Browser window størrelse?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-04-09 21:50

Hej,

Kan man finde browser window størrelsen i php (jeg vil helst ikke bruge java
script)?

mvh Frank

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-04-09 22:08

On Mon, 20 Apr 2009 22:50:06 +0200
"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> wrote:

> Kan man finde browser window størrelsen i php (jeg vil helst ikke bruge java
> script)?

Nej, PHP kender intet til browseren.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-04-09 12:24

Michael Rasmussen wrote:

> Nej, PHP kender intet til browseren.

Njah - en sandhed med modifikationer. Den kender user agent strengen -
hvis browseren sender den (hvilket den i langt de fleste tilfælde gør -
og ja den kan fakes - men kan den også i JS).

Men korrekt - man kan ikke finde skærmopløsning/browserstørrelse i php.

/Johan

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-04-09 15:58

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og ja den kan fakes - men kan den også i JS).
>
> Men korrekt - man kan ikke finde skærmopløsning/browserstørrelse i php.

Ok, det regnede jeg heller ikke med.

Tak,
mvh Frank