hvilket tekstsæt?
Fra : Steen

Dato : 21-04-09 21:00

Jeg er ved at sætte en newsreader op på iphone, men det er lidt bøvl med
at læse enkelte indlæg - bør jeg vælge unicode, iso eller
windows-sættet?

--
Via iPhone

Fra : Steen

Dato : 23-04-09 13:29

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:
> Jeg er ved at sætte en newsreader op på iphone, men det er lidt bøvl
> med
> at læse enkelte indlæg - bør jeg vælge unicode, iso eller
> windows-sættet?

Slet ingen der bruger usenet på iPhone eller iTouch?
--
Steen via iPhone

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-09 08:00

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Slet ingen der bruger usenet på iPhone eller iTouch?

nix .. det er for bøvlet ..

/thomas

Fra : Steen

Dato : 24-04-09 08:22

> nix .. det er for bøvlet ..
>
> /thomas

Overhovedet ikke

--
Steen via iPhone

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-04-09 08:36

> Overhovedet ikke

jo .. for mig er det for bøvlet...

/thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 24-04-09 17:14

Steen skrev:
> Slet ingen der bruger usenet på iPhone eller iTouch?

Jo, men du forvirrer måske lidt med spørgsmålet, der er uafhængigt af
nyhedslæser og platform.

Din nyhedslæser skal vise meddelelserne i det tegnsæt, der fremgår af
den enkelte meddelelses header.

Din nyhedslæser skal sende meddelelserne i ISO-8859-1. Citat fra
http://www.usenet.dk/?side=teknik
"I de danske grupper anvendes ISO-8859-1, også kaldet Western-1, til
repræsentation af tegn."

/Lars

Fra : Carl Drud

Dato : 24-04-09 17:20

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> writes:

> Din nyhedslæser skal sende meddelelserne i ISO-8859-1. Citat fra
> http://www.usenet.dk/?side=teknik
> "I de danske grupper anvendes ISO-8859-1, også kaldet Western-1, til
> repræsentation af tegn."

Din meddelelse er i "UTF-8"

--
Carl

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 24-04-09 17:38

Carl Drud skrev:
> Din meddelelse er i "UTF-8"

Man kan tilsyneladende slet ikke sætte det i Thunderbird.

/Lars

Fra : Carl Drud

Dato : 25-04-09 09:30

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> writes:

> Man kan tilsyneladende slet ikke sætte det i Thunderbird.

Thunderbird sender i samme tegnsæt som den meddelelse der svares på. Du
kan indsætte flg. i din user.js i den profilmappe.

user_pref("mail.label_ascii_only_mail_as_us_ascii", true);
user_pref("intl.fallbackCharsetList.ISO-8859-15","US-ASCII,ISO-8859-1,UTF-8");
user_pref("intl.fallbackCharsetList.ISO-8859-1","US-ASCII,ISO-8859-15,UTF-8");

så skulle TB selv finde ud af det. Starter med us-ascii, iso-8859-1 hvis
der er ¤ tegn og utf-8 hvis der er mere eksotiske tegn.

--
Carl

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-09 10:39

Carl Drud skrev:

> så skulle TB selv finde ud af det. Starter med us-ascii, iso-8859-1 hvis
> der er ¤ tegn og utf-8 hvis der er mere eksotiske tegn.

<fluesodomi>
Lige ¤ er ikke i ISO-8859-1 men 8859-15.
</fluesodomi>

Man kan jo også bare altid sende i UTF-8 :)

Fra : Carl Drud

Dato : 25-04-09 10:58

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> writes:

> <fluesodomi>
> Lige ¤ er ikke i ISO-8859-1 men 8859-15.
> </fluesodomi>

Arrh, beklager jeg glemte iso-8859-15.

> Man kan jo også bare altid sende i UTF-8 :)

Korrekt, men igen TB slår over i det tegnsæt som meddelelsen der svares
på har. Hvis der sendes i f.eks Windows-1252 kan det give problemer for
brugere af TDCs newsserver.

Den afviser meddelelser postet af TDC brugere hvis der er noget som det
her i emne felt.

Subject: =?Windows-1252?Q?Re:_Cykel_med_ventiler_som_p=E5_bild=E6k?=

--
Carl

Fra : Per Rønne

Dato : 24-04-09 17:46

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> [...]
> http://www.usenet.dk/?side=teknik
> "I de danske grupper anvendes ISO-8859-1, også kaldet Western-1, til

Tit sendes nu også i UTF-8. Unicode.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 24-04-09 22:06

> [...]

> http://www.usenet.dk/?side=teknik
> "I de danske grupper anvendes ISO-8859-1, også kaldet Western-1, til

Tak for det. Det driller nu lidt alligevel - nok pga NewsTap
--
Steen
"I'm not anti-social; I'm just not user friendly."