iBotnet
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-04-09 22:43

Så er det vores tur:

<http://blogs.pcmag.com/securitywatch/2009/04/the_first_mac_botnet_or_is
_it.php>

Kort link

<http://tinyurl.com/cbtfmk>

Og

<http://voices.washingtonpost.com/securityfix/2009/04/worlds_first_mac_b
otnet_hardly.html>

Kort link

<http://tinyurl.com/cdt73d>

--
I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-04-09 23:48

Axel Hammerschmidt wrote:
> Så er det vores tur:

> [...]

Muligvis, men sålænge det ser ud til oprindeligt at kommre fra ZDNet og
Ryan Naraine, vil jeg se en fuldstændig dokumenation fra en total
uafhængig kilde, der hverken hører til i den såkaldte
'sikkerhedsbranche' såsom de store IT sikkerhedsfirmaer eller hos ZDNet.
Der er kommet så meget løgn og l**t fra både Secunia og ZDNet om Mac og
dens 'enorme' sårbarhed modsat Window' 'høje' sikkerhed, at det er til
at få spat af! - Løsningerne er altid, at 'vi kan klare det', - når man
altså holder sig til deres løsninger.

Så bevar lige roen, inden I går i panik!

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-04-09 03:32

On 2009-04-22 00:48:02 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> når man altså holder sig til deres løsninger.
>
> Så bevar lige roen, inden I går i panik!

den er altså god nok.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Jens Vesterdahl

Dato : 22-04-09 19:57

In article <49ee81a9$0$90266$14726298@news.sunsite.dk>,

> den er altså god nok.

Ja, hvis man installerer en piratversion af iWork.
Det er da rimelig nemt at undgå ...

Gammel nyhed i øvrigt.

Mvh
Jens

--
http://www.touchcab.com
Model Railroading on the iPhone

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-09 21:18

Jens Vesterdahl <ingen@email.adresse> wrote:

> In article <49ee81a9$0$90266$14726298@news.sunsite.dk>,

> Ja, hvis man installerer en piratversion af iWork.
> Det er da rimelig nemt at undgå ...

Men det viser bare at det er relaitvt nemt at få smulget malware ud til
folk, sålænge der er noget folk vil installere ...

Hvad hvis det næste gang bliver smulget ind i et kendt og accepteret
shareware program ?

Hvormange her chekker det de downloader med checksum inden de
installerer ?

/thomas

Fra : Jens Vesterdahl

Dato : 22-04-09 22:09

In article <1iylhvn.3xaa7ucabg4wN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> folk, sålænge der er noget folk vil installere ...
>
> Hvad hvis det næste gang bliver smulget ind i et kendt og accepteret

Jamen det er da rigtigt.

> Hvormange her chekker det de downloader med checksum inden de
> installerer ?

Kun disk images.
Ellers er der vel også metoder til at komme uden om det, hvis man
handler med ond vilje.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-09 08:41

> [...]

> Jamen det er da rigtigt.

> Kun disk images.
> Ellers er der vel også metoder til at komme uden om det, hvis man

Hvilke producenter af malware handler med »god« vilje?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Vesterdahl

Dato : 23-04-09 20:48

In article <1iymcny.1hm0yho1x09aa5N%per@RQNNE.invalid>,
per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Hvilke producenter af malware handler med »god« vilje?

Netop min pointe.

Mvh
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-09 08:11

Jens Vesterdahl <ingen@email.adresse> wrote:

> In article <49ee81a9$0$90266$14726298@news.sunsite.dk>,

> Ja, hvis man installerer en piratversion af iWork.

Endda en ganske bestemt piratversion af iWork 09.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-04-09 09:20

Per Rønne wrote:

> Endda en ganske bestemt piratversion af iWork 09.

Ikke i den du bruger? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 24-04-09 06:59

> Ikke i den du bruger? ;)

Jeg bruger slet ikke iWork. Jeg har i de sidste 20 år brugt MS Office,
og skrev bl.a. min specialerapport i Word 4.

Men på ZDNets hjemmeside kunne man se nogle billeder at filhierarkiet
til den pågældende version, som indeholder et par bestemte filer, der
ikke burde være der.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-04-09 19:06

On 2009-04-22 20:56:59 +0200, Jens Vesterdahl <ingen@email.adresse> said:

> In article <49ee81a9$0$90266$14726298@news.sunsite.dk>,

> Ja, hvis man installerer en piratversion af iWork.
> Det er da rimelig nemt at undgå ...

Det er blot en af flere måder. Pointen er at der nu distribueres
trojanske heste rette mod Mac OS X, typisk fra kilder med materiale af
ikke lovlig karakter.

> Gammel nyhed i øvrigt.

ikke mht bootnet'et.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-09 08:28

> Der er kommet så meget løgn og l**t fra både Secunia

Det må være derfor Secunia tit er krediteret i Apples Security updates
for at have fundet diverse sårbarheder ... ?

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-09 08:26

> Så er det vores tur:

> [...]