bloker ip adresse
Fra : Søren

Dato : 09-04-09 10:15

Hej NG..

Hvordan kan jeg blokkere en bestemt, eller flere ip adresser på min side..
Det skal gerne være alle sider, undersider !
Håber i kan hjælpe

Mvh Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-04-09 12:18

Søren skrev:

> Hvordan kan jeg blokkere en bestemt, eller flere ip adresser på min side..
> Det skal gerne være alle sider, undersider !

Med .htaccess:

   RewriteEngine On
   RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} 1.2.3.4 [OR]
   RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} 5.6.7.8
   RewriteRule ^.* - [F,L]

Eller med PHP i index.php:

   $banned_bots = array(
      "1.2.3.4",
      "5.6.7.8",
   );
   $useragent=$_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
   foreach ($banned_bots as $botstring)
      if (strpos($useragent,$botstring)!== false) exit(0);

--
Bertel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-04-09 12:24

On Thu, 09 Apr 2009 13:18:06 +0200
Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>    foreach ($banned_bots as $botstring)
>       if (strpos($useragent,$botstring)!== false) exit(0);

Var dette ikke simplere?
if in_array($useragent, $banned_bots)
   exit(0);

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-04-09 12:33

Michael Rasmussen skrev:

> Var dette ikke simplere?
> if in_array($useragent, $banned_bots)
>    exit(0);

Jo, bestemt. 'Problemet' er at jeg kopierede en rutine hvor jeg
ikke slagter IP-numre, men strenge som robotter præsenterer sig
med. Til rene numre er din løsning perfekt.

--
Bertel

Fra : Arne Feldborg

Dato : 09-04-09 14:21

Søren <s.thomsen@mail.dk> skrev Thu, 9 Apr 2009 11:15:25 +0200

>Hej NG..
>
>Hvordan kan jeg blokkere en bestemt, eller flere ip adresser på min side..
>Det skal gerne være alle sider, undersider !

Det kan du ikke i php uden du skal inkludere et stykke kode på hver evig
eneste side.

Du kan gør det ret enkelt i .htaccess:

<FilesMatch "\.*$">
order allow,deny
   allow from all
   Deny from 127.0.0.1
   Deny from 192.168.2.100
</FilesMatch>

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Søren

Dato : 09-04-09 18:45

> Det kan du ikke i php uden du skal inkludere et stykke kode på hver evig
> eneste side.
>
> Du kan gør det ret enkelt i .htaccess:
>
> <FilesMatch "\.*$">
> order allow,deny
> allow from all
> Deny from 127.0.0.1
> Deny from 192.168.2.100
> </FilesMatch>
>

> --
> mvh, A:\Feldborg

Hej Arne..

Skal jeg bare kopiere og sætte det ind ? Og hvor på siden ?

Mvh Søren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-04-09 10:01

Søren wrote:

> Skal jeg bare kopiere og sætte det ind ?

Du skal ikke 'bare' kopiere. De linjer, der begynder med "Deny from", skal
du redigere, så det er de ønskede IP-numre, der kommer til at stå der. Du
kan tilføje flere linjer med samme syntax, hvis du ønsker at tilføje
yderligere blokerede adresser.

> Og hvor på siden ?

Det skal ikke ind på nogen sider. Det skal ligge i en tekstfil med navnet
".htaccess" (hverken mere eller mindre, altså ikke noget før punktummet),
som skal ligge i roden på dit webhotel. Og så fungerer det i øvrigt kun på
Apache-servere, så har du et webhotel på en IIS-server med
php-understøttelse, virker det ikke.

Erik Ginnerskov

Fra : Søren

Dato : 15-04-09 17:26

> [...]
> som skal ligge i roden på dit webhotel. Og så fungerer det i øvrigt kun på
> Apache-servere, så har du et webhotel på en IIS-server med

Øv, det kan jeg ikke få til at virke..
Har prøvet med min egen ip adresse..

lavet en tekst fil der hedder .htaccess.txt indeholdende dette.

<FilesMatch "\.*$">
order allow,deny
allow from all
Deny from 192.168.123.129
</FilesMatch>

Og lagt det i roden.
Min side ligger hos Gigahost, så det burde virke ?

Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-04-09 17:51

Søren skrev:

> Øv, det kan jeg ikke få til at virke..
> Har prøvet med min egen ip adresse..
> Deny from 192.168.123.129

Det er den forkerte ip-adresse - den er lokal. Du skal have
fat i den eksterne adresse, den kan du finde ved at besøge
http://whatismyip.com. Den fremgår dog også af dit indlægs
header, så hvis du har skrevet dit indlæg fra samme
netforbindelse, så kan du prøve med ip-adressen 80.197.73.241.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-04-09 20:55

Søren wrote:

> Øv, det kan jeg ikke få til at virke..
> Har prøvet med min egen ip adresse..
>
> lavet en tekst fil der hedder .htaccess.txt indeholdende dette.

> [...]

Som Kim skrev, er IP-adressen forkert. Dertil er filnavnet forkert. Det skal
være .htaccess, ikke .htaccess.txt - du skal omdøbe filen, så .txt bliver
fjernet.

Erik Ginnerskov