/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
iCal abonnering.
Fra : Henrik Palshøj


Dato : 05-04-09 13:25

Hej Alle.

Jeg abonnere på f.eks. uge nr. og helligdage, det virker fint på mine
mac, men når vi så kommer til iPhone, så synkronisere den ikke de to
kalendere.

Kan man bare ikke det? Eller er der en genvej, for jeg syntes ikke det
ser ud til at man kan abonnere fra iPhonen!

Hilsen Henrik


 
 
Per Rønne (05-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-04-09 13:47

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Jeg abonnere på f.eks. uge nr. og helligdage, det virker fint på mine
> mac, men når vi så kommer til iPhone, så synkronisere den ikke de to
> kalendere.
>
> Kan man bare ikke det? Eller er der en genvej, for jeg syntes ikke det
> ser ud til at man kan abonnere fra iPhonen!

Genvejen går gennem Google Calendar, synkroniseret med Busy Sync eller
lignende.

Og når vi til sommer får iPhone OS 3.0 [gratis opdatering til iPhone,
$10 for iPod Touch] så bliver iCal på iPhone i stand til at abonnere
direkte på CalDAV kalendere.

Vil du derudover gerne have uge-visning og to-dos [også kaldet tasks] så
hedder løsningen Pocket Informant:

<http://www.pocketinformant.com/products_info.php?p_id=pocketinformant_i
phone>

Som på sigt også vil komme til at vise ugenumre. Findes kun i version
1.0 til iPhone, men er oppe i version 7 til Windows Mobile, så der er
mange udvidelser at se frem til.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Henrik Palshøj (05-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Palshøj


Dato : 05-04-09 16:07

On 2009-04-05 14:46:45 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

>
> Og når vi til sommer får iPhone OS 3.0 [gratis opdatering til iPhone,
> $10 for iPod Touch] så bliver iCal på iPhone i stand til at abonnere
> direkte på CalDAV kalendere.

Nøj hvor jeg altså glæder mig til den 3.0 opdatering......

Jeg er klar nu...... Kom med den.....


Per Rønne (05-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-04-09 16:11

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> On 2009-04-05 14:46:45 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:
>
> > Og når vi til sommer får iPhone OS 3.0 [gratis opdatering til iPhone,
> > $10 for iPod Touch] så bliver iCal på iPhone i stand til at abonnere
> > direkte på CalDAV kalendere.
>
> Nøj hvor jeg altså glæder mig til den 3.0 opdatering......
>
> Jeg er klar nu...... Kom med den.....

Den er frigivet, i en beta. Til registrerede og betalende udviklere, så
hvis du lige har $99 i overskud, så kan du få den nu ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Henrik Palshøj (05-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Palshøj


Dato : 05-04-09 17:29

On 2009-04-05 17:10:42 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:
>>
>
> Den er frigivet, i en beta. Til registrerede og betalende udviklere, så
> hvis du lige har $99 i overskud, så kan du få den nu ...

Ha Ha ja men tror jeg væbner mig med en smule tålmod og bruger de 99$
til et par flasker god vin i stedet.

Ps.: Der er faktisk en god video intro til 3.0 her.

http://www.iphoneinstaller.dk/?p=866


Per Rønne (06-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-04-09 06:27

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> On 2009-04-05 17:10:42 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:
> >
> > Den er frigivet, i en beta. Til registrerede og betalende udviklere, så
> > hvis du lige har $99 i overskud, så kan du få den nu ...
>
> Ha Ha ja men tror jeg væbner mig med en smule tålmod og bruger de 99$
> til et par flasker god vin i stedet.

Der er jeg nok lidt mere økonomisk anlagt; for $99 kan man altså få
megen pap-vin i Netto ...

> Ps.: Der er faktisk en god video intro til 3.0 her.
>
> http://www.iphoneinstaller.dk/?p=866

Jeg har vist set adskillige sådanne om 3.0, dog ikke på dansk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Per Rønne (06-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-04-09 13:27

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Ps.: Der er faktisk en god video intro til 3.0 her.
>
> http://www.iphoneinstaller.dk/?p=866

Ja, jeg lagde mærke til to ting ekstra:

Bedre dansk tastatur, med også æ, ø og å på første niveau. Jeg havde
anet det, da der var blevet nævnt noget om bedre understøttelse af
internationale tastaturer.

Og muligheden for at bruge sin iPhone som 3G-modem. Såvel gennem
dock-usb som gennem bluetooth; sidstnævnte er nok langsommere end
førstnævnte, men kræver til gengæld intet kabel.

Apple havde oplyst at det var nemt at slå til, og den måde ham der stod
for filmen havde slået det til var vist lidt uautoriseret; vi har dog
købt op til 10G af Telia om måneden, så den skal da også bruges af vores
MacBook når vi er på farten.

Vi må så vente på at vide hvordan faciliteten slås til.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Thomas von Hassel (06-04-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-04-09 13:32

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> On 2009-04-05 17:10:42 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:
> >>
> >
> > Den er frigivet, i en beta. Til registrerede og betalende udviklere, så
> > hvis du lige har $99 i overskud, så kan du få den nu ...
>
> Ha Ha ja men tror jeg væbner mig med en smule tålmod og bruger de 99$
> til et par flasker god vin i stedet.
>
> Ps.: Der er faktisk en god video intro til 3.0 her.
>
> http://www.iphoneinstaller.dk/?p=866

... og han har nok ikke læst det med småt da han tilmeldte sig iPhone
Developer Connection ...

/thomas

Per Rønne (06-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-04-09 15:47

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:
>
> > On 2009-04-05 17:10:42 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:
> > >>
> > >
> > > Den er frigivet, i en beta. Til registrerede og betalende udviklere, så
> > > hvis du lige har $99 i overskud, så kan du få den nu ...
> >
> > Ha Ha ja men tror jeg væbner mig med en smule tålmod og bruger de 99$
> > til et par flasker god vin i stedet.
> >
> > Ps.: Der er faktisk en god video intro til 3.0 her.
> >
> > http://www.iphoneinstaller.dk/?p=866
>
> .. og han har nok ikke læst det med småt da han tilmeldte sig iPhone
> Developer Connection ...

Nåeh, det med at han installerede ß-versionen også på sin lillebrors
iPhone?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Thomas von Hassel (06-04-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-04-09 18:35

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:
> >
> > > On 2009-04-05 17:10:42 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:
> > > >>
> > > >
> > > > Den er frigivet, i en beta. Til registrerede og betalende udviklere, så
> > > > hvis du lige har $99 i overskud, så kan du få den nu ...
> > >
> > > Ha Ha ja men tror jeg væbner mig med en smule tålmod og bruger de 99$
> > > til et par flasker god vin i stedet.
> > >
> > > Ps.: Der er faktisk en god video intro til 3.0 her.
> > >
> > > http://www.iphoneinstaller.dk/?p=866
> >
> > .. og han har nok ikke læst det med småt da han tilmeldte sig iPhone
> > Developer Connection ...
>
> Nåeh, det med at han installerede ß-versionen også på sin lillebrors
> iPhone?

og smider video online ...

/thomas

Michael Knudsen (05-04-2009)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 05-04-09 12:33

On Apr 5, 2:46 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Genvejen går gennem Google Calendar, synkroniseret med Busy Sync eller
> lignende.

Google har deres egen "Google Sync", og det kører som en drøm for mig.

--
Michael Knudsen

Per Rønne (06-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-04-09 06:27

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> On Apr 5, 2:46 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
>
> > Genvejen går gennem Google Calendar, synkroniseret med Busy Sync eller
> > lignende.
>
> Google har deres egen "Google Sync", og det kører som en drøm for mig.

Synkronisering iCal [på Mac] til Google Calendar? Mærkeligt så at den
ikke nævnes på Pocket Informants hjemmeside.


--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Michael Knudsen (06-04-2009)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 06-04-09 02:22

On Apr 6, 7:26 am, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Synkronisering iCal [på Mac] til Google Calendar? Mærkeligt så at den
> ikke nævnes på Pocket Informants hjemmeside.

Det er en Google Labs funktion (eller i hvert fald noget beta-halløj
som det meste andet fra Google). Mine kontakter i Gmail og mine
kalendere synkroniserer prompte (det vil sige med cirka ti sekunders
forsinkelse) mellem min iPhone og min Google-konto. Det sker via en
Exchange-server.

http://www.google.com/mobile/default/sync.html

--
Michael Knudsen

Thomas von Hassel (06-04-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-04-09 09:27

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Det sker via en
> Exchange-server.

Rettelse: Det sker via ActiveSync ... der er _helt_ sikkert ikke nogen
Exchange server bagved :)

/thomas

Michael Knudsen (06-04-2009)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 06-04-09 08:19

On Apr 6, 10:26 am, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Rettelse: Det sker via ActiveSync ... der er _helt_ sikkert ikke nogen
> Exchange server bagved :)

Aner det ikke. Ved blot, at man vælger "Microsoft Exchange" på
telefonen, når man sætter kontoen op. Men selvfølgelig spiller det
hele lidt for godt til, at man ville regne med, at Microsoft var
involveret

--
Michael Knudsen

Per Rønne (06-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-04-09 16:47

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> On Apr 6, 10:26 am, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
>
> > Rettelse: Det sker via ActiveSync ... der er _helt_ sikkert ikke nogen
> > Exchange server bagved :)
>
> Aner det ikke. Ved blot, at man vælger "Microsoft Exchange" på
> telefonen, når man sætter kontoen op. Men selvfølgelig spiller det
> hele lidt for godt til, at man ville regne med, at Microsoft var
> involveret

Vi andre bruger MobileMe.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Thomas von Hassel (06-04-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-04-09 18:35

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:
>
> > On Apr 6, 10:26 am, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> >
> > > Rettelse: Det sker via ActiveSync ... der er _helt_ sikkert ikke nogen
> > > Exchange server bagved :)
> >
> > Aner det ikke. Ved blot, at man vælger "Microsoft Exchange" på
> > telefonen, når man sætter kontoen op. Men selvfølgelig spiller det
> > hele lidt for godt til, at man ville regne med, at Microsoft var
> > involveret
>
> Vi andre bruger MobileMe.

ja det må være skrækkeligt at få noget gratis ...

/thomas

Per Rønne (06-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-04-09 21:18

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:
> >
> > > On Apr 6, 10:26 am, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> > >
> > > > Rettelse: Det sker via ActiveSync ... der er _helt_ sikkert ikke nogen
> > > > Exchange server bagved :)
> > >
> > > Aner det ikke. Ved blot, at man vælger "Microsoft Exchange" på
> > > telefonen, når man sætter kontoen op. Men selvfølgelig spiller det
> > > hele lidt for godt til, at man ville regne med, at Microsoft var
> > > involveret
> >
> > Vi andre bruger MobileMe.
>
> ja det må være skrækkeligt at få noget gratis ...

Jeg kan forsikre dig om at adgang til en Exchange Server så visselig
ikke er gratis ...

En komplet hosted løsning koster per bruger en hund om måneden:

<http://www.dandomain.dk/produkter/hostedexchange-priser.html>

Og så syntes jeg lige at jeg ville se hvad en brand- og indbrudssikker
backup-køsning koster [jeg laver backup til to terabyte-store harddiske
vha hhv Retrospect 8 og Time Machine]:

<http://www.dandomain.dk/produkter/remotebackup-priser.html>

Vi har da også backup-plads gennem Mobile Me, 10 G til disken. Det alene
koster hos DanDomain 373,75 kroner /om måneden/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Morten Reippuert Knu~ (06-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 06-04-09 22:45

On 2009-04-06 22:18:29 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
>> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>>
>>> Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:
>>>
>>>> On Apr 6, 10:26 am, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
>>>>
>>>>> Rettelse: Det sker via ActiveSync ... der er _helt_ sikkert ikke nogen
>>>>> Exchange server bagved :)
>>>>
>>>> Aner det ikke. Ved blot, at man vælger "Microsoft Exchange" på
>>>> telefonen, når man sætter kontoen op. Men selvfølgelig spiller det
>>>> hele lidt for godt til, at man ville regne med, at Microsoft var
>>>> involveret
>>>
>>> Vi andre bruger MobileMe.
>>
>> ja det må være skrækkeligt at få noget gratis ...
>
> Jeg kan forsikre dig om at adgang til en Exchange Server så visselig
> ikke er gratis ...
>
> En komplet hosted løsning koster per bruger en hund om måneden:
>
> <http://www.dandomain.dk/produkter/hostedexchange-priser.html>
>
> Og så syntes jeg lige at jeg ville se hvad en brand- og indbrudssikker
> backup-køsning koster [jeg laver backup til to terabyte-store harddiske
> vha hhv Retrospect 8 og Time Machine]:
>
> <http://www.dandomain.dk/produkter/remotebackup-priser.html>
>
> Vi har da også backup-plads gennem Mobile Me, 10 G til disken. Det alene
> koster hos DanDomain 373,75 kroner /om måneden/.

tjeck hvad du kan fås hos http://a.google.com - enten gratis eller for
et par hundrede kroner pr konto.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Per Rønne (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-04-09 05:47

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> On 2009-04-06 22:18:29 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> > Og så syntes jeg lige at jeg ville se hvad en brand- og indbrudssikker
> > backup-køsning koster [jeg laver backup til to terabyte-store harddiske
> > vha hhv Retrospect 8 og Time Machine]:
> >
> > <http://www.dandomain.dk/produkter/remotebackup-priser.html>
> >
> > Vi har da også backup-plads gennem Mobile Me, 10 G til disken. Det alene
> > koster hos DanDomain 373,75 kroner /om måneden/.

> tjeck hvad du kan fås hos http://a.google.com

Adressen må være forkert.

> - enten gratis eller for et par hundrede kroner pr konto.

Forskellen er da ellers til at tage at føle på.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Thorbjørn Ravn Ander~ (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 07-04-09 07:45

Per Rønne skrev:

>>> Vi har da også backup-plads gennem Mobile Me, 10 G til disken. Det alene
>>> koster hos DanDomain 373,75 kroner /om måneden/.
>
>> tjeck hvad du kan fås hos http://a.google.com

Prøv http://google.com/a i stedet.

Det henviser til Google Apps.

> Adressen må være forkert.
>
>> - enten gratis eller for et par hundrede kroner pr konto.
>
> Forskellen er da ellers til at tage at føle på.

Man kan komme MEGET langt med gratisprodukterne.

Har man brug for fjernlagerplads er det iøvrigt svært at slå prisen på
Amazon S3 (hedder det vist, de har flere produkter).
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-04-09 20:13

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> >>> Vi har da også backup-plads gennem Mobile Me, 10 G til disken. Det alene
> >>> koster hos DanDomain 373,75 kroner /om måneden/.
> >
> >> tjeck hvad du kan fås hos http://a.google.com
>
> Prøv http://google.com/a i stedet.
>
> Det henviser til Google Apps.

Den må jeg prøve - senere.

> > Adressen må være forkert.
> >
> >> - enten gratis eller for et par hundrede kroner pr konto.
> >
> > Forskellen er da ellers til at tage at føle på.
>
> Man kan komme MEGET langt med gratisprodukterne.

Jeg tænkte nu på forskellen mellem »gratis« og »et par hundrede kroner
per konto« per måned.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Morten Reippuert Knu~ (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 07-04-09 20:56

On 2009-04-07 21:13:10 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Per Rønne skrev:
>>
>>>>> Vi har da også backup-plads gennem Mobile Me, 10 G til disken. Det alene
>>>>> koster hos DanDomain 373,75 kroner /om måneden/.
>>>
>>>> tjeck hvad du kan fås hos http://a.google.com
>>
>> Prøv http://google.com/a i stedet.
>>
>> Det henviser til Google Apps.
>
> Den må jeg prøve - senere.
>
>>> Adressen må være forkert.
>>>
>>>> - enten gratis eller for et par hundrede kroner pr konto.
>>>
>>> Forskellen er da ellers til at tage at føle på.
>>
>> Man kan komme MEGET langt med gratisprodukterne.
>
> Jeg tænkte nu på forskellen mellem »gratis« og »et par hundrede kroner
> per konto« per måned.

google Apps Enterprise er et par hunde kroner om _året_ pr konto på domainet.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Per Rønne (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-04-09 06:41

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> On 2009-04-07 21:13:10 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:
>
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> >> Per Rønne skrev:
> >>
> >>>>> Vi har da også backup-plads gennem Mobile Me, 10 G til disken. Det alene
> >>>>> koster hos DanDomain 373,75 kroner /om måneden/.
> >>>
> >>>> tjeck hvad du kan fås hos http://a.google.com
> >>
> >> Prøv http://google.com/a i stedet.
> >>
> >> Det henviser til Google Apps.
> >
> > Den må jeg prøve - senere.
> >
> >>> Adressen må være forkert.
> >>>
> >>>> - enten gratis eller for et par hundrede kroner pr konto.
> >>>
> >>> Forskellen er da ellers til at tage at føle på.
> >>
> >> Man kan komme MEGET langt med gratisprodukterne.
> >
> > Jeg tænkte nu på forskellen mellem »gratis« og »et par hundrede kroner
> > per konto« per måned.
>
> google Apps Enterprise er et par hunde kroner om _året_ pr konto på domainet.

OK - men det var så ikke fremgået af det foregående. Her havde jeg kun
nævnt DanDomains løsning, hvor der var tale om /om måneden/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Thorbjørn Ravn Ander~ (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-04-09 11:42

Per Rønne skrev:

> OK - men det var så ikke fremgået af det foregående. Her havde jeg kun
> nævnt DanDomains løsning, hvor der var tale om /om måneden/.

Så er det da vist tiden at genoverveje hvad ens behov er. Eller nævne
for DanDomain at deres priser er særdeles ukonkurrencedygtige...
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-04-09 12:30

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> > OK - men det var så ikke fremgået af det foregående. Her havde jeg kun
> > nævnt DanDomains løsning, hvor der var tale om /om måneden/.
>
> Så er det da vist tiden at genoverveje hvad ens behov er. Eller nævne
> for DanDomain at deres priser er særdeles ukonkurrencedygtige...

Jeg har skam kun mailhotel hos dem, og har altså ikke fundet behov for
ting derudover, som jeg i forvejen kan få dækket hos Apple, gennem
MobileMe.

Desværre kan MobileMe jo endnu ikke sættes op så man kan bruge sit eget
domæne i forbindelse med MobileMe e-mail adresser.

Men det gør så også at mine backups ikke er brand- og indbrudssikrede.
Det overlever jeg nok. Og så kunne jeg måske kopiere ~/Docouments til
iDisk.

I øvrigt ville jeg ikke kalde DanDomains priser for
'ukonkurrendedygtige'; er ordet 'konkurrenceudygtige' ikke bedre?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Thorbjørn Ravn Ander~ (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-04-09 14:02

Per Rønne skrev:

> Desværre kan MobileMe jo endnu ikke sættes op så man kan bruge sit eget
> domæne i forbindelse med MobileMe e-mail adresser.

Skrammel :(

> Men det gør så også at mine backups ikke er brand- og indbrudssikrede.
> Det overlever jeg nok. Og så kunne jeg måske kopiere ~/Docouments til
> iDisk.

Måske. Der er mange muligheder. Undersøg evt Amazons lagertjeneste -
det er nemligt billigt.



> I øvrigt ville jeg ikke kalde DanDomains priser for
> 'ukonkurrendedygtige'; er ordet 'konkurrenceudygtige' ikke bedre?

Check din ordbog :D ER det ikke derfor du har den

"ikke konkurrencedygtige" er nok det mest mundrette.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-04-09 14:40

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> > Desværre kan MobileMe jo endnu ikke sættes op så man kan bruge sit eget
> > domæne i forbindelse med MobileMe e-mail adresser.
>
> Skrammel :(
>
> > Men det gør så også at mine backups ikke er brand- og indbrudssikrede.
> > Det overlever jeg nok. Og så kunne jeg måske kopiere ~/Docouments til
> > iDisk.
>
> Måske. Der er mange muligheder. Undersøg evt Amazons lagertjeneste -
> det er nemligt billigt.

Det er i hvert fald en mulighed.

> > I øvrigt ville jeg ikke kalde DanDomains priser for
> > 'ukonkurrendedygtige'; er ordet 'konkurrenceudygtige' ikke bedre?
>
> Check din ordbog :D ER det ikke derfor du har den
>
> "ikke konkurrencedygtige" er nok det mest mundrette.

Der er jo så det der hedder sproglig variation.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Henrik Münster (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 08-04-09 14:24

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg har skam kun mailhotel hos dem, og har altså ikke fundet behov for
> ting derudover, som jeg i forvejen kan få dækket hos Apple, gennem
> MobileMe.
>
> Desværre kan MobileMe jo endnu ikke sættes op så man kan bruge sit eget
> domæne i forbindelse med MobileMe e-mail adresser.

Jeg får bare e-mail til mit domæne videresendt til MobileMe via
GratisDNS. Jeg har før haft et e-mail-hotel, men så skal det jo også
passes.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Per Rønne (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-04-09 14:40

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Jeg har skam kun mailhotel hos dem, og har altså ikke fundet behov for
> > ting derudover, som jeg i forvejen kan få dækket hos Apple, gennem
> > MobileMe.
> >
> > Desværre kan MobileMe jo endnu ikke sættes op så man kan bruge sit eget
> > domæne i forbindelse med MobileMe e-mail adresser.
>
> Jeg får bare e-mail til mit domæne videresendt til MobileMe via
> GratisDNS. Jeg har før haft et e-mail-hotel, men så skal det jo også
> passes.

GratisDNS kender jeg ikke, og mit mailhotel er sat op til blot at
videresende e-mails til MobileMe.

Men der er da noget jeg kan sætte mig ind i:

<http://web.gratisdns.dk/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Thomas von Hassel (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 08-04-09 15:03

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > Jeg har skam kun mailhotel hos dem, og har altså ikke fundet behov for
> > > ting derudover, som jeg i forvejen kan få dækket hos Apple, gennem
> > > MobileMe.
> > >
> > > Desværre kan MobileMe jo endnu ikke sættes op så man kan bruge sit eget
> > > domæne i forbindelse med MobileMe e-mail adresser.
> >
> > Jeg får bare e-mail til mit domæne videresendt til MobileMe via
> > GratisDNS. Jeg har før haft et e-mail-hotel, men så skal det jo også
> > passes.
>
> GratisDNS kender jeg ikke, og mit mailhotel er sat op til blot at
> videresende e-mails til MobileMe.
>
> Men der er da noget jeg kan sætte mig ind i:
>
> <http://web.gratisdns.dk/>

man skal ikke lade sig skræmme af "gratis" .. deres dns service virker
formidabelt...

/thomas

Per Rønne (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-04-09 15:36

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > >
> > > > Jeg har skam kun mailhotel hos dem, og har altså ikke fundet behov for
> > > > ting derudover, som jeg i forvejen kan få dækket hos Apple, gennem
> > > > MobileMe.
> > > >
> > > > Desværre kan MobileMe jo endnu ikke sættes op så man kan bruge sit eget
> > > > domæne i forbindelse med MobileMe e-mail adresser.
> > >
> > > Jeg får bare e-mail til mit domæne videresendt til MobileMe via
> > > GratisDNS. Jeg har før haft et e-mail-hotel, men så skal det jo også
> > > passes.
> >
> > GratisDNS kender jeg ikke, og mit mailhotel er sat op til blot at
> > videresende e-mails til MobileMe.
> >
> > Men der er da noget jeg kan sætte mig ind i:
> >
> > <http://web.gratisdns.dk/>
>
> man skal ikke lade sig skræmme af "gratis" .. deres dns service virker
> formidabelt...

Ja, men i forvejen er jeg ikke ligefrem dns-ekspert, heller ikke selv om
jeg har en Leopard Server kørende.

Jeg er dog nu oprettet som bruger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Thomas von Hassel (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 08-04-09 15:51

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> > >
> > > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > > >
> > > > > Jeg har skam kun mailhotel hos dem, og har altså ikke fundet behov
> > > > > for ting derudover, som jeg i forvejen kan få dækket hos Apple,
> > > > > gennem MobileMe.
> > > > >
> > > > > Desværre kan MobileMe jo endnu ikke sættes op så man kan bruge sit
> > > > > eget domæne i forbindelse med MobileMe e-mail adresser.
> > > >
> > > > Jeg får bare e-mail til mit domæne videresendt til MobileMe via
> > > > GratisDNS. Jeg har før haft et e-mail-hotel, men så skal det jo også
> > > > passes.
> > >
> > > GratisDNS kender jeg ikke, og mit mailhotel er sat op til blot at
> > > videresende e-mails til MobileMe.
> > >
> > > Men der er da noget jeg kan sætte mig ind i:
> > >
> > > <http://web.gratisdns.dk/>
> >
> > man skal ikke lade sig skræmme af "gratis" .. deres dns service virker
> > formidabelt...
>
> Ja, men i forvejen er jeg ikke ligefrem dns-ekspert, heller ikke selv om
> jeg har en Leopard Server kørende.

med mindre der er en meget meget meget god grund til det skal man lade
være med selv at køre sin public dns ...

>
> Jeg er dog nu oprettet som bruger.

Per Rønne (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-04-09 17:03

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> > Ja, men i forvejen er jeg ikke ligefrem dns-ekspert, heller ikke selv om
> > jeg har en Leopard Server kørende.
>
> med mindre der er en meget meget meget god grund til det skal man lade
> være med selv at køre sin public dns ...

Som nævnt er jeg ingen dns-ekspert. Leopard Serveren har oprettet det
den havde brug for, hvilket gør at jeg ikke kan komme på nettet fra min
MacBook, når jeg er hjemme, medmindre jeg ændrer i dens dns-opsætning.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Morten Reippuert Knu~ (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-04-09 20:50

On 2009-04-08 18:02:39 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Som nævnt er jeg ingen dns-ekspert. Leopard Serveren har oprettet det
> den havde brug for, hvilket gør at jeg ikke kan komme på nettet fra min
> MacBook, når jeg er hjemme, medmindre jeg ændrer i dens dns-opsætning.

Det kan gøres smartere... slev med Apples værktøj.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Morten Reippuert Knu~ (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-04-09 20:50

On 2009-04-08 16:50:51 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> med mindre der er en meget meget meget god grund til det skal man lade
> være med selv at køre sin public dns ...

med kun en enkelt server og IP adrese får man slet ikke lov til det.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Morten Reippuert Knu~ (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-04-09 20:49

On 2009-04-08 16:36:04 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Ja, men i forvejen er jeg ikke ligefrem dns-ekspert, heller ikke selv om
> jeg har en Leopard Server kørende.

Det skal du ikke være ked af, Apples adminstrations grænseflade til
bind stinker. Ens behov skal ikke være særlig avancereret før man er
nød til at skrive zonerne i hånden og for guds skyld undlade at editere
dem fra GUI'et efterfølgende.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Per Rønne (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-04-09 04:06

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> On 2009-04-08 16:36:04 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:
>
> > Ja, men i forvejen er jeg ikke ligefrem dns-ekspert, heller ikke selv om
> > jeg har en Leopard Server kørende.
>
> Det skal du ikke være ked af, Apples adminstrations grænseflade til
> bind stinker. Ens behov skal ikke være særlig avancereret før man er
> nød til at skrive zonerne i hånden og for guds skyld undlade at editere
> dem fra GUI'et efterfølgende.

Jeg /har/ bestilt The Leopard Server Bible, som skulle komme til sommer.
De har så haft et par år at skrive den i.

Jeg gider ikke sidde og rode med systemet før jeg har den. Selv om der
da findes en del uoverskuelig dokumentation på nettet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-04-09 07:42

Per Rønne skrev:

> Jeg gider ikke sidde og rode med systemet før jeg har den. Selv om der
> da findes en del uoverskuelig dokumentation på nettet.

Hvad er der galt med den dokumentation der ligger i hjælpen?

Evt kombineret med det som XCode trækker ind?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-04-09 08:03

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> > Jeg gider ikke sidde og rode med systemet før jeg har den. Selv om der
> > da findes en del uoverskuelig dokumentation på nettet.
>
> Hvad er der galt med den dokumentation der ligger i hjælpen?

tja, manualerne er faktisk helt ok .. ellers er der jo mange kloge folk
på Apple's mailinglister ..

/thomas

Per Rønne (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-04-09 08:15

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> > Jeg gider ikke sidde og rode med systemet før jeg har den. Selv om der
> > da findes en del uoverskuelig dokumentation på nettet.
>
> Hvad er der galt med den dokumentation der ligger i hjælpen?
>
> Evt kombineret med det som XCode trækker ind?

Når »The Leopard Server Bible« er blevet forsinket i 9 måneder [den
skulle have været kommet 20. oktober] er det naturligvis fordi man har
opdaget en bunke udokumenterede features.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-04-09 08:32

Per Rønne skrev:

> Når »The Leopard Server Bible« er blevet forsinket i 9 måneder [den
> skulle have været kommet 20. oktober] er det naturligvis fordi man har
> opdaget en bunke udokumenterede features.

Ligefrem "naturligvis"? Det kunne jo også være at de valgte
forfattere ikke kan finde ud af at sætte den rigtige ende af pennen til
papir :)

Pyt, det er jo dit legetøjsprojekt - jeg overvejer også om jeg skulle gå
til mulvarpen og købe serveren af 10.6 bare for at se hvad den kan :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-04-09 08:54

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> > Når »The Leopard Server Bible« er blevet forsinket i 9 måneder [den
> > skulle have været kommet 20. oktober] er det naturligvis fordi man har
> > opdaget en bunke udokumenterede features.
>
> Ligefrem "naturligvis"? Det kunne jo også være at de valgte
> forfattere ikke kan finde ud af at sætte den rigtige ende af pennen til
> papir :)
>
> Pyt, det er jo dit legetøjsprojekt - jeg overvejer også om jeg skulle gå
> til mulvarpen og købe serveren af 10.6 bare for at se hvad den kan :)

Ja, fornuftigt at vente til Sneleoparden når den nu er lige op over .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Morten Reippuert Knu~ (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-04-09 10:12

On 2009-04-09 05:06:17 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
>> On 2009-04-08 16:36:04 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:
>>
>>> Ja, men i forvejen er jeg ikke ligefrem dns-ekspert, heller ikke selv om
>>> jeg har en Leopard Server kørende.
>>
>> Det skal du ikke være ked af, Apples adminstrations grænseflade til
>> bind stinker. Ens behov skal ikke være særlig avancereret før man er
>> nød til at skrive zonerne i hånden og for guds skyld undlade at editere
>> dem fra GUI'et efterfølgende.
>
> Jeg /har/ bestilt The Leopard Server Bible, som skulle komme til sommer.
> De har så haft et par år at skrive den i.

Du skal blot have fat i en vejledning til bind og kende lidt tiul DNS.

Hvorfor er det du er nød til at bytte rundt på dine dns servere? mon
ikke det er noget der kan løses med split dns?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Morten Reippuert Knu~ (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-04-09 20:47

On 2009-04-08 16:02:45 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> man skal ikke lade sig skræmme af "gratis" .. deres dns service virker
> formidabelt...

Jeps, En af de danske DNS udbydere med højest oppetid.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Morten Reippuert Knu~ (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-04-09 20:45

On 2009-04-08 13:29:55 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Desværre kan MobileMe jo endnu ikke sættes op så man kan bruge sit eget
> domæne i forbindelse med MobileMe e-mail adresser.

derfor forslår jeg google/A som er billigere (og bedre)
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Per Rønne (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-04-09 04:06

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> On 2009-04-08 13:29:55 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:
>
> > Desværre kan MobileMe jo endnu ikke sættes op så man kan bruge sit eget
> > domæne i forbindelse med MobileMe e-mail adresser.
>
> derfor forslår jeg google/A som er billigere (og bedre)

Men dets e-mail system synes at være POP, ej IMAP.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Morten Reippuert Knu~ (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-04-09 10:17

On 2009-04-09 05:06:17 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Men dets e-mail system synes at være POP, ej IMAP.

du kan køre såvel pop, imap som http til google/A

Personligt gider jeg ikke længere hive min mail ned lokalt så jeg
bruger googles web frontend fra computere og deres mobile klient på min
blackberry.


--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Thorbjørn Ravn Ander~ (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-04-09 11:35

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> google Apps Enterprise er et par hunde kroner om _året_ pr konto på
> domainet.

Jeg købte et domæne hos Google med værktøjer og hele svineriet, til
under hundrede kroner om året. Det er altså temmeligt konkurrencedygtigt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Reippuert Knu~ (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-04-09 20:54

On 2009-04-08 12:35:11 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Morten Reippuert Knudsen skrev:
>
>> google Apps Enterprise er et par hunde kroner om _året_ pr konto på domainet.
>
> Jeg købte et domæne hos Google med værktøjer og hele svineriet, til
> under hundrede kroner om året. Det er altså temmeligt
> konkurrencedygtigt.

Dvs domaine køb og DNS hosting, din google/A må være gratis.

Jeg havde domaine og vil ikke have det i DNS hos google, gratisdns
giver mig mere fleksibilitet. Google/A Enterprise kan bare en anelse
mere og det er stadig billigt. Migrering fra den gamle mailserver gik
som en drøm med googles værktøj og var alle pnegene værd, envidere har
har jeg en backupservice hos postini.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Thorbjørn Ravn Ander~ (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-04-09 21:00

Morten Reippuert Knudsen skrev:
> On 2009-04-08 12:35:11 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
> <nospam0002@gmail.com> said:
>
>> Morten Reippuert Knudsen skrev:
>>
>>> google Apps Enterprise er et par hunde kroner om _året_ pr konto på
>>> domainet.
>>
>> Jeg købte et domæne hos Google med værktøjer og hele svineriet, til
>> under hundrede kroner om året. Det er altså temmeligt
>> konkurrencedygtigt.
>
> Dvs domaine køb og DNS hosting, din google/A må være gratis.

Jeg har ikke meget. Det er det sikkert. Målgruppen er klart den lille
virksomhed der hurtigt vil få brug for de lidt større faciliteter, og så
ER de i folden.

> Jeg havde domaine og vil ikke have det i DNS hos google, gratisdns giver
> mig mere fleksibilitet. Google/A Enterprise kan bare en anelse mere og
> det er stadig billigt. Migrering fra den gamle mailserver gik som en
> drøm med googles værktøj og var alle pnegene værd, envidere har har jeg
> en backupservice hos postini.

Personligt er jeg fuldstændig ligeglad med hvor DNS'en ligger - jeg
bruger Bonjour derhjemme på alle platforme, så virker det bare. Så er
der om jeg skal have hul ind gennem min gateway med navn i dns'en, og
DET er en anden historie. Det tænker jeg over.

Jeg mener at GOogle har et fantastisk produkt til en yderst
konkurrencedygtig pris.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Reippuert Knu~ (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 07-04-09 19:06

On 2009-04-07 06:47:25 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
>> On 2009-04-06 22:18:29 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:
>
>>> Og så syntes jeg lige at jeg ville se hvad en brand- og indbrudssikker
>>> backup-køsning koster [jeg laver backup til to terabyte-store harddiske
>>> vha hhv Retrospect 8 og Time Machine]:
>>>
>>> <http://www.dandomain.dk/produkter/remotebackup-priser.html>
>>>
>>> Vi har da også backup-plads gennem Mobile Me, 10 G til disken. Det alene
>>> koster hos DanDomain 373,75 kroner /om måneden/.
>
>> tjeck hvad du kan fås hos http://a.google.com
>
> Adressen må være forkert.

ok jeg husker forkert http://google.com/a/

>> - enten gratis eller for et par hundrede kroner pr konto.
>
> Forskellen er da ellers til at tage at føle på.

det kommer an på hvad du ønsker - hvis du vil slippe for googles
reklamer, backup løsning, mulighed for SSO mod dit eget directrory,
avancerede migreringsværlktøjer, højere oppetid osv, email arkiverings
løsning må du betale.

Det er stadig konkurencedygtigt i forhold til hostede exchange løsninger.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Michael Knudsen (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 08-04-09 02:56

On Apr 6, 5:47 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Vi andre bruger MobileMe.

Det har jeg også overvejet, men jeg synes, det er for dyrt i forhold
til, hvad jeg får. F.eks. kunne jeg aldrig drømme om at droppe min
Google-konto (specielt Gmail, Google Calendar og Picasa Webalbums), så
når jeg ikke har tænkt mig at bruge de tilsvarende services i
MobileMe, virker prisen for MobileMe lige i overkanten.

Jeg ville med glæde betale et mindre abonnement og nøjes med iDisk,
men det kan man desværre ikke. Man er nødt til at købe hele pakken.

--
Michael Knudsen

Per Rønne (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-04-09 12:03

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> On Apr 6, 5:47 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
>
> > Vi andre bruger MobileMe.
>
> Det har jeg også overvejet, men jeg synes, det er for dyrt i forhold
> til, hvad jeg får. F.eks. kunne jeg aldrig drømme om at droppe min
> Google-konto (specielt Gmail, Google Calendar og Picasa Webalbums), så
> når jeg ikke har tænkt mig at bruge de tilsvarende services i
> MobileMe, virker prisen for MobileMe lige i overkanten.
>
> Jeg ville med glæde betale et mindre abonnement og nøjes med iDisk,
> men det kan man desværre ikke. Man er nødt til at købe hele pakken.

Lige nøjagtig iDisk er nok det jeg bruger mindst.

Jeg bruger fortrinsvist MobileMe til synkronisering, og til min IMAP
mail, som også lagres centralt. Alle e-mails ligger altså også på en
server i USA.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Morten Reippuert Knu~ (08-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-04-09 20:55

On 2009-04-08 13:03:11 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:
>
>> On Apr 6, 5:47 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
>>
>>> Vi andre bruger MobileMe.
>>
>> Det har jeg også overvejet, men jeg synes, det er for dyrt i forhold
>> til, hvad jeg får. F.eks. kunne jeg aldrig drømme om at droppe min
>> Google-konto (specielt Gmail, Google Calendar og Picasa Webalbums), så
>> når jeg ikke har tænkt mig at bruge de tilsvarende services i
>> MobileMe, virker prisen for MobileMe lige i overkanten.
>>
>> Jeg ville med glæde betale et mindre abonnement og nøjes med iDisk,
>> men det kan man desværre ikke. Man er nødt til at købe hele pakken.
>
> Lige nøjagtig iDisk er nok det jeg bruger mindst.
>
> Jeg bruger fortrinsvist MobileMe til synkronisering, og til min IMAP
> mail, som også lagres centralt. Alle e-mails ligger altså også på en
> server i USA.

ALt det du nævner kan du også hos google (og mere til)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Per Rønne (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-04-09 04:06

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> On 2009-04-08 13:03:11 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:
>
> > Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:
> >
> >> On Apr 6, 5:47 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> >>
> >>> Vi andre bruger MobileMe.
> >>
> >> Det har jeg også overvejet, men jeg synes, det er for dyrt i forhold
> >> til, hvad jeg får. F.eks. kunne jeg aldrig drømme om at droppe min
> >> Google-konto (specielt Gmail, Google Calendar og Picasa Webalbums), så
> >> når jeg ikke har tænkt mig at bruge de tilsvarende services i
> >> MobileMe, virker prisen for MobileMe lige i overkanten.
> >>
> >> Jeg ville med glæde betale et mindre abonnement og nøjes med iDisk,
> >> men det kan man desværre ikke. Man er nødt til at købe hele pakken.
> >
> > Lige nøjagtig iDisk er nok det jeg bruger mindst.
> >
> > Jeg bruger fortrinsvist MobileMe til synkronisering, og til min IMAP
> > mail, som også lagres centralt. Alle e-mails ligger altså også på en
> > server i USA.
>
> ALt det du nævner kan du også hos google (og mere til)

IMAP?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-04-09 07:44

Per Rønne skrev:

>> ALt det du nævner kan du også hos google (og mere til)
>
> IMAP?

Jeg spurgte Google om "google mail imap", og den fandt

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=77695

Du skulle prøve det bare med en almindelig konto. Det fungerer ok.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-04-09 08:15

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> >> ALt det du nævner kan du også hos google (og mere til)
> >
> > IMAP?
>
> Jeg spurgte Google om "google mail imap", og den fandt
>
> http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=77695
>
> Du skulle prøve det bare med en almindelig konto. Det fungerer ok.

OK. Jeg må se på det når jeg er kommet mig over den påskefrokost, jeg
snart skal afsted til ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Morten Lind (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 09-04-09 08:56

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> når jeg er kommet mig over den påskefrokost, jeg
> snart skal afsted til ...

Håltaheltop - begynder du så tidligt? Så får påsken da ingen ende...

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Per Rønne (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-04-09 09:24

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > når jeg er kommet mig over den påskefrokost, jeg
> > snart skal afsted til ...
>
> Håltaheltop - begynder du så tidligt? Så får påsken da ingen ende...

Vi starter 13:00, og det er da vist normal tid. Men så er der jo inden
da bad og transport ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Morten Lind (09-04-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 09-04-09 09:31

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> > > når jeg er kommet mig over den påskefrokost, jeg
> > > snart skal afsted til ...
> >
> > Håltaheltop - begynder du så tidligt? Så får påsken da ingen ende...
>
> Vi starter 13:00, og det er da vist normal tid. Men så er der jo inden
> da bad og transport ...

Glædelig påske & god fornøjelse

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Henrik Münster (05-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 05-04-09 22:52

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Jeg abonnere på f.eks. uge nr. og helligdage, det virker fint på mine
> mac, men når vi så kommer til iPhone, så synkronisere den ikke de to
> kalendere.
>
> Kan man bare ikke det? Eller er der en genvej, for jeg syntes ikke det
> ser ud til at man kan abonnere fra iPhonen!

Google kan fint bruges, som andre skriver. Problemet er jo, at
kalendere, man abonnerer på, ikke bliver synkroniseret til iPhone. Til
statiske kalendere, som dem du nævner, er der yderligere en mulighed.
Man kan eksportere kalenderne til skrivebordet og derefter importere dem
til en ny kalender i iCal. Denne kalender står nu som en af ens egne
kalendere. Jeg har selv gjort det, da jeg læste tricket for ikke så
længe siden. Jeg har kombineret de to kalendere til én, da ugenummeret
jo kun står mandag. Man kan så vælge ikke at se den pågældende kalender
i iCal, hvis man vil se de originale, man abonnerer på, eller også kan
man gøre det omvendt. Det er jo fjollet at se helligdagene dobbelt.
Det giver sig selv, at denne metode ikke kan bruges til en
kalender, der jævnligt ændres. Det kan være, hvis man følger med i sin
ægtefælles kalender, så familielivet kan planlægges. Til ugenumre og
helligdage, som i kalenderne er ført flere år frem, kan det til gengæld
fint bruges. Så slipper man for at abonnere på Google Cal og gå over
den. Hvis man ikke har mere behov for den, er der jo ingen grund til at
komplicere sit liv med yderligere abonnementer og medlemskaber.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Henrik Palshøj (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Palshøj


Dato : 07-04-09 21:00

On 2009-04-05 23:51:51 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> HGoogle kan fint bruges, som andre skriver. Problemet er jo, at
> kalendere, man abonnerer på, ikke bliver synkroniseret til iPhone. Til
> statiske kalendere, som dem du nævner, er der yderligere en mulighed.
> Man kan eksportere kalenderne til skrivebordet og derefter importere dem
> til en ny kalender i iCal. Denne kalender står nu som en af ens egne
> kalendere. Jeg har selv gjort det, da jeg læste tricket for ikke så
> længe siden. Jeg har kombineret de to kalendere til én, da ugenummeret
> jo kun står mandag. Man kan så vælge ikke at se den pågældende kalender
> i iCal, hvis man vil se de originale, man abonnerer på, eller også kan
> man gøre det omvendt. Det er jo fjollet at se helligdagene dobbelt.
> Det giver sig selv, at denne metode ikke kan bruges til en
> kalender, der jævnligt ændres. Det kan være, hvis man følger med i sin
> ægtefælles kalender, så familielivet kan planlægges. Til ugenumre og
> helligdage, som i kalenderne er ført flere år frem, kan det til gengæld
> fint bruges. Så slipper man for at abonnere på Google Cal og gå over
> den. Hvis man ikke har mere behov for den, er der jo ingen grund til at
> komplicere sit liv med yderligere abonnementer og medlemskaber.

Henrik lad mig sige det kort... Du er et geni... Det var lige det der
skulle til

Tak for hjælpen, det spiller max og ikke noget med en masse forskellige
abonnementer. Bare min mobil og me :)

Henrik


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste