læse data fra andre sider
Fra : kasper

Dato : 01-05-09 11:48

Heey allesammen...
hvordan læser jeg data fra andre sider?
jeg har prøvet med
include('http://www.dmi.dk/dmi/danmark/regionaludsigten/mvestjyll
and.htm');
men der giver den bare en fejl...

hvad skal man gøre...

//Kasper Helsted

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-09 12:34

kasper skrev:

> jeg har prøvet med
> include('http://www.dmi.dk/dmi/danmark/regionaludsigten/mvestjyll
> and.htm');
> men der giver den bare en fejl...

Hvilken fejl?

--
Bertel

Fra : kasper

Dato : 01-05-09 12:38

Warning: include() [function.include]: URL file-access is disabled in
the server configuration in C:\xampp\htdocs\test - Kopi.php on line 3

Warning:
include(http://www.dmi.dk/dmi/danmark/regionaludsigten/mvestjylland.ht
m) [function.include]: failed to open stream: no suitable wrapper
could be found in C:\xampp\htdocs\test - Kopi.php on line 3

Warning: include() [function.include]: Failed opening
'http://www.dmi.dk/dmi/danmark/regionaludsigten/mvestjylland.htm' for
inclusion (include_path='.;C:\xampp\php\pear\') in

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-09 12:53

kasper skrev:

> Warning: include() [function.include]: URL file-access is disabled in
> the server configuration in C:\xampp\htdocs\test - Kopi.php on line 3

Jeg tænkte det nok. Serveren er sat op til at spærre for include
fra andre domæner (URL-file-access disabled).

Der findes en anden måde, men den kan der også spærres for. Hvis
det er gjort, kan du slet ikke få fat i den fremmede side.

   // Til servere der ikke tillader include med URL:

$externalfilecontent=file('http://www.dmi.dk/dmi/danmark/regionaludsigten/mvestjylland.htm');
   echo $externalfilecontent;

Hvis du inkluderer en hel side, vil den omfatte hele
'rammeopbygningen' for en HTML-side (head-sektion, body-tags
osv.). Hvis du også selv har de elementer, bliver der ballade.

Det var det tekniske. Der kan være problem med ophavsretten. Du
må ikke tage en fremmed side og fremvise som en del af din egen
side. Men du kan godt i PHP 'læse' indholdet på siden og trække
data ud som du vil bruge.

Her er et tænkt eksempel:

   foreach ($externalfilecontent as $line) {
      if (strpos($line,'Temperatur')!==false) echo $line;
   }

Men det kræver et nærmere studium af siden kode for at få noget
brugbart ud af det.

--
Bertel

Fra : kasper

Dato : 01-05-09 13:25

thx m8 det hjalp :D

Fra : Martin

Dato : 02-05-09 23:42

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>
> Her er et tænkt eksempel:
>
>    foreach ($externalfilecontent as $line) {
>       if (strpos($line,'Temperatur')!==false) echo $line;

Mon ikke også at dmi har et RSS feed liggende, det er nok en del nemmere
at hente oplysninger ud fra dette.

Ellers så findes der en hel andre vejrting hvor der ihvertfald findes
RSS feed (eller bare ren XML data)