Hente data fra felter bestemt af checkboxe
Fra : Mads Madsen

Dato : 16-05-09 10:38

Hej Gruppe

Jeg er ved at lave noget medlemstyring på en hjemmeside og skal have
lavet en funktion der genererer en csv-fil ud fra nogle valg fra
checkboxe.
Checkboxene ser ud som følger:

checkbox1 Medlemsnummer
checkbox2 Navn
checkbox3 Adresse
checkbox4 Email

Valgene skal derefter styre hvilke felter jeg skal trække ud af min
database
Herunder kommer "problemet". Vi siger at feltet Medlemsnummer og Email
er checket af.

$query = "SELECT * FROM medlemmer ORDER BY user_id";
$result = mysql_query($query);
while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{

Hvordan gør jeg sådan at det kun er $row['Medlemsnummer'] og $row
['Medlemsnummer'] der kommer frem her? Eller er der andre forslag?

}

Mads

Fra : Dan Storm

Dato : 16-05-09 18:45

Mads Madsen skrev:
> [...]
>
> Hvordan gør jeg sådan at det kun er $row['Medlemsnummer'] og $row
> ['Medlemsnummer'] der kommer frem her? Eller er der andre forslag?

<input type="checkbox" name="fields[]" value="Medlemsnummer" />
<input type="checkbox" name="fields[]" value="Navn" />
<input type="checkbox" name="fields[]" value="Adresse" />
<input type="checkbox" name="fields[]" value="Email" />

<?php

$fields = $_POST["fields"];

foreach($fields as $value)
echo $row[$value]."<br />";