Canon USB printer på Airport Extreme kan i~
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 05-04-09 09:37

1. problem
Canon MP630 printer på Airport Extreme med USB kan ikke scanne. Den printer
fint, så der er forbindelse den ene vej, om man så må sige.
10.5.6, printersoftware fra medfølgende Canon CD.

Fejlmedd.: Cannot communicate with scanner. 1.0.0

Direkte USB til Mac så virker scanneren i Photoshop men ikke i Preview.

Jeg er lidt bange for, at det ikke er meningen, at man skal kunne scanne via
Airport

2. problem
Windows Vista PC kan slet ikke finde printeren.

Hvad gør jeg?

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-04-09 10:28

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg er lidt bange for, at det ikke er meningen, at man skal kunne scanne via

korrekt .. det virker ikke.

> 2. problem
> Windows Vista PC kan slet ikke finde printeren.

laver en lokal IP printer kø .. måske

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-04-09 11:24

> korrekt .. det virker ikke.

Det virker da med trådløs Brother printer.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-04-09 11:43

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Det virker da med trådløs Brother printer.

Hvis den er trådløs er den vel ikke koblet til USB-porten i Airport
Expressen, vel? Det er DEN vej jeg snakker om.

Gah. Hvor svært skal det være?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-04-09 11:44

> Hvis den er trådløs er den vel ikke koblet til USB-porten i Airport
> Expressen, vel? Det er DEN vej jeg snakker om.

Sorry så jeg ikke lige. Bruger kun trådløse printere af samme årsag.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-04-09 11:49

> Det virker da med trådløs Brother printer.

Så er det fordi driveren understøtter netværks scanning ... hvis det
bare er en USB multifunktions dims og driveren ikke understøtter
scanning over netværk så er du SOL.

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-04-09 13:08

> Så er det fordi driveren understøtter netværks scanning ... hvis det
> bare er en USB multifunktions dims og driveren ikke understøtter
> scanning over netværk så er du SOL.

SOL?

E Brother MFC-830CW mener jeg den hedder virker perfekt trådløst med
scan og hele lortet.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-04-09 14:09

> SOL?

shit outta luck

> E Brother MFC-830CW mener jeg den hedder virker perfekt trådløst med
> scan og hele lortet.

igen... driveren skal understøtte scan via netværk ... så bare fordi en
MFC maskine virker via USB så er det ikke sikkert at scan virker når den
bliver sat på en airport ..

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-04-09 16:06

> shit outta luck

Tak.

> igen... driveren skal understøtte scan via netværk ... så bare fordi en
> MFC maskine virker via USB så er det ikke sikkert at scan virker når den
> bliver sat på en airport ..

MFC virker på et trådløst netværk. Den er trådløs i sig selv.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-09 07:29

> [...]
>
> Tak.

> MFC virker på et trådløst netværk. Den er trådløs i sig selv.

nemlig ... men nu var topic jo en usb dims på en airport ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-04-09 14:12

> SOL?
>
> E Brother MFC-830CW mener jeg den hedder virker perfekt trådløst med
> scan og hele lortet.

Det er faktisk spændende. Det er da længe siden jeg har hørt om en
multidims til Mac, der virker.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 05-04-09 16:01

> Det er faktisk spændende. Det er da længe siden jeg har hørt om en
> multidims til Mac, der virker.

Kiggede osse på denne Canon PIXMA MX850:
http://www.canon.co.uk/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Inkjet/PIXMA
_MX850/index.asp

Den skulle være til netværk, men den er temmelig stor og dobbelt så dyr...

- Mikael

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-04-09 17:06

> [...]
> _MX850/index.asp
>
> Den skulle være til netværk, men den er temmelig stor og dobbelt så dyr...

Utroligt nok er der 7 multimaskine fra Brother til under 2.000 kr.:
http://tinyurl.com/dm5l5f

(ved ikke om de er Mac-kombatante)

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 05-04-09 21:40

> Utroligt nok er der 7 multimaskine fra Brother til under 2.000 kr.:
> http://tinyurl.com/dm5l5f

Utroligt nok er der 30 forskellige Canon multimaskiner til under 2000,-

- Mikael

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-04-09 11:03

On 2009-04-05 15:12:23 +0200, 012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) said:

> Det er faktisk spændende. Det er da længe siden jeg har hørt om en
> multidims til Mac, der virker.

Jeg har en Brother DC= 310 CN - N står for netværk. Den virker også,
man skal bare installere Brothers software. Der kommer et ikon i
menulinien, en anelse u-Mac agtigt, men det er okay - ellers kan man
bare scanne fra Photoshop.
- David
--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-04-09 11:03

nospamtoMike [8000 C] skrev:

> Jeg er lidt bange for, at det ikke er meningen, at man skal kunne scanne via
> Airport

Det er korrekt. Der kan printes.

> 2. problem
> Windows Vista PC kan slet ikke finde printeren.

Har du installeret Bonjour under Vista?

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 05-04-09 11:19

> Det er korrekt. Der kan printes.

> Har du installeret Bonjour under Vista?

Har blot putte CDROMen i og fulgt anvisningerne...

- Mikael

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-04-09 13:09

> Har blot putte CDROMen i og fulgt anvisningerne...
>
> - Mikael

Installer driveren og vælg printeren i Printer kontrolpanel og vælg at
den skal printe til routerens gateway 10.0.1.1 og så virker det. Har sat
mange af den slags op.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 05-04-09 13:33

> Installer driveren og vælg printeren i Printer kontrolpanel og vælg at
> den skal printe til routerens gateway 10.0.1.1 og så virker det. Har sat
> mange af den slags op.

Tak for hjælpen.

Det var forholdsvist enkelt, men Vista kunne ikke finde printeren. Jeg måtte
fortælle at det var en Canon MP630.
Anyway det virker, der kan printes fra både Win og Mac. (det er 117 gange
nemmere på Mac)

Hvad er max. længde på USB, når man nu en gang i mellem skal scanne?

- Mikael

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 05-04-09 13:51

Den kan i øvrigt scanne direkte til memorycard og USBstick.

- Mikael

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 06-04-09 09:00

nospamtoMike [8000 C] wrote:

> Hvad er max. længde på USB, når man nu en gang i mellem skal scanne?

Standarden siger 5m, kan dog øges med aktivt udstyr (USB-hubs).

Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-04-09 11:26

> [...]

> Airport
>
> 2. problem
> Windows Vista PC kan slet ikke finde printeren.

Du skal sætte PC'eren til at printe til Extreme basens gateway. Standard
er det 10.0.1.1