En designkonkurrent
Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-09 15:20

Jeg har natop modtaget en e-mail fra HP med reklame for deres nye
»lækre« laptop:

<http://www.hp.dk/kampagne/vt/vind-en-mini-1000.html?jumpid=em_r302_dk/d
a/hho/psg/viviennetam-em-edm-inv-all/chev/20090804>

Gæt hvilket segment de forsøger at 'stjæle' fra Steve Jobs .

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 15:28

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> a/hho/psg/viviennetam-em-edm-inv-all/chev/20090804>
>
> Gæt hvilket segment de forsøger at 'stjæle' fra Steve Jobs .

fra Apple mener du vel ...

og svaret er "ikke noget". Apple har ikke en netbook i øjeblikket og jeg
tror ikke der kommer én lige med det samme ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-09 15:36

> fra Apple mener du vel ...
>
> og svaret er "ikke noget". Apple har ikke en netbook i øjeblikket og jeg
> tror ikke der kommer én lige med det samme ...

Du tænker jo alt, alt for teknisk - se på /designet/, og de tre piger
.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 15:51

> Du tænker jo alt, alt for teknisk - se på /designet/, og de tre piger
> .

eh .. den er jo ikke _pæn_ ...den er bare _pink_ !

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-09 17:00

> eh .. den er jo ikke _pæn_ ...den er bare _pink_ !

Ja, segmentet er det samme som købte den oprindelige iMac - den pinke!

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-09 17:21

Per Rønne skrev:

> Ja, segmentet er det samme som købte den oprindelige iMac - den pinke!

Den oprindelige iMac var da blueberry, og ikke pink.

Måske tænker du på den orange iBook?

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-09 17:23

> Den oprindelige iMac var da blueberry, og ikke pink.

Fandtes den ikke i flere farver?

> Måske tænker du på den orange iBook?

Dengang brugte jeg LC og 6100.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-09 18:04

Per Rønne skrev:

> Fandtes den ikke i flere farver?

Næh, kun blueberry. Der kom flere farver senere.

http://lowendmac.com/imacs/index.shtml

men ikke pink.

> Dengang brugte jeg LC og 6100.

Her gik jeg og troede du var med på noderne, men næææh

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-04-09 20:21

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Næh, kun blueberry. Der kom flere farver senere.
>
> http://lowendmac.com/imacs/index.shtml
>
> men ikke pink.

Øh...Den første iMac er nu en Bondiblue og ikke Blueberry..-)

> Her gik jeg og troede du var med på noderne, men næææh

Tja, for et par uger siden var jeg skam ovre hos en bekendt og checke og
installere nye printerdrivere på hendes LCII med System 7.1.2, så hun
kunne få sin Stylewriter 2500 ti at virke..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-09 03:54

> Tja, for et par uger siden var jeg skam ovre hos en bekendt og checke og
> installere nye printerdrivere på hendes LCII med System 7.1.2, så hun
> kunne få sin Stylewriter 2500 ti at virke..-)

At maskinen stadig fungerer så mange år efter viser vel blot at der er
tale om et kvalitetsprodukt ... jeg har dog forlængst foræret mine
præ-G4 maskiner væk. Så jeg i dag kun sidder tilbage med en G4/867 (som
kan køre Classic), en MacBook og en MacMini (som server).

Plus lidt Windows ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-09 06:53

> [...]
> installere nye printerdrivere på hendes LCII med System 7.1.2, så hun
> kunne få sin Stylewriter 2500 ti at virke..-)

På et eller andet tidspunkt bliver du nødt til at forklare hvordan din
tidsmaskine virker ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-09 10:15

Thomas von Hassel wrote:

> På et eller andet tidspunkt bliver du nødt til at forklare hvordan din
> tidsmaskine virker ...

Har du endnu ikke fundet ud af, at den er retroaktiv? - Nå, men det tog mig
kun 9 år at få hende overtalt til at købe en LCII som afløser for den helt
gamle LC og gå fra 7.1.0 til 7.1.2, - så der er håb endnu.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-09 03:54

> Her gik jeg og troede du var med på noderne, men næææh

Som om jeg indkøbte mac-modeller i farver der passer til pigeværelset
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-09 07:42

Per Rønne skrev:

> Som om jeg indkøbte mac-modeller i farver der passer til pigeværelset

Jeg tænkte mere på at du købte noget _moderne_ grej - at tøffe rundt med
en 68k maskine når der var de der lynende hurtige PowerPC'ere, kan da
undre når du nu er så med på noderne i dag :)

Nå, den gang skulle man jo ikke surfe, så der gjorde det ikke den store
forskel.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-09 08:15

> Jeg tænkte mere på at du købte noget _moderne_ grej - at tøffe rundt med
> en 68k maskine når der var de der lynende hurtige PowerPC'ere, kan da
> undre når du nu er så med på noderne i dag :)

Det er ikke mere end et års tid siden jeg forærede min LC, min LCII og
min 6100/60 maskine væk.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 18:36

> Den oprindelige iMac var da blueberry, og ikke pink.

faktisk var den ikke blueberry, den var Bondi Blue

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 20:21

> Ja, segmentet er det samme som købte den oprindelige iMac - den pinke!

Den var grøn, var den.

M.

Fra : Jesper

Dato : 08-04-09 16:32

> [...]

> a/hho/psg/viviennetam-em-edm-inv-all/chev/20090804>
>
> Gæt hvilket segment de forsøger at 'stjæle' fra Steve Jobs .

Segmentet med penge?
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-09 17:03

> Segmentet med penge?

Snarere deres pigebørn ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 08-04-09 17:37

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Snarere deres pigebørn ...

Det lyder uartigt

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-09 04:06

> Det lyder uartigt

Deres teenagedøtre?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-04-09 16:36

> [...]

> <http://www.hp.dk/kampagne/vt/vind-en-mini-1000.html?jumpid=em_r302_dk/d
> a/hho/psg/viviennetam-em-edm-inv-all/chev/20090804>

De er dygtige de tøzer til at sælge sig selv.

Men de henvender sig da til de stenrige forbrugere på 12 år, af
blingkøn, ik'?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-09 17:03

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> De er dygtige de tøzer til at sælge sig selv.
>
> Men de henvender sig da til de stenrige forbrugere på 12 år, af
> blingkøn, ik'?

Ja, til pigeværelset!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 20:26

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> De er dygtige de tøzer til at sælge sig selv.

> Men de henvender sig da til de stenrige forbrugere på 12 år, af
> blingkøn, ik'?

He, he.... gnækker en gammel daddy til to tøzer på henholdsvis 15 og
16 år.....

M.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 08-04-09 19:29

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> writes:

> Næh, kun blueberry. Der kom flere farver senere.

Hov hov, den oprindelige var "bondi". Blueberry kom først i rev. c, og
det var en marginalt anden farvetone.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-04-09 22:06

> [...]

> a/hho/psg/viviennetam-em-edm-inv-all/chev/20090804>
>
> Gæt hvilket segment de forsøger at 'stjæle' fra Steve Jobs .

Hvorfor er der ikke nogen, der brokker sig over Pers links? Er det kun
mig, der skal skældes ud for links på mere end en linie?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-09 23:03

Henrik Münster skrev:

> Hvorfor er der ikke nogen, der brokker sig over Pers links? Er det kun
> mig, der skal skældes ud for links på mere end en linie?

Sidder du og opfordrer til jeg skal brokke mig over Per?

Fy!

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-04-09 20:50

> Sidder du og opfordrer til jeg skal brokke mig over Per?

Næ, jeg føler mig bare forfulgt. Selv om man er paranoid, kan de jo godt
være efter en.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-09 21:32

Henrik Münster skrev:

> Næ, jeg føler mig bare forfulgt. Selv om man er paranoid, kan de jo godt
> være efter en.

Du skal først blive bekymret hvis det er en gul HT-bus der forfølger
dig. Personligt kører jeg i en afdanket opel, så ikke meget farlighed der.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-09 04:06

> Hvorfor er der ikke nogen, der brokker sig over Pers links? Er det kun
> mig, der skal skældes ud for links på mere end en linie?

Jeg har endda pænt sat dem ind i <> ..
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-04-09 20:50

> Jeg har endda pænt sat dem ind i <> ..

Det gør jeg skam også altid, men det er åbenbart ikke nok til at
tilfredsstille visse personer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-04-09 01:44

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> writes:

> Hvis man starter med "den er pink", er vi så ude i at det er en
> nævneværdig forskel? Eller hva?

Du følger tydeligvis ikke med i Retromaccast, ellers ville du vide
hvor vigtig forskellen er...

Det udtales i øvrigt bånd-dai blå.
--
Thomas Bjorn Andersen