Links virker ikke længere, efter udbyder h~
Fra : Søren Jensen

Dato : 23-04-09 07:24

Hej Gruppe

Jeg håber der er en venlig sjæl, som kan hjælpe mig videre med at få
følgende side til at fungere igen www.ammotor.dk

Problemet er at firmaet mondohosting har valgt at lægge en nyere
version af php på deres servere (4.9) - umiddelbart efter er alle
links af denne type ophørt med at fungere: http://www.ammotor.dk/caberg/index.php?page=downtown

Jeg regner med at det er følgende kode, som er ophørt med at fungere:

<?php
if ($page == "") {
$page="front";
}
?>

<?php
$filename = "./$page.php";

if (file_exists($filename))
{
@ require_once ("$page.php");
}
else
{
echo 'error';
}
?>

Fra : Dan Storm

Dato : 23-04-09 14:28

Søren Jensen skrev:
> Problemet er at firmaet mondohosting har valgt at lægge en nyere
> version af php på deres servere (4.9) - umiddelbart efter er alle

De har valgt at opgradere PHP og lægger så PHP v4.9 på?

> [...]
>
> Jeg regner med at det er følgende kode, som er ophørt med at fungere:

Jeps.

if($_GET["page"] ==")
   $page = "front";

Hvis du vil vide mere om det kan du google på register_globals. Det er
en forbedring af sikkerheden.

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.

Fra : Søren Jensen

Dato : 23-04-09 08:05

On 23 Apr., 15:27, Dan Storm <shadyz_REMOVETH...@err0r.dk> wrote:

> [...]
>
> People who claim they don't let little things bother
> them have never slept in a room with a single mosquito.

Mange tak for den indledende hjælp - Jeg har nu rettet den øverste
kode - til det anviste

<?php
if($_GET["page"] =="")
$page = "front";
?>

Og siden loader fint og henter også front.php ind på siden - når jeg
så trykker på et link får jeg "error" på siden, altså det virker som
om den ikke kan finde den fil jeg ønsker at "require_once" - før
ovenstående ændring - blinkede siden bare uden at hente den ønskede
side
Jeg går ud fra at jeg skal have noget rettet i følgende også, men lur
mig om ikke min hjerne er slået fra:
se evt. http://www.ammotor.dk/caberg

<?php
$filename = "./$page.php";

if (file_exists($filename))
{
@ require_once ("$page.php");
}
else
{
echo 'error';
}
?>

Hints er meget velkomne - på forhånd tak for hjælpen

/Søren

Fra : Dan Storm

Dato : 23-04-09 15:24

Søren Jensen skrev:
> <?php
> $filename = "./$page.php";
>
> if (file_exists($filename))
> {
> @ require_once ("$page.php");
> }
> else
> {
> echo 'error';
> }
> ?>
>
> Hints er meget velkomne - på forhånd tak for hjælpen

hvis $page ikke alene duede før, hvorfor skulle det så nu?

Du må tilbage til det vi rettede i før.

if($_GET["page"] ==")
   $page = "front";
else
   $page = $_GET["page"];

Og istedet for at at bare skrive 'error' ud til brugeren, så kunne det
være smart hvis du lavede en side som du inkluderede når folk ramte en
side der ikke eksisterer.

<?php
$filename = $page.".php";

if (file_exists($filename))
   include_once($filename);
else
   include_once("error.php");
?>

Fra : N/A

Dato : 23-04-09 15:24

Fra : Søren Jensen

Dato : 23-04-09 08:34

On 23 Apr., 16:24, Dan Storm <shadyz_REMOVETH...@err0r.dk> wrote:

> [...]
>
> Og istedet for at at bare skrive 'error' ud til brugeren, så kunne det
> være smart hvis du lavede en side som du inkluderede når folk ramte en

Så fik jeg hul på det - tusind tak for hjælpen

Og du har ret jeg skal have lavet en decideret fejlside

vh
Søren