iPhone vs iPod Touch
Fra : Steen

Dato : 17-04-09 16:03

Hvad er i dag forskellen på de to.
Udover at kunne ringe (og gå på nettet via det mobile bredbånd), er der
så andre forskelle?

Fra : Jon

Dato : 17-04-09 16:51

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Hvad er i dag forskellen på de to.
> Udover at kunne ringe (og gå på nettet via det mobile bredbånd), er der
> så andre forskelle?

iPod Touch har ikke mikrofon (men kan benytte headset med mikrofon).
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Morten Lind

Dato : 17-04-09 17:22

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> iPod Touch har ikke mikrofon (men kan benytte headset med mikrofon).

iPod Touch har heller ikke kamera, og ej heller indbyggede højttalere.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-04-09 17:46

> iPod Touch har heller ikke kamera, og ej heller indbyggede højttalere.

Den har vel heller ikke GPS. Og så læste jeg engang, at man ikke kan slå
lyden for ny e-mail fra separat. Den siger derfor "Bing", hver gang der
kommer en e-mail. På en iPhone kan man slå det fra, så man ikke bliver
vækket natten igennem, når der kommer spam.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-04-09 21:46

> På en iPhone kan man slå det fra, så man ikke bliver
> vækket natten igennem, når der kommer spam.

Du har har fremhævet det i en tidligere tråd. Men "spam" er da historie?
Jeg har brugt tdc i årevis og de seneste 5 år (ca.) har jeg ikke fået
nævneværdigt meget spam, måske bare en håndfuld eller to.

Jeg formoder, at du osse har tdc, da de jo købte dit lokale bynet for
nogle år siden.

Hvordan kan det være, at du får spam og jeg ikke får? Eller er det bare
mine mails, du kalder spam?

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-04-09 22:47

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> nogle år siden.
>
> Hvordan kan det være, at du får spam og jeg ikke får? Eller er det bare

Nej, du har faktisk ret. Jeg får ikke meget spam mere, men et par
stykker kommer der nu hver dag. Jeg har dog også at par adresser mere
end det gamle bynet. Til gengæld abonnerer jeg på nogle e-mail med fra
forskellige firmaer med nyheder og tilbud. Der er også e-mail som f.eks.
nyhedsbreve fra lægeforeningen samt kvitteringer for de ting, man køber
på nettet. Meget af den slags kommer om natten. Det gælder f.eks.
kvitteringer fra iTunes Music Store.
Nu har jeg ikke altid min iPhone med i seng. Der skal jo også
være plads til cyklen. Jeg kan nu huske, at det var et reelt problem, at
jeg blev vækket om natten, da den var ny, og jeg endnu ikke havde slået
lyden for e-mail fra. Jeg synes også, det er rart ikke at gå og bippe
hele tiden henne på arbejdet og i byen. De synes såmænd, jeg er skør nok
i forvejen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 20-04-09 22:58

> Nu har jeg ikke altid min iPhone med i seng. Der skal jo også
> være plads til cyklen.

Godt poeng! Det må jeg huske...

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-04-09 18:46

> og ej heller indbyggede højttalere.

iPod Touch har fået højttalere i nyeste version.

--
Mvh Martin

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-09 18:25

Hej Sten,

> Hvad er i dag forskellen på de to.
> Udover at kunne ringe (og gå på nettet via det mobile bredbånd), er der
> så andre forskelle?

Udover de forskellige, som er nævnt i andre indlæg i tråden, er der også
den forskel, at CPU'en kører hurtigere i en iPod Touch end i en iPhone.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-04-09 19:27

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej Sten,

> Udover de forskellige, som er nævnt i andre indlæg i tråden, er der også
> den forskel, at CPU'en kører hurtigere i en iPod Touch end i en iPhone.

det var vist ikke bevist endegyldigt var det ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-09 15:20

Hej,

> det var vist ikke bevist endegyldigt var det ?

Hvad mangler du af bevis da?

Når jeg på min iPhone kører:

% sysctl hw.cpufrequency

Så får jeg svaret:

hw.cpufrequency: 412000000

Hvorimod hvis du kører samme kommando på en iPod Touch 2G, får du
532000000 som svar.

Dette er naturligvis ingen garanti for at processoren rent faktisk kører
412 Mhz eller 532 Mhz. Men når jeg så i praksis afprøver kode på begge
systemer, så kører det hurtigere på en iPod Touch 2G end på en iPhone.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 18-04-09 01:05

On Apr 17, 5:02 pm, isteen+use...@gmail.com (Steen) wrote:

> Hvad er i dag forskellen på de to.
> Udover at kunne ringe (og gå på nettet via det mobile bredbånd), er der
> så andre forskelle?

Der er allerede nævnt en del forskelle her i tråden. Udover dem er der
heller ikke Street View i Maps på iPod Touch. Det virker kun på
iPhone.

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-04-09 22:59

On Apr 20, 11:47 pm, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> nyhedsbreve fra lægeforeningen samt kvitteringer for de ting, man køber
> på nettet. Meget af den slags kommer om natten. Det gælder f.eks.

Jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre på din mailkonto, men jeg gør
følgende i Gmail: Jeg får et hav af kvitteringer fra iTunes, men jeg
har oprettet et filter, som markerer dem som læst og giver dem en
label (men ellers lader dem ligge i min indbakke, så jeg kan se dem).
På den måde dukker de ikke op som ulæste mails og laver ballade.

Jeg modtager cirka 1500 spam-mails om måneden, men alle pånær en lille
håndfuld bliver korrekt filtreret fra af Google, så det er sjældent,
at min telefon bipper (eller hvad man nu skal kalde det, iPhone siger)
om natten.

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-09 00:57

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> label (men ellers lader dem ligge i min indbakke, så jeg kan se dem).
> På den måde dukker de ikke op som ulæste mails og laver ballade.

Så skulle den markeres som ulæst, før den røg ind på iPhone. Det tror
jeg ikke, man kan.

> [...]
> håndfuld bliver korrekt filtreret fra af Google, så det er sjældent,
> at min telefon bipper (eller hvad man nu skal kalde det, iPhone siger)

Jeg modtager ikke ret meget spam i forhold til for et par år siden, hvor
jeg fik lige så meget som dig. Måske bliver de fanget i filtre hos
udbyderne, men jeg ved ikke, hvor mange de fanger. Det kan man måske se
hos Google? Sjovt nok er jeg nu begyndt at modtage noget mere spam den
sidste uge. Det er måske 3-4 om dagen.
--
Henrik Münster
Esbjerg