udskivning i tabel med linjeskift
Fra : kasper

Dato : 06-05-09 08:54

Heey allesammen
Jeg vil bare vide hvordan man laver så at når man udskriver data
fra en tabel så den laver det med <tr> og <td>...
så den starter med <tr> og så laver 5 <td> med forskellig data og
så en </tr> og så vidre...

//Kasper Helsted

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 06-05-09 09:03

kasper skrev:
> [...]
> fra en tabel så den laver det med <tr> og <td>...
> så den starter med <tr> og så laver 5 <td> med forskellig data og

while(condition)
{
   echo "<tr>\n";
   echo "<td></td>\n";
   echo "<td></td>\n";
   echo "<td></td>\n";
   echo "<td></td>\n";
   echo "<td></td>\n";
   echo "</tr>\n";
}

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.

Fra : Leif Neland

Dato : 06-05-09 09:13

kasper skrev:
> [...]
> fra en tabel så den laver det med <tr> og <td>...
> så den starter med <tr> og så laver 5 <td> med forskellig data og

$n=0;
echo "<table>";
while (condition) {
if ($n % 5 ==0) {
if ($n > 0) { echo "</tr>";
echo "<td>";
}
$n++;
/* udskriv data */
}
echo "</tr></table>";

Fra : kasper

Dato : 06-05-09 09:19

Leif Neland wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> $n=0;
> echo "<table>";
> while (condition) {
> if ($n % 5 ==0) {
> if ($n > 0) { echo "</tr>";
> echo "<td>";
> }
> $n++;
> /* udskriv data */
> }
> echo "</tr></table>";

Tror det bliver denne jeg prøver, tak m8 :D

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 06-05-09 09:19

kasper wrote:
> [...]
> fra en tabel så den laver det med <tr> og <td>...
> så den starter med <tr> og så laver 5 <td> med forskellig data og

Lige ud af landevejen:

while ( $row = hent række fra databasen )
{
print "<tr>";
foreach ($row as $cell)
{