PHP + MySQL + hente hosts fra tabel efter ~
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 20-04-09 09:21

Hej NG

Jeg har en tabel i en MySQL database med en stak rækker således:

HostName IP Location
xxx-y1-sw01 10.2.1.1 xxx
xxx-y2-sw01 10.2.1.2 xxx
yyy-y1-sw01 10.3.1.1 yyy
yyy-y2-sw02 10.3.1.2 yyy

Så har jeg en tabel med IP segmenter:

IPSegment: Location
10.2.0.0 xxx
10.3.0.0 yyy

Alle segmenter har 255.255.0.0 så det er ikke med i første omgang.

Jeg præsentere IP segmenterne på een php side, men kunne godt tænke mig en
knap der kunne præsentere de hosts der hører til ip segmentet... Er det
muligt?

Jeg kan ikke engang selv hitte på noget kode at starte på... Håber der er
nogen der kan hjælpe

Mvh Jacob

Fra : Dan Storm

Dato : 20-04-09 10:48

Jacob d'Andrade skrev:
> Jeg præsentere IP segmenterne på een php side, men kunne godt tænke mig
> en knap der kunne præsentere de hosts der hører til ip segmentet... Er
> det muligt?

Måske du kunne uddybe hvordan dine hosts er knyttet sammen med et ip
segment?

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-04-09 11:51

Jacob d'Andrade skrev:

> Jeg præsentere IP segmenterne på een php side, men kunne godt tænke mig
> en knap der kunne præsentere de hosts der hører til ip segmentet... Er
> det muligt?

Kig på MySQL INET_ATON funktionen:
http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/miscellaneous-functions.html#function_inet-aton

Du kan f.eks. lave noget i retning af:
SELECT * FROM host_tabel WHERE INET_ATON(ip) >= INET_ATON('10.2.0.0')
AND INET_ATON(ip) <= INET_ATON('10.2.255.255')

Principielt er det hurtigere at gemme den numeriske værdi i tabellen,
men så længe du ikke vil kortlægge hele internettet, tror jeg ikke det
vil være noget praktisk problem.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 22-04-09 12:18

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Principielt er det hurtigere at gemme den numeriske værdi i tabellen, men
> så længe du ikke vil kortlægge hele internettet, tror jeg ikke det vil

Tusind tak, det var lige det der skulle til

Mvh Jacob