Overførelse iMac flat panel G4 til MBP.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 20-04-09 14:10

Hej med Jer.

Min bror har for nogle år siden "arvet" min iMac og overvejer nu at købe
en MBP 17".
iMac har firewire 400 6p og MBP skulle have firewire 800 9p. Med et
overgangskabel 6p / 9p og overførelsesassistenten er der vel ingen
problemer i at overføre alt fra den gamle maskine til den nye (en
identisk maskine, blot med Leopard 10.5.6.)

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-04-09 14:16

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> overgangskabel 6p / 9p og overførelsesassistenten er der vel ingen
> problemer i at overføre alt fra den gamle maskine til den nye

nej

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-04-09 23:15

> nej

Jeg synes dog ikke, kablerne er så ligetil at finde i almindelige
butikker. Jeg har selv købt hos <http://www.av-cables.dk/>, hvor de både
har kabler og adaptere til "gamle" kabler.

<http://www.av-cables.dk/firewire/firewire_6p_til_9p_239_da/>

Jeg har selv købt det klare kabel på 0,3 meter. Det er smart til
en ekstern 2,5" harddisk uden størmforsyning, som skal stå ved siden af
en bærbar computer. Jeg har også købt adapteren til et eksisterende
kabel, og den fungerer også fint.

<http://www.av-cables.dk/computer_kabler/firewire_kabel/firewire_adapter
/firewire_adapter_9_pin_han_6_pin_hun_979_da.html>

Og jeg ved, at mit link knækker hos visse personer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-04-09 08:01

> Jeg synes dog ikke, kablerne er så ligetil at finde i almindelige
> butikker.

Så kigger du de forkerte steder ;)

/thomas

Fra : Jon

Dato : 21-04-09 08:12

> Så kigger du de forkerte steder ;)

Viz.: "almindelige butikker". De har dog ikke denslags på Brugsen!
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-04-09 09:07

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Viz.: "almindelige butikker". De har dog ikke denslags på Brugsen!

man køber heller ikke sit it udstyr i Brugsen ...

/thomas

Fra : Jon

Dato : 21-04-09 09:59

> man køber heller ikke sit it udstyr i Brugsen ...

Det var poenget.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-04-09 22:46

> Det var poenget.

Jeg er lige ved at sige, at jeg kigger i Esbjerg. Andet er jo svært for
mig. Jeg har set i Fona, Elgiganten og lignende. Vi har da et par
nørdede pc-butikker, men ærligt talt, så tvivler jeg på, at de har den
slags. De bruger jo USB alle sammen. Det skal dog siges, at det er et
par måneder siden, jeg så efter. Nu har jeg jo købt de kabler, jeg skal
bruge. Måske er kablerne blevet mere almindelige siden.
--
Henrik Münster
Esbjerg