iTunes. Albums
Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-09 05:35

Når man kører en CD ind i iTunes [til eventuel eksport til iPhone]
kommer den ind som et /album/, men hyppigt fylder et enkelt værk mere
end en CD.

Det sker så nogle gange når jeg med cmd-I editerer i albummets
information, at to albums fusionerer. Andre gange gør de det ikke.

Er der nogen der kender til systematikken her?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 09-04-09 07:13

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> information, at to albums fusionerer. Andre gange gør de det ikke.
>
> Er der nogen der kender til systematikken her?

Hvis de to albums hedder det samme og har samme kunstner eller du giver
dem det samme navn uden f.eks. Disk 1 og Disk 2 som efternavn, så
fusionerer de. Du kan også specificerer disksets i iTunes.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-09 07:21

> Hvis de to albums hedder det samme og har samme kunstner eller du giver
> dem det samme navn uden f.eks. Disk 1 og Disk 2 som efternavn, så
> fusionerer de.

Jeg har lige importeret Bachs Lukaspassion, to CDere, og du fusionerede
da jeg havde rodet med dem.

Jeg har også lige importeret hans Markuspassion, ligeledes to CDere, men
de fusionerer ikke:

Disk 1:

Kunstner: 'Ring Ensemble of Finland, EU Baroque Orchestra - Roy Goodman'

Album: 'Markuspassion (BWV 247)'

Komponist: 'Johann Sebastian Bach (1685-1750)

År: 1996
Disknummer 1 af 2
Genre: Classical

Disk 2:

Kunstner: 'Ring Ensemble of Finland, EU Baroque Orchestra - Roy Goodman'

Album: 'Markuspassion (BWV 247)'

Komponist: 'Johann Sebastian Bach (1685-1750)'

År: 1996
Disknummer 2 af 2
Genre: Classical

> Du kan også specificerer disksets i iTunes.

Hvordan?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 09-04-09 15:23

> [...]

> Album: 'Markuspassion (BWV 247)'
>
> Komponist: 'Johann Sebastian Bach (1685-1750)'

Markér alle sporene på et album og tast æble+I, vælg Info, notér under
Disknummer f.eks. 1 af 2.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-04-09 10:13

> Markér alle sporene på et album og tast æble+I, vælg Info, notér under
> Disknummer f.eks. 1 af 2.

Det må jeg forsøge mig med.
--
Per Erik Rønne