iPhone 3G dock + cover
Fra : Steen

Dato : 16-04-09 14:45

Jeg søger en dock til iPhone 3G.
Apple's dock ser ud til at skulle bruge både usb+strømkabel, jeg ville
foretrække at kunne lade via usb fra min MacBook.
Nogen der har et bud på en dock?

Jeg ville også gerne tage mobilen med på job, men da jeg er ret beskidt
på mit arbejde, søger jeg et godt cover, som man kan bruge med beskidte
hænder, uden at ridse mobilen.

Gode bud?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-04-09 22:39

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Jeg søger en dock til iPhone 3G.
> Apple's dock ser ud til at skulle bruge både usb+strømkabel, jeg ville
> foretrække at kunne lade via usb fra min MacBook.
> Nogen der har et bud på en dock?

Vi har herhjemme købt en Griffin oplader til to iPhones, men det er
måske ikke lige det du forventer, når du skriver dock? Den skal måske
kunne mere?

> Jeg ville også gerne tage mobilen med på job, men da jeg er ret beskidt
> på mit arbejde, søger jeg et godt cover, som man kan bruge med beskidte
> hænder, uden at ridse mobilen.

Der kommer jeg måske til kort. Jeg har selv et anti-glare film set på
min iPhone, det er nemt at renholde, men snavs kan vel sætte sig på
kanten af det, for det dækker ikke helt ud til kanten. Men det er en
mulighed for dig. Filmen er rimelig i pris, svjh to for kr. 70, så den
kan skiftes med rimelige intervaller. Men vær meget omhyggelig med
monteringen, det mindste støvkorn ....

Den alternative - billige men uelegante - er en frysepose. Aner dog ikke
om telefonen gernererer varme? Hvis du bruger fiffet, så læg endelig et
billede op et sted, hvor vi kan se det Jeg vil gerne se den mest
tjekkede smartphone i to liters frysepose.

--
v.h. Mich

Fra : Steen

Dato : 21-04-09 12:32

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Vi har herhjemme købt en Griffin oplader til to iPhones, men det er
> måske ikke lige det du forventer, når du skriver dock? Den skal måske
> kunne mere?

Jeg endte med at købe en stadard iPhone 3G dock.
Den lader, synkroniserer og har audio-udgang til anlægget.
222,- inkl forsendelse fra Apple

> [...]
> billede op et sted, hvor vi kan se det Jeg vil gerne se den mest
> tjekkede smartphone i to liters frysepose.

Tror jeg dropper fryseposen - men her er da et bud
http://www.youtube.com/watch?v=wmHOOYoXUo8

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-04-09 23:47

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Tror jeg dropper fryseposen - men her er da et bud
> http://www.youtube.com/watch?v=wmHOOYoXUo8

Det ser meget overbevisende ud, men den dækker jo ikke hverken stikket i
bunden eller toppen, ej heller knapperne i siden. Og slet ikke selve
glasskærmen - med mindre jeg da ikke har været helt opmærksom i
gennemsynet af den meget lange præsentation. Så det er vel kun dig selv,
der kan afgøre om din iPhone kan holde til graden af beskidthed på
arbejdet. Støv og f.eks. olier (syreholdige) kan jo være en slem
iPhone-fjende.

Held med dit foretagende.

--
v.h. Mich

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-04-09 22:54

On Apr 16, 3:45 pm, isteen+use...@gmail.com (Steen) wrote:

> Jeg søger en dock til iPhone 3G.
> Apple's dock ser ud til at skulle bruge både usb+strømkabel, jeg ville
> foretrække at kunne lade via usb fra min MacBook.
> Nogen der har et bud på en dock?

Er det den her, du snakker om?

http://store.apple.com/us/product/MB125G/B?fnode=MTY1NDAzOQ&mco=MjE0NjMxOQ

Den kræver da ikke strømkabel. Det brede stik er det samme, som er i
selve telefonen. Du kan således blot forbinde det til din computer.

--
Michael Knudsen

Fra : Steen

Dato : 21-04-09 12:32

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Den kræver da ikke strømkabel. Det brede stik er det samme, som er i
> selve telefonen. Du kan således blot forbinde det til din computer.

Sorry, det var mig der læste det lige hurtigt nok