er din oprindelige "www.ammentorp.org", der nu ligger på
"www.ammentorp.eu"?

> Vi kan ikke tilgå webmail, ftp-konot eller noget som helst.
>
> Hvad sker der??? Piiiv, hjælp, suk
>
> og mailadressen herunder kan ikke bruges til svar :(

Som Morten siger, så er der nok tale om webpirateri, og du skal kontakte
din hostmaster og få ham/dem til at få fjernet de falske sider hurtigst
mulig.

Det florerer faktisk en hel del for tiden, og det er ikke helt
'ufarligt', hvis du fx. har brugt den til at have meget personlige opl.
liggende som fx. bankdata personnumre osv., så er det muligt for
piraterne ad den vej at komme videre ind på din computer og fiske, hvad
der er at fiske.

Bortset fra det, så ser piratsiden ualmindelig amatøragtig ud, og
klikker man på et af navnene eller andre links, så er det stort set de
samme reklamelinks, der kommer frem...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Martin Ammentorp (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 25-04-09 14:50

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Altså det er din oprindelige "www.ammentorp.org", der nu ligger på
> "www.ammentorp.eu"?

Nej, det hele ligger på ammentorp.org - .eu er udelukkende en redirect
(henvisning der sender een til ammentorp.org)

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Niels (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 25-04-09 08:47


> Det florerer faktisk en hel del for tiden, og det er ikke helt
> 'ufarligt', hvis du fx. har brugt den til at have meget personlige opl.
> liggende som fx. bankdata personnumre osv., så er det muligt for
> piraterne ad den vej at komme videre ind på din computer og fiske, hvad
> der er at fiske.

Hvordan det?

--
Niels

Morten Lind (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 25-04-09 15:50

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> > Det florerer faktisk en hel del for tiden, og det er ikke helt
> > 'ufarligt', hvis du fx. har brugt den til at have meget personlige opl.
> > liggende som fx. bankdata personnumre osv., så er det muligt for
> > piraterne ad den vej at komme videre ind på din computer og fiske, hvad
> > der er at fiske.
>
> Hvordan det?
>
> --
> Niels

Skal vi ikke bare prøve at hjælpe Martin?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Martin Ammentorp (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 25-04-09 16:01

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Skal vi ikke bare prøve at hjælpe Martin?
>
> M.

Tak Morten: I er i fuld gang - lover at melde evt. udvikling

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Erik Richard Sørense~ (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 25-04-09 16:45


Niels wrote:
>> Det florerer faktisk en hel del for tiden, og det er ikke helt
>> 'ufarligt', hvis du fx. har brugt den til at have meget personlige opl.
>> liggende som fx. bankdata personnumre osv., så er det muligt for
>> piraterne ad den vej at komme videre ind på din computer og fiske, hvad
>> der er at fiske.
>
> Hvordan det?

Ved at der lægges 'spionsoftware' ind på den den ægte side via den
falske side, der så, - når man klikker på den, - vil sende en
eksekverbar script ind på den computer, der hoster den opr. side. Hver
gang, der så klikkes på siden, vil scriptet igen 'aflæse' den computer,
der søger og får adgang til siden. - Enten ved at læse computeren
direkte, eller ved at installere et søgescript, der aflæser computeren.

Det er meget groft formuleret, men er et sammendrag af, hvad en af
politiets IT eksperter udtalte i både radio og TV for nogle måneder siden...

Et hurtigt kig på source code siger, at den falske side er skrevet i MS
Word XML+XHTML og formentlig er hosted et eller andet sted i Spanien, da
kodegruppen '</es>_', '_es//-_Es<', '//_Es_>_es_' og '(Es"_)' optræder
flere gange, + at der et par gange står 'MS_XMLscriptable_'...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Peter Farsinsen (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 25-04-09 20:28

Erik Richard Sørensen wrote:
> Ved at der lægges 'spionsoftware' ind på den den ægte side via den
> falske side, der så, - når man klikker på den, - vil sende en
> eksekverbar script ind på den computer, der hoster den opr. side. Hver
> gang, der så klikkes på siden, vil scriptet igen 'aflæse' den computer,
> der søger og får adgang til siden. - Enten ved at læse computeren
> direkte, eller ved at installere et søgescript, der aflæser computeren.
>
> Det er meget groft formuleret, men er et sammendrag af, hvad en af
> politiets IT eksperter udtalte i både radio og TV for nogle måneder
> siden...
>
> Et hurtigt kig på source code siger, at den falske side er skrevet i MS
> Word XML+XHTML og formentlig er hosted et eller andet sted i Spanien, da
> kodegruppen '</es>_', '_es//-_Es<', '//_Es_>_es_' og '(Es"_)' optræder
> flere gange, + at der et par gange står 'MS_XMLscriptable_'...

Nu laver du sjov med os' ik'?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Thomas von Hassel (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 25-04-09 20:53

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Erik Richard Sørensen wrote:
> > Ved at der lægges 'spionsoftware' ind på den den ægte side via den
> > falske side, der så, - når man klikker på den, - vil sende en
> > eksekverbar script ind på den computer, der hoster den opr. side. Hver
> > gang, der så klikkes på siden, vil scriptet igen 'aflæse' den computer,
> > der søger og får adgang til siden. - Enten ved at læse computeren
> > direkte, eller ved at installere et søgescript, der aflæser computeren.
> >
> > Det er meget groft formuleret, men er et sammendrag af, hvad en af
> > politiets IT eksperter udtalte i både radio og TV for nogle måneder
> > siden...
> >
> > Et hurtigt kig på source code siger, at den falske side er skrevet i MS
> > Word XML+XHTML og formentlig er hosted et eller andet sted i Spanien, da
> > kodegruppen '</es>_', '_es//-_Es<', '//_Es_>_es_' og '(Es"_)' optræder
> > flere gange, + at der et par gange står 'MS_XMLscriptable_'...
>
> Nu laver du sjov med os' ik'?

det er jeg bange for at han ikke gør ...

/thomas

Morten Reippuert Knu~ (26-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 26-04-09 17:10

On 2009-04-25 17:45:26 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

>
> Et hurtigt kig på source code siger, at den falske side er skrevet i MS
> Word XML+XHTML og formentlig er hosted et eller andet sted i Spanien,
> da
> kodegruppen '</es>_', '_es//-_Es<', '//_Es_>_es_' og '(Es"_)' optræder
> flere gange, + at der et par gange står 'MS_XMLscriptable_'...

Erik det burde være dig forbudt at skrive om slige emner.

Ovenstående er ævl fra ende til anden og du kan umuligt have læst noget
sted at det skulle forholde sig således. Jeg forstår ærlig talt ikke at
du kan finde på at lægge navn til et så ukvalificeret gæt.


--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


N/A (25-04-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 25-04-09 16:45



Niels (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 25-04-09 11:28


>
> Skal vi ikke bare prøve at hjælpe Martin?
>
Skal vi ikke bare lade folk spørge om det, der interesserer dem?

--
Niels

Flemming Rubini (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 25-04-09 20:31

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> >
> > Skal vi ikke bare prøve at hjælpe Martin?
> >
> Skal vi ikke bare lade folk spørge om det, der interesserer dem?

Joh, men det er lidt en katastrofetråd, a la hvem giver kunstigt
åndedræt, hvem giver hjertemassage, hvem ringer til 1-1-2, hvme holder
tilskuerne væk ...

Dit spørgsmål er spændende, og jeg vil da opfordre til at stille det som
start på en ny tråd.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Martin Ammentorp (25-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 25-04-09 21:00

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Kære alle
>
> HJÆLP (undskyld råbet!)
>
> Jeg er den retmæssige ejer af www.ammentorp.org
>
> Men når man går til den adresse kommer der (nu) en helt anden side op.
>
> Den rigtige side kan tilgås via www.ammentorp.eu (henvisning/redirect
> fra anden udbyder)
>
> Vi kan ikke tilgå webmail, ftp-konot eller noget som helst.
>
> Hvad sker der??? Piiiv, hjælp, suk
>
> og mailadressen herunder kan ikke bruges til svar :(

Åh Gud!! Problemet var ikke pirating eller andet gris, men en fejl fra
udbyderen.... som for øvrigt ikke har været til at kontakte hverken via
mail eller tlf.

Derfor har jeg opsagt hos ham + oprettet hos en anden -

Men var i tvivl hvorvidt jeg skulle opsige både domæne og webhotel eller
kun webhotellet. Valgte det sidste. Nu skal jeg så bare vente på at den
nu opsagte udbyder sender et Auth ID....

For søren, hvor har jeg brugt megen energi i dag på det -

og stor tak til de, der har hjulpet mig her



--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste