iPhone noter ændre skrift?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-04-09 18:27

Kan man det? Og evt. hvordan da?

Jeg bryder mig ganske enkelt ikke om den skrift, den kommer med.

--
v.h. Mich

Fra : Jon

Dato : 23-04-09 19:39

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Kan man det? Og evt. hvordan da?
>
> Jeg bryder mig ganske enkelt ikke om den skrift, den kommer med.

Google Is Your Friend: "iphone notes font".
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-04-09 20:13

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Google Is Your Friend: "iphone notes font".

Tak for svar. Har læst multiple sider om at ændre skrifttyppen. Essensen
er:

Unfortunately, you will have to repeat the last few steps (7-10) for
each new note you create, but this method does keep you from having to
modify core iPhone files.

Se, det er meget besværligt, og det med at hacke eller ændre core iPhone
files overstiger langt mine evner (og lyster). Håber at muligheden
kommer og er mere genemskuelig med det nye software til iPhonen. I
mellemtiden går jeg tilbage til papirlapper og en kuglepen. Men jeg
havde faktisk glædet mig lidt til at stå nede i supermarkedet og blære
mig med en indkøsbliste på iPhonen

--
v.h. Mich

Fra : Jon

Dato : 23-04-09 20:21

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Men jeg
> havde faktisk glædet mig lidt til at stå nede i supermarkedet og blære
> mig med en indkøsbliste på iPhonen

Er det /så/ ille? Jeg gjør det stadig vekk - det fungerer da aldeles
utmerket. Ellers venter vi alle i smerte på iPhone OS 3.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-04-09 21:17

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Er det /så/ ille?

Ja, skriften er rædselsfuld, fnidret, næsten ulæselig og slet ikke noget
jeg vil vise til andre. Den skæmmer min Mac iPhone, den støder mit
designgen

> Jeg gjør det stadig vekk - det fungerer da aldeles
> utmerket. Ellers venter vi alle i smerte på iPhone OS 3.

Venter, venter og venter. Jeg føler ikke nogen smerte, men jeg er dog
lidt utålmodig. Glæder mig vildt til nogle forbedringer - til ret nye
iPhone, som jeg bliver mere og mere glad for. Den er bare for lækker
("for lækker" er moderne (street)dansk for "super lækker"). Ak, ja.

--
v.h. Mich

Fra : Jon

Dato : 23-04-09 21:42

> [...]

> Ja, skriften er rædselsfuld, fnidret, næsten ulæselig og slet ikke noget
> jeg vil vise til andre. Den skæmmer min Mac iPhone, den støder mit

Hm. Det mår være et sensitivt gen så.

> Venter, venter og venter. Jeg føler ikke nogen smerte, men jeg er dog
> lidt utålmodig. Glæder mig vildt til nogle forbedringer - til ret nye
> iPhone, som jeg bliver mere og mere glad for.

Jeg også. Mer enn jeg trodde jeg skulle bli.

> Den er bare for lækker
> ("for lækker" er moderne (street)dansk for "super lækker"). Ak, ja.

Fra innvandrersrpåk? Det er standard arabisk-engelsk konstruksjon for
"meget XXX". Engelsk variant: "too beautiful".

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-04-09 22:08

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Hm. Det mår være et sensitivt gen så.

Mine visuelle gener er meget sensitive

> Fra innvandrersrpåk? Det er standard arabisk-engelsk konstruksjon for
> "meget XXX". Engelsk variant: "too beautiful".

Det har du sikkert meget ret i. Kendte ikke / har ikke hørt den engelske
version "too beautiful", men jeg skal huske den.

Jeg husker en scene fra en film for mange år siden. En afro-amerikaner
går ud af et rum og inden han smækker søren, siger han: "Peel me an
orange". I den danske undertekst blev det oversat til "pil mig en
appelsin". Det er da vist manglede sporgforståelse / -viden ?

Bare et indspark

--
v.h. Mich

Fra : Jon

Dato : 24-04-09 09:38

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> "pil mig en
> appelsin"

Hehe. Bra!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-04-09 21:30

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Den skæmmer min Mac iPhone,

du mener vel Apple iPhone ...

Bortset fra det så er det et klassisk eksempel på at Apple en gang
imellem er overbevist om at de bedst ved hvordan det skal se ud ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 24-04-09 21:04

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Den er bare for lækker
> ("for lækker" er moderne (street)dansk for "super lækker"). Ak, ja.

Hvad er "super" så moderne for?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-04-09 07:29

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Men jeg havde faktisk glædet mig lidt til at stå nede i supermarkedet og
> blære mig med en indkøsbliste på iPhonen

Så hedder løsningen det lille iPhone-program: ShoppingList .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-09 08:00

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så hedder løsningen det lille iPhone-program: ShoppingList .

eller Zenbe Lists ..

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 24-04-09 12:21

Thomas von Hassel skrev:

> eller Zenbe Lists ..
Selvom jeg kun har en HTC Windows Mobil prøver jeg alligevel.

Hvad er der galt med at lave en ganske almindelig tekst-fil? Det bruger
jeg selv, så filen synkroniseres med min Vista Pc.

--

Kent

Fra : Per Rønne

Dato : 24-04-09 12:46

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Selvom jeg kun har en HTC Windows Mobil prøver jeg alligevel.
>
> Hvad er der galt med at lave en ganske almindelig tekst-fil? Det bruger
> jeg selv, så filen synkroniseres med min Vista Pc.

Med iPhone OS 3.0 synkroniseres også Noter gennem MobileMe, jeg vil
faktisk tro at de synkroniseres med det tilsvarende i Outlook, hvis man
bruger XP eller Vista.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-09 00:57

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så hedder løsningen det lille iPhone-program: ShoppingList .

Den bruger jeg også, hvis det er den fra Werner Freytag. Der er også en
Shopping List og en Shopping Lists og en Shopping List Lite, hvis man
søger under Shoppinglist. Der findes også mere avancerede programmer,
der bruger GPS, så de kan mærke, om man er i Brugsen eller Silvan. Så
viser de den relevant indkøbsseddel. Det er nu lidt for avanceret.
I hvert fald kan jeg anbefale et dedikeret program, da Notes er
noget primitiv. Det er rart, at man kan markere de varer, man køber. Det
er også rart, at der er en liste med varer, man kan vælge fra, når man
skriver listen. Så skal man ikke skrive hele ordet hver gang.
--
Henrik Münster
Esbjerg