Lukket skærm...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-04-09 12:37

Øh, - huerden er det nu, man kan få adgang til / arbejde på en PowerBook
med helt lukket skærm - enten via netværk eller med ekstern skærm tilkoblet?

Netværk og Energibesparelse er sat til at bruge 'wake on LAN' - eller,
hvad det nu hedder på dansk... - altså at vågeblus afbrydes, når
netværket kalder, men det virker bare ikke, når maskinen sættes på dvale
ved at lukke skærmen ned...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-09 12:40

> [...]
> hvad det nu hedder på dansk... - altså at vågeblus afbrydes, når
> netværket kalder, men det virker bare ikke, når maskinen sættes på dvale

du skal have en ekstern skærm + tastatur/mus sat til.

wake on lan virker også kun med f.eks. Apple Remote Desktop eller lign.
der kan generere en WOL pakke ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-04-09 12:51

Thomas von Hassel skrev:

> wake on lan virker også kun med f.eks. Apple Remote Desktop eller lign.
> der kan generere en WOL pakke ...

Jeg fandt en stump Java engang der kunne generere en Wake-On-Lan pakke
givet MAC-adressen (den skal med i pakken).

Den kan jeg nok finde frem igen hvis behovet er der :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-09 12:54

> Jeg fandt en stump Java engang der kunne generere en Wake-On-Lan pakke
> givet MAC-adressen (den skal med i pakken).
>
> Den kan jeg nok finde frem igen hvis behovet er der :)

<http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10910989>

<http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24421>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-04-09 12:59

Thomas von Hassel wrote:

> <http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10910989>

Hm, den kan nok ikke bruges, da PB'en ikke er host/vært...

> <http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24421>

Ser mere ud som noget, der kan bruges, - jeg prøver den...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-04-09 12:55

Thomas von Hassel wrote:

> du skal have en ekstern skærm + tastatur/mus sat til.
>
> wake on lan virker også kun med f.eks. Apple Remote Desktop eller lign.
> der kan generere en WOL pakke ...

Hm, mener du med PB'en helt lukket eller mener du generelt fra vågeblus?
- For hvis du mner begge dele, så kan jg da se på div. indstillinger, at
både modem, BlueTooth, AirPort og LAN kan vække den fra
vågeblus-tilstand....

Men hvis du mener fra dvale i helt lukket tilstand, så tør jeg ikke sige
det... - Jeg mener bare at have set/læst et eller andet sted, at der
findes en udvidelse, der kan vække en PB/MB/MBP fra dvale, når den er
koblet i netværk - også uden ekstra skærm m.v. sat til. - Jeg kan bare
konstatere, at den forsvinder fra netværket, når låget lukkes helt...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-09 12:59

> [...]
> koblet i netværk - også uden ekstra skærm m.v. sat til. - Jeg kan bare
> konstatere, at den forsvinder fra netværket, når låget lukkes helt...

når låget er lukket skal der en skærm og tastatur til før du kan vække
den .. om det så er lokalt eller via wake-on-lan.

Mener der var et hack til powermanageren så du kan vække den uden .. men
den kan jeg ikke finde ligenu.

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-09 13:01

> [...]
> hvad det nu hedder på dansk... - altså at vågeblus afbrydes, når
> netværket kalder, men det virker bare ikke, når maskinen sættes på dvale

lige en ting, når du kører den med skærmen lukket så bliver den varm,
meget varmere end når skærmen er åben ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-04-09 13:13

Thomas von Hassel wrote:
> lige en ting, når du kører den med skærmen lukket så bliver den varm,
> meget varmere end når skærmen er åben ..

Det véd jeg godt... Men jeg er egentlig forbavset over, hvor _lidt_ varm
den bliver selv ved rimelig hårdt / langvarigt brug. - Jeg har ikke -
endnu - fået installeret MenuMeters, så jeg kan måle temperaturen, men
umiddelbart vurderer jeg den til at ligge omk. 35 grader efter ca. 6
timers ret heftigt brug... Ganske pænt efter min mening....

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-04-09 16:26

On 2009-04-06 13:36:54 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Øh, - huerden er det nu, man kan få adgang til / arbejde på en Powe
> rBook med helt lukket skærm - enten via netværk eller med ekstern skærm
> t ilkoblet?

i med en usbdimmer og den vil vågne.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-04-09 16:27

On 2009-04-06 13:36:54 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> hvad det nu hedder på dansk... - altså at vågeblus afbrydes, når
> netværket kalder, men det virker bare ikke, når maskinen sættes på

Jeg tror ikke du har noget sw kørende der kan sende i WOL pakke.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen