Import fra TXT
Fra : kasper

Dato : 14-04-09 15:13

Heey allesammen
Jeg ville bare vide om man med PHP kunne lave sårn at man
uploadede en txt fil på en eller anden måde så det kom i MySQL

ex

'user','pass','mail'
'kasper','helsted','min@mail.dk'

om man kunne lave så det selv kommer i en tabel?

//Kasper Helsted

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 14-04-09 15:31

kasper skrev:
> [...]
>
> 'user','pass','mail'
> 'kasper','helsted','min@mail.dk'
>
> om man kunne lave så det selv kommer i en tabel?

Hvad har du selv prøvet indtil videre?

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.

Fra : kasper

Dato : 14-04-09 16:09

Dan Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> People who claim they don't let little things bother
> them have never slept in a room with a single mosquito.

Har prøvet at google det men der kunne jeg kun se at folk brugte
xml filer i stædet så vidste ikke om man kunne til txt filer...

Fra : Dan Storm

Dato : 14-04-09 18:25

kasper skrev:
> Har prøvet at google det men der kunne jeg kun se at folk brugte
> xml filer i stædet så vidste ikke om man kunne til txt filer...

Så du har egentlig ikke selv skrevet noget PHP kode endnu?

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Martin

Dato : 14-04-09 17:49

Brug phpmyadmin - den kan importere txt filer til mysql

Martin

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-04-09 17:52

Martin skrev:
> Brug phpmyadmin - den kan importere txt filer til mysql

Argh. Det er det han mener. Selvfølgelig.
Jamen der bruger jeg også phpMyAdmin.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : kasper

Dato : 14-04-09 22:18

Philip Nunnegaard wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Argh. Det er det han mener. Selvfølgelig.
> Jamen der bruger jeg også phpMyAdmin.
>

> --
> Philip - http://chartbase.dk

Jaja kender godt phpmyadmin men det er til et
administratorpalen...

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-04-09 22:42

kasper skrev:

> Jaja kender godt phpmyadmin men det er til et
> administratorpalen...

Kan det være noget a la dette, du søger efter?
LOAD DATA INFILE 'filnavn.txt' INTO TABLE [tabelnavn]

Og måske lidt mere her:
http://www.eksperten.dk/spm/822023

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Kasper Johansen

Dato : 15-04-09 10:10

kasper wrote:
> 'user','pass','mail'
> 'kasper','helsted','min@mail.dk'
>
> om man kunne lave så det selv kommer i en tabel?
>
> //Kasper Helsted

$cont = file_get_contents("fil.txt");
$lines = explode("\n", $cont);
foreach($lines AS $line){
mysql_query("INSERT INTO mytable (" . $line . ")");
}

Er ikke testet eller noget. Men det burde da være nok til at kode videre
på...

Kasper Johansen