Hvor sidder backslash på en MacBook (ca
Fra : KentBM

Dato : 24-04-09 11:02

Se emne.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-09 11:06

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Se emne.

alt+shift+7

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 24-04-09 11:29

> KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:
>
> > Se emne.
>
> alt+shift+7

Man kunne også sige alt-/ ... ikke på det numeriske tastatur ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : KentBM

Dato : 24-04-09 12:15

Per Rønne skrev:

> Man kunne også sige alt-/ ... ikke på det numeriske tastatur ...

Det var faktisk min første tanke, men det virker ikke på min MacBook.
Måske fordi jeg bruger engelsk version?

Men alt+shift+7 virker så det er i orden. Tak

Jeg var kommet til at ekspandere alle indlæg i dk.edb.mac, hvilket var
lidt irriterende.

--

Kent

Fra : Per Rønne

Dato : 24-04-09 12:46

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Det var faktisk min første tanke, men det virker ikke på min MacBook.
> Måske fordi jeg bruger engelsk version?
>
> Men alt+shift+7 virker så det er i orden. Tak

På mit danske tastatur giver sh-7 '/', og altså alt-/ '\' ...

> Jeg var kommet til at ekspandere alle indlæg i dk.edb.mac, hvilket var
> lidt irriterende.

Prøv MacSOUP .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-09 13:01

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> På mit danske tastatur giver sh-7 '/', og altså alt-/ '\' ...

nu er du vist ude i noget rod ... for du taster jo i alle tilfælde ALT +
SHIFT + 7 ...

/thomas

Fra : Jon

Dato : 24-04-09 13:10

> nu er du vist ude i noget rod ... for du taster jo i alle tilfælde ALT +
> SHIFT + 7 ...

Jo, men altså: SHIFT-7 = /
"ALT-/" blir dermed = ALT-(SHIFT-7).

Det er bare et forsøk på å forklare. For meg er det logisk, men YMMV.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-09 13:16

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Jo, men altså: SHIFT-7 = /
> "ALT-/" blir dermed = ALT-(SHIFT-7).
>
> Det er bare et forsøk på å forklare. For meg er det logisk, men YMMV.

selvfølgelig er det logisk ... men det er da hundre gange mere
besværligt at forklare hvis man skal have parenteser med !!

/thomas

Fra : Jon

Dato : 24-04-09 13:33

> selvfølgelig er det logisk

I rest my case.

Fra : Jonas Jalling

Dato : 24-04-09 13:46

Jon skrev:

> I rest my case.

/Jonas

Fra : Morten Lind

Dato : 24-04-09 20:52

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Jo, men altså: SHIFT-7 = /
> "ALT-/" blir dermed = ALT-(SHIFT-7).
>
> Det er bare et forsøk på å forklare. For meg er det logisk, men YMMV.

Sjov logik

Temmelig ulogisk, efter min mening, men sådan er folk heldigvis
forskellige.

Hvad er YMMV?

M.

Fra : Jon

Dato : 24-04-09 21:04

> YMMV

Your Mileage May Vary. Standardfrase fra amerikanske bilannonser som
skal forklare at dine forbrukstall aldri stemmer med annonsens. På
nettet brukt mer som at "dine erfaringer kan være ulike mine".

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-09 03:53

> [...]

> skal forklare at dine forbrukstall aldri stemmer med annonsens. På
> nettet brukt mer som at "dine erfaringer kan være ulike mine".

Tak

M.

Fra : KentBM

Dato : 24-04-09 13:14

Per Rønne skrev:

> Prøv MacSOUP .
Jeg er faktisk godt tilfreds med Thunderbird. Men jeg var kommet til at
trykke på Emne, hvilet ødelagde min almindelige sortering. Det er dog
første gang, at jeg er endt op med alle tråde foldet ud efter endt
sortering.

Den eneste forskel på Thunderbird i Mac og Vista hos mig er, at jeg ikke
kan se de linier, der angiver tråden på Mac. Altså den tynde (blå?)
linie der viser trådens sammenhæng. Men jeg ved ikke om dette er et
spørgsmål om Thunderbird opsætning eller om farver i Mac?

--

Kent

Fra : Morten Lind

Dato : 24-04-09 20:47

> Man kunne også sige alt-/ ... ikke på det numeriske tastatur ...

Hvad?

M.

Fra : Jon

Dato : 24-04-09 21:04

> Hvad?

For å få / på det vanlige, alfabetiske tastatur må du taste Shift-7.
(Det gjelder også i Norge.) Du oppnår så \ ved å taste det du må for å
få /, PLUSS Alt, altså "Alt-/".

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-09 03:57

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> For å få / på det vanlige, alfabetiske tastatur må du taste Shift-7.
> (Det gjelder også i Norge.) Du oppnår så \ ved å taste det du må for å
> få /, PLUSS Alt, altså "Alt-/".

Nåeh ja Så hurtig er jeg ikke om natten

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-09 07:43

Morten Lind skrev:

> Nåeh ja Så hurtig er jeg ikke om natten

Du må lære at lade være med at checke news når du er oppe at tisse :)

*dukker sig*

Fra : Jon

Dato : 25-04-09 07:46

> Du må lære at lade være med at checke news når du er oppe at tisse :)

Man har vel sin iPhone liggende på nattbordet!

> *dukker sig*

Sørg også
for paraply og/eller godt med papir...
--
/Jon

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-09 11:59

Jon <REMOVEdiskworld@mac.com.Invalid> wrote:

> Man har vel sin iPhone liggende på nattbordet!

Hæ, du kan tro nej - mine brødre, min kæreste, min redaktør og andre kan
finde på at sende smæsser efter klokken tyve, og iPhone har en indbygget
stresser, så når man ikke læser sin smæs inden fem minutter, bimler den
igen. (Måske kan man slå den fra?).

> Sørg også
> for paraply og/eller godt med papir...

Er klaret, naturligvis - hvorfra vidste du, jeg tisser i haven?

M.

Fra : Jon

Dato : 25-04-09 13:01

> Måske kan man slå den [repetert lydvarsel for sms] fra?

Det har jeg også savnet, men kan ikke se noe sted det er mulig.

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-09 13:11

> Det har jeg også savnet, men kan ikke se noe sted det er mulig.

Tænkte det nok - typisk amerikansk, tsk, tsk...

M.

Fra : Jon

Dato : 25-04-09 13:36

> Tænkte det nok - typisk amerikansk, tsk, tsk...

I det hele tatt er sms-delen av iPhone den jeg nok synes har mest
åpenbare mangler og er mest ikke-europeisk (-skandinavisk?): Ikke kunne
videresende, ikke kunne hente ut telefonnumre fra en sms, ikke kunne
sende og motta visittkort, osv. Jeg gleder meg til OS 3!

Jeg har en idé om at for (voksne) amerikanere er sms noe man ikke riktig
driver med. Det samme har jeg f.ø. merket med svenske forbindelser som
ikke er helt unge (det er heller ikke jeg): sms'er jeg, så /ringer/ de
alltid tilbake, de tekster ikke. Er det litt for "leketøy" for dem?

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-09 14:00

> [...]

> åpenbare mangler og er mest ikke-europeisk (-skandinavisk?): Ikke kunne
> videresende, ikke kunne hente ut telefonnumre fra en sms, ikke kunne

......eller ringe /fra/ smæssen

> [...]
> ikke er helt unge (det er heller ikke jeg): sms'er jeg, så /ringer/ de
> alltid tilbake, de tekster ikke. Er det litt for "leketøy" for dem?

Jeg er heller ingen vårunge, så jeg forstår det/dem egentligt godt. Smæs
er for hurtigt, for krævende, for uintelligent, for kort, for
kvalitetsløst, for stressende, for overfladisk, for kvindeligt, for
barnligt & jeg kunne fortsætte.....

Et hurtigt eksempel fra igår aftes er mit udførlige smæssvar på en kort
smæs fra min kæreste.

Da vi senere taler sammen i telefonen, erfarer jeg, at hun kun har læst
halvdelen af mit svar, og så er forvirringen jo total.

Derudover gider jeg ikke tage telefonen frem, blot for at skrive Hej,
see ya´, kommer du?, det var fedt...og så videre....

Og jeg synes, det er enormt stressende at blive bibbet flere gange om
dagen.

Så måske skulle jeg flytte til Sverige eller USA?

M.

Fra : Jon

Dato : 25-04-09 14:03

> Og jeg synes, det er enormt stressende at blive bibbet flere gange om
> dagen.

Og jeg synes det er mye mer stressende å bli ringt til. Som sagt
else-thread: YMMV!

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-09 14:25

> Og jeg synes det er mye mer stressende å bli ringt til. Som sagt
> else-thread: YMMV!

Yep & tak for opklaringen, du er god at kommunikere med

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-09 08:00

Morten Lind skrev:

> [...]
> er for hurtigt, for krævende, for uintelligent, for kort, for
> kvalitetsløst, for stressende, for overfladisk, for kvindeligt, for

Du vil hellere sende en email?

> [...]
>
> Da vi senere taler sammen i telefonen, erfarer jeg, at hun kun har læst
> halvdelen af mit svar, og så er forvirringen jo total.

Se kunsten er at formulere sig med henblik på målgruppen. Jeg kan
forstå at det er dig der har den feminine side Fat dig i korthed pr
sms, vil du skrive langt så send et brev

Konklusionen må være HUN skriver, og DU ringer.

> Derudover gider jeg ikke tage telefonen frem, blot for at skrive Hej,
> see ya?, kommer du?, det var fedt...og så videre....

Du er bare for gammel.

> Og jeg synes, det er enormt stressende at blive bibbet flere gange om
> dagen.

Du er bare for gammel :)

> Så måske skulle jeg flytte til Sverige eller USA?

Det er nok nemmest med Sverige. Der er efter sigende billigt i Malmö.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-04-09 11:36

> Du vil hellere sende en email?

Yep - til hver en tid

> Se kunsten er at formulere sig med henblik på målgruppen. Jeg kan
> forstå at det er dig der har den feminine side Fat dig i korthed pr
> sms, vil du skrive langt så send et brev

Rigtigt - jeg har overskud af kvindelige hormoner

> Konklusionen må være HUN skriver, og DU ringer.

Kunne være, ja.

> Du er bare for gammel.

Hvornår er man det, men ja, det er jeg nok.....

> Du er bare for gammel :)

Du har sikkert ret

> Det er nok nemmest med Sverige. Der er efter sigende billigt i Malmö.

Nå ja.....& så er der jo ikke så langt til Gladsaxe - problemet er jo
bare, at det indebærer en investering i et køretøj, der er noget
hurtigere end en cykel, så deeeeet............må man iøvrigt køre
over broen på cykel?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-09 12:01

Morten Lind skrev:

> Yep - til hver en tid

Tænkte det nok. TÆNK på hvor mange breve du kan sende om måneden for
hvad dit internetabbonnement koster

> Rigtigt - jeg har overskud af kvindelige hormoner

Synes nok jeg fornemmede noget med lange, lyse lokker i overskægget :)

> Kunne være, ja.

Så skal du bare have et abbonnement med fri taletid, så kan hun tigge
dig om at sende sms'er igen efter en uge eller to.

> [...]
> bare, at det indebærer en investering i et køretøj, der er noget
> hurtigere end en cykel, så deeeeet............må man iøvrigt køre

Tager for lang tid, men du må have den med i futtoget.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-04-09 12:34

> Tænkte det nok. TÆNK på hvor mange breve du kan sende om måneden for
> hvad dit internetabbonnement koster

Med frimærkepriserne in mente, tror jeg nu, det ikke kan blive til
/hele/ familien - som er stor

> Synes nok jeg fornemmede noget med lange, lyse lokker i overskægget :)

Asterix har ikke levet forgæves

> Så skal du bare have et abbonnement med fri taletid, så kan hun tigge
> dig om at sende sms'er igen efter en uge eller to.

Fremrende idé

> Tager for lang tid, men du må have den med i futtoget.

Se andetsteds - jeg betaler /ikke/ for transport - du ved, principfast
socialdemokrat å sårn...

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-04-09 14:05

> Er klaret, naturligvis - hvorfra vidste du, jeg tisser i haven?

Det er sjovt, for det gjorde min morfar også. Det lå i ham fra hans tid
på landet. Hver aften, når han skulle i seng, gik han en tur i haven.
Det var ligesom, at man skulle gå en runde på gården og sikre sig, at
alt var i orden. Han endte altid ved hækken nede bagerst i haven, hvor
han tissede. Det var et levn fra dengang, hvor man havde udendørs lokum.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 15:59

> [...]
> han tissede.

> Det var et levn fra dengang, hvor man havde udendørs lokum.

Hvad jeg også har i kolonihaven - jeg synes, det er hyggeligt

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-09 16:34

> Hvad jeg også har i kolonihaven

Og sommerhus med fastnettelefon. Har du også fastnettelefon i
kolonihaven?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 17:24

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og sommerhus med fastnettelefon. Har du også fastnettelefon i
> kolonihaven?

Kolonihaven /er/ sommerresidensen - jeg har ikke noget sommerhus

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-04-09 17:39

Morten Lind skrev:

> Kolonihaven /er/ sommerresidensen - jeg har ikke noget sommerhus

Ligger du så i bivuak eller har du et telt i et hjørne? Eller tager du
pænt hjem hver aften?

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 18:40

> Ligger du så i bivuak eller har du et telt i et hjørne? Eller tager du
> pænt hjem hver aften?

Per forvekslede mit brug af ordet sommerresidens med ejerskab af et
sommerhus.

Et kolonihavehus i en kolonihaveforening er /ikke/ et sommerhus, men et
kolonihavehus, og min sommerresidens er mit kolonihavehus i
haveforeningen H/F Fælles Eje <http://fælleseje.dk>

M.

Fra : Jon

Dato : 28-04-09 19:40

> Er klaret, naturligvis - hvorfra vidste du, jeg tisser i haven?

Det er et dogme i visse politiske miljøer i Norge at man skal ha hus med
have som er så stor, at man kan gå rundt sitt hus på egen mark og tisse
eller spytte (etter forgodtbefinnende) i egen have.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 20:08

> [...]

> have som er så stor, at man kan gå rundt sitt hus på egen mark og tisse
> eller spytte (etter forgodtbefinnende) i egen have.

Hæ, hæ..../hvilke/ politiske miljøer?

Min have er 389 kvadratmeter og mine huse, som ligger på disse, er
samlet på 46 kvadratmeter, men jeg har gode gemmesteder

M.

Fra : Jon

Dato : 28-04-09 20:15

> Hæ, hæ..../hvilke/ politiske miljøer?

Særlig Senterpartiet, det gamle Bondepartiet. Idealet for dem er jo
strengt tatt egen bondegård.

> Min have er 389 kvadratmeter og mine huse, som ligger på disse, er
> samlet på 46 kvadratmeter, men jeg har gode gemmesteder

Så blir det jo ellers kun et spørsmål om egen bluferdighet - eller
hensyn til naboens.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 20:30

> Særlig Senterpartiet, det gamle Bondepartiet. Idealet for dem er jo
> strengt tatt egen bondegård.

Ups - vil helst ikke i hartkorn

> Så blir det jo ellers kun et spørsmål om egen bluferdighet - eller
> hensyn til naboens.

Yep Naboen kan jo vende øjnene bort, hvis det støder

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-09 11:54

> Du må lære at lade være med at checke news når du er oppe at tisse :)
>
> *dukker sig*

Svært, min ven, svært...*GG*

M.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 26-04-09 11:37

On Sun, 26 Apr 2009 12:35:45 +0200, Morten wrote:

> må man iøvrigt køre over broen på cykel?

Nej, men der kører tog over.

Mvh.

--
"Angels can fly because they take themselves lightly." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 26-04-09 12:09

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:

> Nej, men der kører tog over.
>

> Mvh.

Øh...så skal man jo have et togkort, eller hvad?

Min holdning til et arbejdssted er, at det ikke må ligge længere væk fra
min bopæl end tyve minutter på cykel.

Jeg har en rugbrødsmotor til at komme på arbejde, så jeg cykler eller
spadserer. /Det/ skal kunne lade sig gøre.

Som kuriosum nævner jeg et brev, jeg sendte til den første borgerlige
regerings arbejdsminister, der for med bål & brand og forlangte, at
arbejdsløse skulle finde sig i fire timers transport pr. dag.

Jeg opstillede et scenarium med et fejejob på melfabrikken i
Frederikssund, hvor jeg skulle møde klokken 06:00.

Jeg bor i Gladsaxe, så klokken 04:00 sætter jeg mig ned i busskuret og
venter, til jeg kan blive transporteret til Frederikssund.

Jeg lander i Frederikssund og er på fabrikken klokken 07:10,

Det gør jeg fire dage i træk, og så bliver fabrikken træt af mig, og jeg
bliver naturligvis sagt op.

Det skal retfærdighedsvis siges, at loven blev lavet om, tre år senere.

Tsk, tsk.....håbløse kontornussere fatter ikke en brik af den virkelige
virkelighed, men det kan ofte være godt for andre, hæ, hæ.....,
f.eks. brugtbilssvindlere, der eksporterer farlige biler til Afrika og
hæver eksportstøtte i min og din lomme.

Men så kan det jo også være, at vi får udryddet nogle sorte, for dem kan
vi vist ikke lide, eller hvordan er det nu det er?

Vi hjælper dem i hvert fald ikke særlig meget?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-09 12:29

Morten Lind skrev:
> Jeg bor i Gladsaxe, så klokken 04:00 sætter jeg mig ned i busskuret og
> venter, til jeg kan blive transporteret til Frederikssund.
>
> Jeg lander i Frederikssund og er på fabrikken klokken 07:10,

Få Dr. Münster til at skrive dig en recept på en cykel der kan få dig
fragtet derop på den halve tid. Det er iøvrigt også sundere :)

> Men så kan det jo også være, at vi får udryddet nogle sorte, for dem kan
> vi vist ikke lide, eller hvordan er det nu det er?
>
> Vi hjælper dem i hvert fald ikke særlig meget?

Fokus, Morten, FOKUS!

Med mindre selvfølgelig du mener at lønpolitiken herhjemme skal kobles
sammen med ulandsbistanden til Afrika?

Fra : Morten Lind

Dato : 26-04-09 12:43

> [...]
>
> Fokus, Morten, FOKUS!
>
> Med mindre selvfølgelig du mener at lønpolitiken herhjemme skal kobles

Ja, jeg har hørt, at overvægtige kan få motion på recept, men jeg er
desværre ikke overvægtig, men min gamle kondition bringer mig nok ikke
til Frederikssund på to timer....?

FOKUS? - du véd jo, at jeg koger over med kvindelige hormoner, så jeg
multitasker blot en smule

Iøvrigt en interessant indfaldsvinkel, du dér har skruet sammen -
lønpolitik & ulandsbistand - hmm...må gruble...

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-09 17:37

Morten Lind skrev:

> Ja, jeg har hørt, at overvægtige kan få motion på recept, men jeg er
> desværre ikke overvægtig, men min gamle kondition bringer mig nok ikke
> til Frederikssund på to timer....?

Hele pointen er også at den skal blive bedre så du KAN. Hvad er der?
50 km? Det kan du sgu sagtens.

> FOKUS? - du véd jo, at jeg koger over med kvindelige hormoner, så jeg
> multitasker blot en smule

MINE kvindelige hormoner gør bare jeg buler lidt her og der. Det er
egenligt rigeligt til mig :D

> Iøvrigt en interessant indfaldsvinkel, du dér har skruet sammen -
> lønpolitik & ulandsbistand - hmm...må gruble...

Æh, det var da dig der fablede om lav løn og slavearbejde og små sorte,
så det er da dig selv der har associationsrækkeproblemer.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-04-09 18:14

> associationsrækkeproblemer.

Hæ, hæ...)

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-04-09 18:14

> Hele pointen er også at den skal blive bedre så du KAN. Hvad er der?
> 50 km? Det kan du sgu sagtens.

Yep, men gider ikke

> MINE kvindelige hormoner gør bare jeg buler lidt her og der. Det er
> egenligt rigeligt til mig :D

Jamen, så er det dig, der skal cykle - ikke mig, vel? Jeg er fem, seks,
syv, otte, ni år ældre end du, er 180 cm. høj og vejer 73 Kilogram - det
er fint til mig.

> Æh, det var da dig der fablede om lav løn og slavearbejde og små sorte,
> så det er da dig selv der har associationsrækkeproblemer.

Jo, jo, men ikke lige med /din/ måde at intellektuere på - den er
spændende og vældig interessant - en indfaldsvinkel, jeg ikke kender, er
min nysgerrighed værdig (Og /det/ er stort).

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-09 21:31

Morten Lind skrev:

> Yep, men gider ikke

Se, det er typisk socialdemokratisk - kræve, og brokke sig, men yde
noget for sagen, nænej.

> Jamen, så er det dig, der skal cykle - ikke mig, vel? Jeg er fem, seks,
> syv, otte, ni år ældre end du, er 180 cm. høj og vejer 73 Kilogram - det
> er fint til mig.

FOKUSER! Vi snakker arbejdsløse fra Gladsaxe til Frederikssund, og det
var jo dig ikke mig. Herudover er vi i Jylland så velsignede at med
mindre man bor/arbejder i centrum er det umuligt at komme frem i tide,
så jeg tager det fatalistisk roligt - skulle jeg blive tvunget til
noget, er det nok grave grøfter :)

> Jo, jo, men ikke lige med /din/ måde at intellektuere på - den er
> spændende og vældig interessant - en indfaldsvinkel, jeg ikke kender, er
> min nysgerrighed værdig (Og /det/ er stort).

Hæhæ. Er du ny her? :)

Fra : Morten Lind

Dato : 27-04-09 03:49

> Se, det er typisk socialdemokratisk - kræve, og brokke sig, men yde
> noget for sagen, nænej.

Hæ, hæ...

> [...]
> mindre man bor/arbejder i centrum er det umuligt at komme frem i tide,
> så jeg tager det fatalistisk roligt - skulle jeg blive tvunget til

Jamen, så er emnet jo ikke relevant på fastlandet, hvilket det heller
ikke er på øerne mere.

Iøvrigt var jeg ikke arbejdsløs, det har jeg aldrig været - har blot en
veludviklet social indignation - har nok læst for meget Robin Hood som
lille

> Hæhæ. Er du ny her? :)

Hæ, hæ - ja, jeg kom lige forbi og så, der var lys

M.

P.S. Intellektualisere.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-04-09 20:13

Morten Lind skrev:

> Hæ, hæ...

TY-PISK! Siger jeg.

> Jamen, så er emnet jo ikke relevant på fastlandet, hvilket det heller
> ikke er på øerne mere.

Ikke? Vi har da masser af grøfter - det tror jeg også I har derovre i
storstaden.

> Iøvrigt var jeg ikke arbejdsløs, det har jeg aldrig været - har blot en
> veludviklet social indignation - har nok læst for meget Robin Hood som
> lille

Sagt på en anden måde - det var en rent akademisk øvelse for at
provokere. Fy!

> Hæ, hæ - ja, jeg kom lige forbi og så, der var lys
>
> M.
>
> P.S. Intellektualisere.

Jeg kan høre du har haft gang i de store ordbøger på din iPhøne. Hvad
bliver det næste ikke :)

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 03:39

> Sagt på en anden måde - det var en rent akademisk øvelse for at
> provokere. Fy!

Ja da, har også stået fadder til unge Clement

> Jeg kan høre du har haft gang i de store ordbøger på din iPhøne. Hvad
> bliver det næste ikke :)

Næeh - jeg har ikke taget mig sammen til at følge Pers anbefalinger

M.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 26-04-09 12:24

On Sun, 26 Apr 2009 13:09:28 +0200, Morten wrote:

> Øh...så skal man jo have et togkort, eller hvad?

Ja, det er noget bedre end at skulle købe en bil.

Mvh.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-09 12:30

Adam Sjøgren skrev:

> Ja, det er noget bedre end at skulle købe en bil.

Morten kunne selvfølgelig også bare få job hos Arriva - de kører også i
Malmö.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-04-09 12:36

> Morten kunne selvfølgelig også bare få job hos Arriva - de kører også i
> Malmö.

Morten /er/ ansat i Arriva

M., der kørte sin første busrute for HT i 1979.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-09 13:36

Morten Lind skrev:

> Morten /er/ ansat i Arriva

Jamen, så er det da bare at komme afsted, i stedet for alt det der
broknowet (ikke bro-knowet).

Hvorfor blev du egentlig ikke togfører i Midtjylland - der var ellers behov!

Fra : Morten Lind

Dato : 26-04-09 13:57

> Jamen, så er det da bare at komme afsted, i stedet for alt det der
> broknowet (ikke bro-knowet).
>
> Hvorfor blev du egentlig ikke togfører i Midtjylland - der var ellers behov!

Den gamle /bor/ i Storkøbenhavn, og derfra kommer de til at bære ham ud

M., der var sekunder fra at blive Metro-steward - så så han løn- og
ansættelsesvilkår, og så døde han af grin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-09 14:04

Morten Lind skrev:

> Den gamle /bor/ i Storkøbenhavn, og derfra kommer de til at bære ham ud

"Storkøbenhavn". Forstadsbonde. Vil du iøvrigt forlange at udbæringen
bliver GRATIS? (mindes noget om ikke at ville betale for nowet).

> M., der var sekunder fra at blive Metro-steward - så så han løn- og
> ansættelsesvilkår, og så døde han af grin

Tjah. De kan åbenbart få nogen til det.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-04-09 15:29

> "Storkøbenhavn". Forstadsbonde. Vil du iøvrigt forlange at udbæringen
> bliver GRATIS? (mindes noget om ikke at ville betale for nowet).

Tjaeh - født i Griffenfeldsgade, flyttede udenbys som barn, flyttede
tilbage som ung, flyttede ud igen, da ungerne kom og bor nu igen i
København, Nansensgade, 1366 K., så "forstadsbonde", ja, nok (en
smule ).

Min "udbæring" er omfattet af min faglige forsikring. Det kaldes
begravelseshjælp - tjek dine faglige forsikringsbetingelser.

> Tjah. De kan åbenbart få nogen til det.

Ja, de kan også få nolgle til at være portører, kasseassistenter,
rengøringsmedhjælpere, pædagoger, skolelærere, vejarbejdere,
renovationsarbejdere og buschauffører - forstå det, hvem der kan.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-09 16:23

Østerbro? Det er sgu da forstad - http://www.smk.dk/smk.nsf/docs/Sal218

> tilbage som ung, flyttede ud igen, da ungerne kom og bor nu igen i
> København, Nansensgade, 1366 K., så "forstadsbonde", ja, nok (en

Gik sgu da på Ruhavevej!

> Min "udbæring" er omfattet af min faglige forsikring. Det kaldes
> begravelseshjælp - tjek dine faglige forsikringsbetingelser.

Det er nok fordi de regner med du dør i tjenesten. Ikke som os andre
der har luret at dine Mac'er holder dig ung :D

> Ja, de kan også få nolgle til at være portører, kasseassistenter,
> rengøringsmedhjælpere, pædagoger, skolelærere, vejarbejdere,
> renovationsarbejdere og buschauffører - forstå det, hvem der kan.

Måske fik buschaufførene lov at vælge sidst?

Men det understreger i min verden blot at det er pinedød nødvendigt i
dagens Danmark at få proppet noget viden ind i knolden. Du kan så
diskutere med Dr. Münster om læger får FOR meget jvf fri, natte- og
døgnvagter og den sags væmmeligheder :)

Fra : Morten Lind

Dato : 26-04-09 18:03

> [...]
> dagens Danmark at få proppet noget viden ind i knolden. Du kan så
> diskutere med Dr. Münster om læger får FOR meget jvf fri, natte- og

Ups - den må jeg lige have i morgen, så svar bliver skyldigt(senere)
.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-09 18:27

Morten Lind skrev:

> Ups - den må jeg lige have i morgen, så svar bliver skyldigt(senere)
> .

Siger hjemmehjælperen du skal sove kl 20 eller hva? :)

Fra : Morten Lind

Dato : 27-04-09 03:35

> Siger hjemmehjælperen du skal sove kl 20 eller hva? :)

....ikke så langt fra

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 27-04-09 03:34

> Østerbro? Det er sgu da forstad - http://www.smk.dk/smk.nsf/docs/Sal218

Griffenfeldsgade er på Nørrebro.

> Gik sgu da på Ruhavevej!

Skt. Knuds Skole & Niels Steensens Gymnasium.

> Det er nok fordi de regner med du dør i tjenesten. Ikke som os andre
> der har luret at dine Mac'er holder dig ung :D

Hæ, hæ...ja, det er s´gu´ nok rigtigt

> Måske fik buschaufførene lov at vælge sidst?

Ja, måske

> [...]
> dagens Danmark at få proppet noget viden ind i knolden. Du kan så
> diskutere med Dr. Münster om læger får FOR meget jvf fri, natte- og

Fuldstændig enig, og jeg har da planlagt at leve så længe, at jeg kan
støtte mine døtre, til de er færdige med deres uddannelser.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-04-09 16:43

Morten Lind skrev:

> Griffenfeldsgade er på Nørrebro.

Nåja, glemte lige at vi snakker arbejderklasse her. Tredie baggård
eller hva'?

> Skt. Knuds Skole & Niels Steensens Gymnasium.

Kulturløse proletar!

Du bedes venligst konsultere dit bagland mht "Nansensgade" og "Ruhavevej"!

> Fuldstændig enig, og jeg har da planlagt at leve så længe, at jeg kan
> støtte mine døtre, til de er færdige med deres uddannelser.

Du drikker grøn te, spiser ginseng og cykler dagligt til Frederikssund?

Fra : Morten Lind

Dato : 27-04-09 17:39

> Nåja, glemte lige at vi snakker arbejderklasse her. Tredie baggård
> eller hva'?

Næeh - Skt. Joseph Stiftelsen

Tredie baggård boede jeg i, i en periode i begyndelsen af firserne, på
Vesterbro. To etager delte lokum med hinanden på bagtrappen, men hvad
véd bønder om agurkesalat?

> Kulturløse proletar!

Så, så! Proletar, ja - kulturløs, nej Er jo fra en akademisk familie

> Du bedes venligst konsultere dit bagland mht "Nansensgade" og "Ruhavevej"!

Er fuldstændig opdateret i Kellerdirchs univers - har endda LP´en
endnu(sort/hvidt coverfoto), men ville ikke kommentere det, da du ikke
kan stave til Rughavevej. (Ignorant).

Nansensgade Skole ligger der iøvrigt stadig, men er børneinstitution og
ikke skole.

> Du drikker grøn te, spiser ginseng og cykler dagligt til Frederikssund?

Tæt på, jeg er jo schweizisk flasket op, så urtete, kamilledampe og
kamfer er en del af min kultur - men jeg cykler ikke til Frederikssund -
jeg nøjes med at gå/spadsere mellem ti og tretten kilometer dagligt.

Derudover drikker jeg en liter bayersk øl og ryger seks/otte cigaretter
dagligt, så det skal nok holde mig i live. Seks små måltider i mine
vågne timer er heller ikke at foragte, to, tre timers sex om ugen og
otte timers søvn i døgnet - så er det liv hjemme

Men måske skulle vi nu inddrage doktor Münster for professionel
assistance?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 27-04-09 21:01

Morten Lind skrev:

> Næeh - Skt. Joseph Stiftelsen

NÃ¥h - jaja, tidligt du havde brug for kirkelig assistance.

> Tredie baggård boede jeg i, i en periode i begyndelsen af firserne, på
> Vesterbro. To etager delte lokum med hinanden på bagtrappen, men hvad
> véd bønder om agurkesalat?

Forstadsbønder? Godt spørgsmål. Jeg er i hvertfald sikker på at jeg
gerne vil UNDLADE at komme ind på hvorfor du associerer
bagtrappelokummer med agurkesalat. Nyt emne, tak.

> Så, så! Proletar, ja - kulturløs, nej Er jo fra en akademisk familie

Kunne da let være de havde opgivet dig i en tidlig alder. Man ved jo
aldrig.

> Er fuldstændig opdateret i Kellerdirchs univers - har endda LP´en
> endnu(sort/hvidt coverfoto), men ville ikke kommentere det, da du ikke
> kan stave til Rughavevej. (Ignorant).

Glæder mig. Har også LP'en, så jeg er skam også "med". Jeg påberåber
mig at jeg aldrig har set vejnavnet (er jo ikke buschauffør) men kun
hørt det og g'et er stumt.

> [...]
> vågne timer er heller ikke at foragte, to, tre timers sex om ugen og
> otte timers søvn i døgnet - så er det liv hjemme

Jeg bemærker at alt det her højtbesungne proletararbejderliv ikke hører
med i livet. Der kan man se :)

> Men måske skulle vi nu inddrage doktor Münster for professionel
> assistance?

Med hvad? Urtetebrygning eller de der sextimer? Er du sikker på han
ved hvad han går ind til?

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 03:33

> Jeg bemærker at alt det her højtbesungne proletararbejderliv ikke hører
> med i livet. Der kan man se :)

Næeh, for det går man jo i stykker af, så det er det nødvendige onde,
der skal betale for livet

M.

Fra : Jon

Dato : 28-04-09 06:29

> Næeh, for det går man jo i stykker af, så det er det nødvendige onde,
> der skal betale for livet

Masse flotte filosofiske betraktninger her.
Og siden vi alle har Mac, så er det jo også on topic, ikke?
Ha en strålende dag!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-04-09 15:42

Jon skrev:

> Masse flotte filosofiske betraktninger her.
> Og siden vi alle har Mac, så er det jo også on topic, ikke?

Jep. Morten har så mange Mac'er at det opvejer en del :)

> Ha en strålende dag!

Tak tak - og lige over :)

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 16:01

> Jep. Morten har så mange Mac'er at det opvejer en del :)

> Tak tak - og lige over :)

Nå ja - også til dig, Thorbjørn - selvom dagen er ved at være gået

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-04-09 16:27

Morten Lind skrev:

> Nå ja - også til dig, Thorbjørn - selvom dagen er ved at være gået

Skal jeg have nogen af dine mange Mac'er? Hvorfor nu det?

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 17:22

> Skal jeg have nogen af dine mange Mac'er? Hvorfor nu det?

Troede bestemt, du kunne multitaske

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-04-09 17:39

Morten Lind skrev:

> Troede bestemt, du kunne multitaske

Hvem af os to er det der praler af sine kvindelige hormoner?

Men er iøvrigt tæt på at donere iMacs til naboernes unger :) Dem altså
der ikke har nogen overhovedet - ellers er de pudsigtnok ikke
interesserede :(

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 18:35

> Hvem af os to er det der praler af sine kvindelige hormoner?

Hæ....

> Men er iøvrigt tæt på at donere iMacs til naboernes unger :) Dem altså
> der ikke har nogen overhovedet - ellers er de pudsigtnok ikke
> interesserede :(

Ja, kravene skærpes

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-04-09 15:59

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Masse flotte filosofiske betraktninger her.
> Og siden vi alle har Mac, så er det jo også on topic, ikke?
> Ha en strålende dag!

Det samme til dig

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-09 00:08

> [...]
> otte timers søvn i døgnet - så er det liv hjemme
>
> Men måske skulle vi nu inddrage doktor Münster for professionel

De to første ting skulle du måske skrue ned på. Til gengæld burde jeg
nok skrue lidt op for de to sidste
--
Henrik Münster
Esbjerg