Default language
Fra : Frank

Dato : 14-04-09 12:52

Hejsa,

www.carouna.com supporter flere sprog og jeg er interesseret i at
finde ud af, hvilket sprog en bruger foretrækker!

Personligt installerer jeg alt software på engelsk og det kunne
være et kriterie!

Et andet kunne være menu sprog-valget i anvendte browser!

Tredje mulighed kunne være et manualt valg og en cokkie som
træffer valget næste gang brugeren loader siden.

Måske en kombination?

Nogen forslag? Jeg er nød til at vide hvordan de enkelte
løsninger effektueres!

På forhånd tak,

Frank

En anden ting! Jeg har brug for noget hjælp til mine tekster! Mit
engelsk er ikke godt nok og det er mit dansk nok heller ikke! Har
I forslag til hvor jeg kan komme i kontakt med nogen frivillige?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-04-09 13:11

Frank skrev:

> Personligt installerer jeg alt software på engelsk og det kunne
> være et kriterie!

Jeg ved ikke hvordan man henter oplysninger om hvilket sprog brugeren
har på sit styresystem eller anden software.

> Et andet kunne være menu sprog-valget i anvendte browser!

Den er nemmere. I php henter du $_SERVER["HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"].

> Tredje mulighed kunne være et manualt valg og en cokkie som
> træffer valget næste gang brugeren loader siden.
>
> Måske en kombination?

Jeg ville foretrække en kombination af de to sidste.
Har jeg ikke angivet noget, vises siden på det sprog som jeg har angivet
i min browser, og som du kan se via HTTP_ACCEPT_LANGUAGE.

Ved et klik på f.eks. et dansk eller engelsk flag kan man så vælge ens
foretrukne sprog på lige dén hjemmeside. Jeg har selv lavet det ved
hjælp af en cookie der så overtrumfer browserens egen indstilling, men
af andre her i gruppen har siden gjort mig opmærksom på at en løsning
med URL'en kan være bedre af hensyn til Googles indeksering.

Så er det simpelt:

side.dk/filnavn.php?sprog=da

Og i php undersøger du så sprogets værdi:

if(isset($_GET["sprog"]) {
$sprog = $_GET["sprog"];
} else {
// Henter de første 2 tegn i browserens sprogangivelse
$sprog = substr($_SERVER["HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"],0,2);
}

if($sprog == "da" {
vis_den_danske_version_af_siden
} else {