Mapper før filer i Finder - hvordan?
Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 09-04-09 13:23

Jeg har mine filer og mapper organiseret alfabetisk i min Finder, og jeg
har det altid vist i kolonneformat. En ting der har irriteret mig en
smule, uden at jeg har kunne finde en løsning, er at mapper og filer
ligger blandet sammen.

Jeg kunne godt tænke mig at "rangordne" vinduet, så alle mine mapper i
et directory ligger først i oversigten og derefter skal filerne komme
alfabetisk nedenunder.

Kan det gøres og i givet fald hvordan?

Hilsen Jesper

Fra : Jon

Dato : 09-04-09 14:53

Jesper Mehlsen <jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> wrote:

> Kan det gøres og i givet fald hvordan?

Såvidt jeg vet ikke i kolonneformat.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 09-04-09 15:44

Jon skrev:

> Såvidt jeg vet ikke i kolonneformat.

Åh nej :(

Snøft. Den funktion har Windows .. argh!

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-09 16:11

Jesper Mehlsen <jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> wrote:

> Åh nej :(

kald mappere noget andet .. f.eks.

-- Mappe 1
-- Mappe 2

> Snøft. Den funktion har Windows .. argh!

det er ikke en funktion .. det er en bug ...

/thomas

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 09-04-09 16:19

Thomas von Hassel skrev:

> kald mappere noget andet .. f.eks.
>
> -- Mappe 1
> -- Mappe 2

> det er ikke en funktion .. det er en bug ...
>
> /thomas
Så må den gerne inficere min Mac

Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-04-09 23:01

On 2009-04-09 17:19:04 +0200, Jesper Mehlsen
<jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> said:

> Så må den gerne inficere min Mac

dødirriterende når man i er i listeview under windows og sorterer
alfabetisk. eks i system32, hvis jeg vil gå til eks første emne der
starter med h forventer jeg at jeg kan taste h og ender ved første
mappe der starter med h - problemet er blot at det ikke er en mappe der
starter med h jeg leder efter.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-04-09 22:59

On 2009-04-09 16:44:18 +0200, Jesper Mehlsen
<jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> said:

> Ã…h nej :(
>
> Snøft. Den funktion har Windows .. argh!

ikke i konlonne formatet.

Det iriterer mig iøvrigt at man ikke kan slå funktionen fra i windows.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-04-09 20:50

> [...]

> Jeg kunne godt tænke mig at "rangordne" vinduet, så alle mine mapper i
> et directory ligger først i oversigten og derefter skal filerne komme

I Oversigtsvalg (under Oversigt eller æble-J) kan man vælge, at der skal
sorteres efter type i stedet for navn. Så kommer mapperne i det mindste
til at stå sammen, men de står ikke nødvendigvis først, og alle andre
filer kommer til at stå efter type. Jeg ved ikke, om du kan bruge det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 10-04-09 09:16

Henrik Münster skrev:

> [...]
> til at stå sammen, men de står ikke nødvendigvis først, og alle andre
> filer kommer til at stå efter type. Jeg ved ikke, om du kan bruge det.
Kigger på det.

Overvejer om man kan markere mapper og give dem en prioritet og så
sortere efter det?

Tester og vender tilbage.

Jesper