Jeg er blevet iPhone-fan
Fra : Steen

Dato : 18-04-09 12:16

Efter at have været skeptisk fra starten, har jeg købt en iPhone 3G og
blevet overbevist om dens fortræffeligheder.

Faktisk har den allerede efter et par dage, erstattet en del af brugen
af min MacBook. Skal jeg tjekke mail, have et overblik over dagens TV og
lignende småting, så bruger jeg iPhonen.

I dag har jeg opdaget en gratis newsreader til iPhone - og det er jo
formidabelt! Nogen der har erfaringer med gode news- og rss-readere?

Man skal erkende og lære af sine fejl - men et ordentligt cover, tror
jeg også sagtens jeg kan tage tingesten med på job, jeg skal bare finde
noget der virker ordentligt til min beskæftigelse.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 18-04-09 12:37

Steen skrev:

> I dag har jeg opdaget en gratis newsreader til iPhone - og det er jo
> formidabelt! Nogen der har erfaringer med gode news- og rss-readere?

Hvilken har du opdaget

// Ki

Fra : Steen

Dato : 18-04-09 16:16

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> Hvilken har du opdaget
>

> // Ki

NewsTap lite (usenet)
NetNewsWire (rss)

Der er dog et hav af begge typer, nogle gratis - andre til småpenge.
reader.mac.com skulle være en lettere discountløsning, selvom navnet
lyder "officielt", og /kun/ virker med Safari

Fra : Jon

Dato : 18-04-09 19:02

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> NewsTap lite (usenet)

Jeg bruker den og er temmelig godt fornøyd. Det kan selvsagt ikke måle
seg med Suppen, men den fungerer helt OK og har til og med et relativt
primitivt tilløp til trådkart.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Steen

Dato : 19-04-09 11:27

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Jeg bruker den og er temmelig godt fornøyd. Det kan selvsagt ikke måle
> seg med Suppen, men den fungerer helt OK og har til og med et relativt
> primitivt tilløp til trådkart.

Desværre kan man kun abonnere på en gruppe ad gangen i lite-versionen.
Ellers må man have visakortet op af lommen

--
Sendt fra min iPhonet

Fra : Jon

Dato : 19-04-09 12:21

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Desværre kan man kun abonnere på en gruppe ad gangen i lite-versionen.
> Ellers må man have visakortet op af lommen

Mm. Til den sterke pris av NOK 21 (USD 3,00 ?). Det er det da verdt?
Vi betaler da for MacSOUP også, gjør vi ikke?

Fra : Steen

Dato : 19-04-09 12:32

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Vi betaler da for MacSOUP også, gjør vi ikke?

Jo da - og med stor fornøjelse

Fra : Per Rønne

Dato : 19-04-09 14:50

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Jo da - og med stor fornøjelse

Det er nu mere end et årti siden jeg gjorde det!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-04-09 19:24

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det er nu mere end et årti siden jeg gjorde det!

Det sad jeg også lige og tænkte. Det var vist i 1996 eller deromkring,
jeg betale. Stefan Haller, der har lavet MacSOUP, var endnu ikke blevet
gift og hed Stefan Kurth. Derfor begynder hans e-mail-adresse med STK.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 19-04-09 20:19

> Det sad jeg også lige og tænkte. Det var vist i 1996 eller deromkring,
> jeg betale. Stefan Haller, der har lavet MacSOUP, var endnu ikke blevet
> gift og hed Stefan Kurth. Derfor begynder hans e-mail-adresse med STK.

Han burde snart ta noe for oppgraderinger...?

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-04-09 21:55

> Han burde snart ta noe for oppgraderinger...?

Hvilke opgraderinger?
Han har ikke rigtig tid til at gøre mere ved det. Det lykkedes at
overtale ham til at lave en version til OS X, men jeg tvivler på, at der
kommer mere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 20-04-09 12:29

> Hvilke opgraderinger?
> Han har ikke rigtig tid til at gøre mere ved det. Det lykkedes at
> overtale ham til at lave en version til OS X, men jeg tvivler på, at der
> kommer mere.

Ja, fuld unicode-understøttelse havde været rart ...

Fra : Esben

Dato : 20-04-09 12:51

> Ja, fuld unicode-understøttelse havde været rart ...

Man skulle tro han kunne sælge koden og navnet...?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Per Rønne

Dato : 20-04-09 13:00

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Man skulle tro han kunne sælge koden og navnet...?

Ja, og Apple ville være at foretrække. iNews som del af Sneleoparden!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-04-09 13:07

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, og Apple ville være at foretrække. iNews som del af Sneleoparden!

Med den kæmpe underskov af højt kvalificerede udviklere, hvorfor skulle
Apple så overtage MacSOUP ... ?

Slet ikke når usenet bevæger sig på kanten af udrydelse ...

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-04-09 15:38

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Nogen der har erfaringer med gode news- og rss-readere?

Jeg synes div. RSS readers som jeg har afprøvet ikke har virket så godt.
Jeg bruger derfor Googles mobile-RSS reader. Læs mere her:

http://www.google.com/mobile/apple/reader.html

I det hele taget er jeg godt tilfreds med Googles apps.

http://www.google.com/mobile/apple/

Det er som sådan ikke rigtige selvstændige apps, men bare henvisninger
til Googles ting på nettet. Det hele afvikles altså i browseren.

I kombination med igoogle på computeren har jeg flyttet mail, kalender,
RSS og bookmarks ud i "skyen". Så har jeg samme adgang om jeg sidder på
min Mac hjemme, i byen på min iPhone og på PC'en på arbejde.

--
Mvh Martin

Fra : Steen

Dato : 18-04-09 16:25

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Jeg synes div. RSS readers som jeg har afprøvet ikke har virket så godt.
> Jeg bruger derfor Googles mobile-RSS reader. Læs mere her:

Free RSS Reader (ja, det hedder den faktisk) virker rigtig god.
Usenet har jeg ikke fået sat op endnu på iPhonen