Ændre filers charset
Fra : Philip Brechmann

Dato : 23-04-09 12:43

Hej, jeg har en hjemmeside hvor jeg bruger en masse include
files, mit problem er så at en nogen af dem jeg inkluderer, ikke
kan skrive åøæ. Jeg har givet miner filer det samme charset så
det er altså fordi de er gemt i et forkert charset, hvordan kan
jeg gemme dem i det rigtige charset jeg bruger dreamweaver cs4.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 24-04-09 00:30

Philip Brechmann wrote:
> [...]
> det er altså fordi de er gemt i et forkert charset, hvordan kan
> jeg gemme dem i det rigtige charset jeg bruger dreamweaver cs4.

Du kan i toppen af hver fil skrive

header('Content-type: text/html; charset: utf-8');
(utf-8 skal så skriftes ud til det samme med hvad du har i dine metatags)

Hvis du åbner en side gemt i utf-8 med dreamweaver og du lige åbner den
i notesblokken eller lign, så kan du godt vinke farvel til det