Linke til album i iTunes Store?
Fra : Steen

Dato : 07-04-09 18:39

Kan man det?

Fra : Ole V Jensen

Dato : 07-04-09 21:57

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Kan man det?

Ja.

Når du har fundet et album, så højreklik på det. Så får du muligheden:
Copy iTunes Store URL.

F.eks.:

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?id=308792187
&s=143458

mvh
Ole-J

Fra : Steen

Dato : 08-04-09 09:38

Ole V Jensen <not@available.dk> wrote:

> Ja.
>
> Når du har fundet et album, så højreklik på det. Så får du muligheden:
> [...]

Aha, tak for det!
D-A-D for nærmest ingenting
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?id=297453147
&s=143458

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 09:42

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> [...]

Det kræver jo at man synes DAD er 49,- værd .....

/thomas

Fra : Steen

Dato : 08-04-09 09:45

> Det kræver jo at man synes DAD er 49,- værd .....
>

> /thomas

Jamen...jamen, det står jo nærmest i loven, at det skal man

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-04-09 09:56

> Jamen...jamen, det står jo nærmest i loven, at det skal man

Men hvorfor er lige det album så billigt, når et tilsvarende med samme
navn koster kr. 80,-? Nogle gange har jeg lidt svært ved at finde rundt
i alle tilbuddene på iTunes Music Store. Det samme album kan findes i
adskillige versioner med lidt forskelligt indhold og meget forskellige
priser. I gamle dage gik man bare ned i en butik og købte en plade. Der
var ikke så meget pjat med specielle udgaver.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 08-04-09 10:51

> Men hvorfor er lige det album så billigt, når et tilsvarende med samme
> navn koster kr. 80,-? Nogle gange har jeg lidt svært ved at finde rundt
> i alle tilbuddene på iTunes Music Store.

Samme opfattelse her.
Nogle gange kan man finde et rigtigt godt tilbud (fx nyeste album med
DAD), og så koster andre albums "normalpris"
Ikke let at gennemskue - jeg har faktisk enkelte gange fundet ting der
var gratis (nok mere et promotionstunt fra nogle bands).

Det ville være dejligt med kategorier som "tilbud" eller lign.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 11:14

> [...]
> mere et promotionstunt fra nogle bands).
>
> Det ville være dejligt med kategorier som "tilbud" eller lign.

jeg fandt et slubm til 160,- den anden dag ... men jeg håber det var en
fejl .. for det var bare et alm. album med 7 numre.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 11:26

> I gamle dage gik man bare ned i en butik og købte en plade. Der
> var ikke så meget pjat med specielle udgaver.

Ork jo....."Dark Side of The Moon" som masterpiece....altså /en/ trykt
LP per original matrice, Wowlyd - Og lavede Genesis ikke også samme
nummer med "Lamb Lies Down On Broadway"?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 13:24

> Ork jo....."Dark Side of The Moon" som masterpiece....altså /en/ trykt
> LP per original matrice, Wowlyd - Og lavede Genesis ikke også samme
> nummer med "Lamb Lies Down On Broadway"?

hvad er en LP ?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-09 14:05

Thomas von Hassel skrev:

> hvad er en LP ?

Long Play. Det gamle vinylpladeformat som hele albums blev udgivet på.

I 33 1/3 omdrejninger i minuttet og alting.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 14:28

> Long Play. Det gamle vinylpladeformat som hele albums blev udgivet på.
>
> I 33 1/3 omdrejninger i minuttet og alting.

uh det lyder både besværligt og skrøbeligt ... ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 15:46

> uh det lyder både besværligt og skrøbeligt ... ;)

> /thomas

Nix - hverken eller - fungerer fremrende fortsat for
fremtiden......(mange "f"´er.., temmelig lyrisk(?)).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 15:52

> Nix - hverken eller - fungerer fremrende fortsat for
> fremtiden......(mange "f"´er.., temmelig lyrisk(?)).

Jeg vil hellere bare hente det i Apple Lossless ... hvis jeg kunne ...
men 256 kbit/sec AAC er nu ikke helt åndsvagt ...

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 15:58

> Jeg vil hellere bare hente det i Apple Lossless ... hvis jeg kunne ...
> men 256 kbit/sec AAC er nu ikke helt åndsvagt ...

Tjaeh - dét kan man så ikke liiiiiige - medmindre man genindspiller, men
falder du over Gentle Giant i iTunesMusicStore, giv mig da et praj

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 15:58

> Tjaeh - dét kan man så ikke liiiiiige - medmindre man genindspiller, men
> falder du over Gentle Giant i iTunesMusicStore, giv mig da et praj

Gentle Giant .... ehhh ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 16:10

> Gentle Giant .... ehhh ?
>
> /thomas

Ja, kender du ikke dem? Et suverænt engelsk band, der huserede i
halvfjerdserne og som kombinerede næsten alle musikalske stilarter i
deres rockudtryk......kender du heller ikke tyske/belgiske Magma?

<http://www.blazemonger.com/GG/>

<http://www.furious.com/perfect/magma.html>

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-04-09 17:15

> [...]
> halvfjerdserne og som kombinerede næsten alle musikalske stilarter i
> deres rockudtryk......kender du heller ikke tyske/belgiske Magma?

Selvfølgelig er de der. Det er jo netop fidusen ved download af musik.
Man skal ikke genoptrykke et helt oplag af en plade og derefter
distribuere det rundt i verden. Det er jo alt for dyrt, hvis pladen kun
sælges i få eksemplarer til nogle få fans. Derimod er det meget billigt
at lægge en ældre plade på nettet.

<http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewArtist?id=84494>

Jeg håber ikke, det her link er for langt
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 19:52

> [...]
>
> <http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewArtist?id=84494>
>
> Jeg håber ikke, det her link er for langt

Hvor er det dejligt, at nogle ser en oplevelse i at shoppe - tak, Henrik

Kan du ikke overtales til at følges med mit rødhårede spetakel, når hun
vil i Fields? Jeg giver en byge.....

Selvom jeg har vinylen stående, vil jeg da gerne nostalgigere ind i
mellem, så jeg købte lige to skiver.

Men den bedste plade fra 1971 har de ikke (Husker ikke titlen).

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-04-09 22:06

> Hvor er det dejligt, at nogle ser en oplevelse i at shoppe - tak, Henrik

Så længe det kan gøres hjemme fra stolen

> Kan du ikke overtales til at følges med mit rødhårede spetakel, når hun
> vil i Fields? Jeg giver en byge.....

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår det københavnerslang. Hvad er
f.eks. en byge?

> Selvom jeg har vinylen stående, vil jeg da gerne nostalgigere ind i
> mellem, så jeg købte lige to skiver.
>
> Men den bedste plade fra 1971 har de ikke (Husker ikke titlen).

Jeg må tilstå, at jeg ikke kender gruppen, men vi har nu heller aldrig
gået meget op i musik i min familie. Min far havde fået to små
kassettebåndoptagere fra hhv. Familie Journalen og Ekstra Bladet til at
diktere sine artikler på. Da han naturligvis kun skulle bruge en, blev
den anden sat ind i stuen som musikanlæg(!) Jeg kan huske, at vi havde
to kassettebånd: Sommer i Tyrol og et med Ella Fitzgerald. Om ikke
andet, så repræsenterede det da en bred musiksmag. Nå ja, så havde min
mor også et tyskkursus fra Linguaphone. Vi holdt bare de vildeste
fester!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 09-04-09 05:08

> Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår det københavnerslang. Hvad er
> f.eks. en byge?

En hel masse omgange øl - (når man ikke kan nøjes med en dråbe )

Nå, den var så fra 1973 - In A Glass House.

Det har været lystigt

M.

Fra : Esben

Dato : 11-04-09 20:47

> [...]
> mellem, så jeg købte lige to skiver.
>
> Men den bedste plade fra 1971 har de ikke (Husker ikke titlen).

Acquiring The Taste - også den plade af dem jeg kender bedst...

Der er nu albums der er højere rated blandt hardcore fans. Check den her
hjemmeside hvis ikke du kender den:

http://www.progarchives.com/artist.asp?id=118

De har iøvrigt 3 albums i Top100 men ATT er ikke et af dem:

http://www.progarchives.com/top-prog-albums.asp?salbumtypes=1#list

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Lind

Dato : 12-04-09 04:15

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> http://www.progarchives.com/artist.asp?id=118

Tak

> De har iøvrigt 3 albums i Top100 men ATT er ikke et af dem:

> http://www.progarchives.com/top-prog-albums.asp?salbumtypes=1#list

He, utroligt - som at se et udsnit af min pladesamling - der er ikke
mange titller, jeg ikke har

> vh esben
>
> dbareudeladmig@get2net.dk
> udelad udelad

M.

Fra : Esben

Dato : 12-04-09 07:21

> Tak

> He, utroligt - som at se et udsnit af min pladesamling - der er ikke
> mange titller, jeg ikke har

Det fedeste musiksite ofr din musiksmag så!

Men pas på - man kan bruge mange timer derinde...!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Lind

Dato : 12-04-09 08:19

> Det fedeste musiksite ofr din musiksmag så!
>
> Men pas på - man kan bruge mange timer derinde...!
>
> vh esben
>
> dbareudeladmig@get2net.dk
> udelad udelad

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-09 17:09

Thomas von Hassel skrev:

> uh det lyder både besværligt og skrøbeligt ... ;)

Ikke specielt skrøbeligt - det er jo ikke lakplader - men sart overfor
ridser.

Herudover udmærker det sig også ved at have bedre diskant end det der
cd-nowet.

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 19:54

> Herudover udmærker det sig også ved at have bedre diskant end det der
> cd-nowet.

Yep & Ohh...en lydkender, der /ikke/ er ødelagt af de seneste tyve års
forfærdelige og pågående baslyde.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-09 20:10

Morten Lind skrev:

> Yep & Ohh...en lydkender, der /ikke/ er ødelagt af de seneste tyve års
> forfærdelige og pågående baslyde.

Ahem, det sagde jeg ikke Jeg hører ikke særlig godt...

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 20:18

> Ahem, det sagde jeg ikke Jeg hører ikke særlig godt...

Godt så, som I siger

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-09 20:29

Morten Lind skrev:

> Godt så, som I siger

Ahem, det sagde jeg HELLER ikke

Derudover kan jeg bedre leve med lidt manglende diskant, end med knas og
sprutten. Sådan er vi så forskellige :D

Men jeg har også en Rega II der skal op igen her i påsken.

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 15:43

> hvad er en LP ?
>
> /thomas

Mangler vi en hér?

En LP er en anglosaktisk forkortelse for LongPlaying, refererende til en
vinylskive af ca. 30 cm. i diameter og med et lydspor, lagt på begge
sider af skiven.

M.

Fra : KentBM

Dato : 08-04-09 12:24

Henrik Münster skrev:
> priser. I gamle dage gik man bare ned i en butik og købte en plade. Der
> var ikke så meget pjat med specielle udgaver.
Der var visse personer som gik op i japanske presninger af bestemte
plader. Hvilket skulle give bedre lyd. Og så var der selvfølgelig
forskel på indholdet.

Så allerede i "gamle dage" var det ikke lige til. For dem som gik op i
den slags. Selv er jeg vist nærmest tonedøv.

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-04-09 14:24

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
>
> Så allerede i "gamle dage" var det ikke lige til. For dem som gik op i
> den slags. Selv er jeg vist nærmest tonedøv.

Tak til jer alle. Jeg ved da godt, at der var enkelte specielle udgaver
til bestemte markeder, men nede i butikkerne var der normalt bare en.
Hvis man købte Beatles' Help, Abbas Mamma Mia eller Shubiduas 78'eren,
så havde man _pladen_. Der var ingen tvivl om, hvad der var nr. 3 på
side 2. Når jeg køber et album i iTunes Music Store, vil jeg også gerne
have "det rigtige", så man bagefter ved og kan sige, at man har det. Jeg
bliver bare ofte i tvivl, fordi der er så mange med forskellige numre,
"explicit" eller ikke osv.
De kan vist heller ikke selv finde ud af det. For nylig
opgraderede jeg med den automatiske funktion Beth Harts album "Leave the
Light On" til iTunes Plus. Jeg fik et album, der hed det samme, men som
indeholder 15 numre i stedet for 12, og hvor flere af numrene er
forskellige. Der er et nummer på det korte album, der ikke er på det
lange, og numrene er i en helt anden rækkefølge.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 14:30

> Jeg
> bliver bare ofte i tvivl, fordi der er så mange med forskellige numre,
> "explicit" eller ikke osv.

Ang. de forskellige numre så er det tit "bare" B-sider, dårlige live
optagelser osv .. meget sjældent at der er noget guld imellem.

Ang. "explicit" er der virkelig nogen der køber de "clean" udgaver ? ...
hvorfor dog ?

/thomas

Fra : Steen

Dato : 08-04-09 14:50

> [...]
> optagelser osv .. meget sjældent at der er noget guld imellem.
>
> Ang. "explicit" er der virkelig nogen der køber de "clean" udgaver ? ...

Jeg købte på et tidspunkt en rigtig CD med Eminem.
Biblyde mm ødelagde de fleste sange.
Troede faktisk slet ikke man censurerede CD'er

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 15:03

> Jeg købte på et tidspunkt en rigtig CD med Eminem.
> Biblyde mm ødelagde de fleste sange.
> Troede faktisk slet ikke man censurerede CD'er

Du skal huske at de stakkels amerikanere ikke kan tåle at høre den slags
.... de ved udemærket hvilke ord der synges, men rent faktisk høre dem
det er for meget ;)

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-04-09 10:42

In article <1ixv2gq.2b22uj1vorspsN%isteen+usenet@gmail.com>,
isteen+usenet@gmail.com (Steen) wrote:

> Jeg købte på et tidspunkt en rigtig CD med Eminem.
> Biblyde mm ødelagde de fleste sange.
> Troede faktisk slet ikke man censurerede CD'er

Den her med Velvet Underground har "H****n" i en af titlerne. Er der så
også biblyde i sangen?

<http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?id=15563273&
s=143458>

Eller er der noget der skal indstilles, så jeg kan se titlerne uden * -
eller er det bare sådan?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-09 10:53

Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> s=143458>
>
> Eller er der noget der skal indstilles, så jeg kan se titlerne uden * -

med mindre den er markeret med "clean" så .. nej ... men der er ingen *
her .. har du pillet ved "Parental" under indstllinger ?

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-09 11:00

> med mindre den er markeret med "clean" så .. nej ... men der er ingen *
> her .. har du pillet ved "Parental" under indstllinger ?

ah .. du skal jo linke til det rigtige album ..

jeg havde ikke opdaget at de er begyndt at cencurere ting på den måde
.... dumbasses ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-04-09 20:50

> ah .. du skal jo linke til det rigtige album ..
>
> jeg havde ikke opdaget at de er begyndt at cencurere ting på den måde
> ... dumbasses ...

Også i anmeldelsen kaldes nummeret for H****n. Det er ikke noget, Velvet
Underground selv har gjort? Jeg har heller aldrig set det før, men det
er måske en ny form for censur. Jeg kan se, at Bloodhound Gang stadig
har deres nummer "Foxtrot Uniform Charlie Kilo" uden nogen form for
censur. Derimod har de et andet nummer, der hedder Uhn T*ss Uhn T*ss Uhn
T*ss. Ligesom med H****n aner jeg ikke, hvad stjernerne dækker over, men
det er nok mig, der er alt for uskyldig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-09 20:58

> Også i anmeldelsen kaldes nummeret for H****n. Det er ikke noget, Velvet
> Underground selv har gjort?

nix .. det er Apple/iTunes som censurerer i texten fra Allmusic.com

> [...]
> hvad stjernerne dækker over, men det er nok mig, der er alt for uskyldig.

H****n = Heroin

T*iss = Tiss

Hvor forfor det sidste skal "beepes" aner jeg ikke ...

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-04-09 21:02

In article <1ixxcsw.1ch17ns5x3zseN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> T*ss. Ligesom med H****n aner jeg ikke, hvad stjernerne dækker over, men
> det er nok mig, der er alt for uskyldig.

Velvet Undergrounds nummer hedder Heroin. Og hvis du ser Listeners also
bought, så står der The I***t med Iggy Pop - Det er "The Idiot"

Så der er mange ord amerikanerne ikke må sige...

Men jeg kan se at lænkerne i NewsWatcker efterhånden helt er ødelagt.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 15:54

> Ang. "explicit" er der virkelig nogen der køber de "clean" udgaver ? ...
> hvorfor dog ?

> /thomas

Jeg gør. Fordi jeg tror, de er bedre(?).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 15:56

> Jeg gør. Fordi jeg tror, de er bedre(?).

hvis bedre = cencureret så ... ok

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 16:13

> hvis bedre = cencureret så ... ok
>
> /thomas

Tænk - jeg troede, det var omvendt?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 18:36

> Tænk - jeg troede, det var omvendt?

nix

<http://en.wikipedia.org/wiki/PMRC#The_Tipper_Sticker>
<http://en.wikipedia.org/wiki/Parental_Advisory>

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 19:55

> <http://en.wikipedia.org/wiki/PMRC#The_Tipper_Sticker>
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Parental_Advisory>
>

> /thomas

Tak

M.

Fra : Steen

Dato : 08-04-09 14:50

> eller Shubiduas 78'eren

Aargh....det var tider.
Flashback til popstøvler og cowboybukser med stjerner på

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 16:01

> Flashback til popstøvler og cowboybukser med stjerner på

Tsk, tsk, det gik vi i, inden ShuBiDua blev opfundet..... Og nu gør
tøserne det igen.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-09 17:18

Morten Lind skrev:

> Tsk, tsk, det gik vi i, inden ShuBiDua blev opfundet..... Og nu gør
> tøserne det igen.

Har dine unger hugget alt dit gamle tøj på fjernlagrene? Der kan man se :)

Så er der ingen vej uden om - du må købe en kedeldragt!

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 20:00

> Har dine unger hugget alt dit gamle tøj på fjernlagrene? Der kan man se :)

> Så er der ingen vej uden om - du må købe en kedeldragt!

Du gør nok sjov, men min yngste /har/ faktisk gjort det - samt krævet,
at gamlingens ERA med 48 poler og Ortofon pick-up in(d)stalleres på
pigekammeret.

Jeg har valgt Over-Alls, hvis det er dig ligemeget

M.

Fra : Steen

Dato : 08-04-09 18:55

> Tsk, tsk, det gik vi i, inden ShuBiDua blev opfundet..... Og nu gør
> tøserne det igen.

Gør de?
Damn, jeg skulle have gemt mit udstyr - det må være guld værd i dag

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 20:01

> Gør de?
> Damn, jeg skulle have gemt mit udstyr - det må være guld værd i dag

Yep )

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-04-09 22:06

> Yep )

Jeg kom lige til at surfe lidt. Mørch findes minsandten endnu. Jeg er jo
opvokset i Gentofte, så det er jo et mærke fra min hjemegn. Jeg så en
hjemmeside fra en hi-fi-butik, hvor der stod, at firmaet havde 25 års
erfaring i reproduktion fra vinylplader. Det kan simpelthen ikke passe.
I min barndom i halvfjerdserne fortalte en af mine folkeskolelærere, at
han havde en Mørch grammofon. I firserne lavde de pick-up-arme, der
ligner de nuværende. Jeg så billeder af hr. Mørch i High Fidelity, og
han var en ældre mand, for nu at sige det mildt. Faktisk tror jeg, jeg
har set ham på en hi-fi-udstilling i Odense, men jeg er ikke sikker. Han
fortalte engang, at han ikke kunne høre forskel på guld- og sølvarmene,
men det kunne andre, så de lavede gerne den dyre guldversion. Det kan
ikke være ham, der er på billederne på hjemmesiden, men det kan jo være
hans søn eller barnebarn.

<http://www.moerch.dk/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 08-04-09 22:48

> Yep )
>
> M.

Kom lige i 70'er-mode, og købte fluks
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?id=295114375
&s=143458

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-09 15:52

> [...]
> forskellige. Der er et nummer på det korte album, der ikke er på det
> lange, og numrene er i en helt anden rækkefølge.

Nåerh, stakkels du )

(Undskyld, kunne ikke afhjælpe det ).

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-04-09 17:15

> Nåerh, stakkels du )
>
> (Undskyld, kunne ikke afhjælpe det ).

Jamen jeg kan ikke finde ud af det. Det er også derfor, jeg altid har
hadet musikbutikker. Jeg har aldrig købt så meget musik, som efter vi
fik iTunes Music Store.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 08-04-09 18:55

> Jeg har aldrig købt så meget musik, som efter vi
> fik iTunes Music Store.

Ja, det er næste /for/ nemt, ikke?
Jeg køber også en masse - mere end hvis jeg skulle ind i en rigtig butik
og stå i kø

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-04-09 22:06

> Ja, det er næste /for/ nemt, ikke?
> Jeg køber også en masse - mere end hvis jeg skulle ind i en rigtig butik
> og stå i kø

Netop. Jeg kan ikke tro andet, end at det er en rigtig godt forretning
for pladeselskaberne, at de er gået med til at sælge musik på den måde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-04-09 22:17

On 2009-04-08 18:15:22 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Jamen jeg kan ikke finde ud af det. Det er også derfor, jeg altid har
> hadet musikbutikker. Jeg har aldrig købt så meget musik, som efter vi
> fik iTunes Music Store.

Jeg kan godt forstå dig. Jeg har tilbragt meget tid med at kigge på to
udgaver af samme album i iTunes Store hvor jeg simpelthen ikke kunne se
nogen forskel.
- David
--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-04-09 00:19

David Blangstrup <david.blangstrup@gmail.com> wrote:

> Jeg kan godt forstå dig. Jeg har tilbragt meget tid med at kigge på to
> udgaver af samme album i iTunes Store hvor jeg simpelthen ikke kunne se
> nogen forskel.

Åh, gudskelov: En lidelsesfælle
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-04-09 00:27

Henrik Münster skrev:

> Åh, gudskelov: En lidelsesfælle

Eller også trænger I begge to til briller, men det kan jo ske for den
bedste :D

Fra : Steen

Dato : 08-04-09 21:43

Ny prispolitik - http://beep.tv2.dk/entry.php/id-310218.html

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 08-04-09 10:15

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> I gamle dage gik man bare ned i en butik og købte en plade. Der
> var ikke så meget pjat med specielle udgaver.

Prøv at gå ned og kig på det seneste U2 album. Jeg tror, at der er
ca. 600 forskellige udgaver, nogle af dem endog vist nok med musik
inkluderet.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-09 11:12

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Prøv at gå ned og kig på det seneste U2 album. Jeg tror, at der er
> ca. 600 forskellige udgaver, nogle af dem endog vist nok med musik
> inkluderet.

Det er ét stort stunt for at trække flere penge ud af os. Det samme med
at der nu er variable prisstning i iTunes store ..dvs. nye albums er
dyrerere og bagkatalog kan være billigere ... eller omvendt ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 08-04-09 11:16

Thomas von Hassel wrote:

> Det er ét stort stunt for at trække flere penge ud af os. Det samme med
> at der nu er variable prisstning i iTunes store ..dvs. nye albums er
> dyrerere og bagkatalog kan være billigere ... eller omvendt ...

Det giver da rigtig go' mening. Hvis man lurer på hylderne i en
pladeforretning, står der jo ofte - ikke ret gamle - skiver, som er
langt billigere end de hidtil har været i ITMS. Jeg kunne forestille mig
at pladeselskaberne tænker det omvendt og ser det som en mulighed for at
tage MERE for gamle udgivelser, men den model tror jeg ikke vil virke så
længe der også finde rigtige pladeforretninger.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk