Hjælp til UDM4 og MPEG4
Fra : Dan Olsen

Dato : 20-05-09 07:20

Kære NG,
Den 28.5. skrev jeg til NG om problemer med udm4 og video.
Jeg har fået utrolig gode svar fra Jørgen Farum Jensen, Stig
Holmberg og Erik Gunnerskov. I Ludvigs hjørne har jeg læst et
fint indlæg om multimedia på hjemmesiden. Undervejs har jeg læst
jeres mange gode indlæg i NG om stort og småt. Alligevel er jeg
stødt på grund igen. Hvordan kommer jeg videre? Min opgave er
stadigvæk at lave en vandret hovedmenu og en identisk vandret
undermenu (style green og x-horizontal). Selvom tingene falder
tungt, er jeg blevet lidt klogere på html og css.
Angående video savner jeg noget om mpeg4. Hvordan er status? Kan
jeg bruge Nero's mpeg4 version generelt på nettet? Hvis ikke, er
flash bedre end wmv. Danmarks Radio er vist gået over til flash.
Gode hilsener Dan Olsen
http://qusqo.homepage.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-05-09 18:28

Dan Olsen skrev:
> [...]
> stadigvæk at lave en vandret hovedmenu og en identisk vandret
> undermenu (style green og x-horizontal). Selvom tingene falder

Det er efterhånden længe siden jeg har konfigureret
den UDM4 navigationsbjælke jeg bruger på mange
af mine sider (se uri'en til mit websted i min
signatur). Men det jeg husker er at det er nødvendigt
at læse dokumentationen med nogen omhu, i hvert fald
den quick-guide der følger med dokumentationen.

Jeg kan ikke genkende din kode fra min egen
opsætning. Jeg bruger følgende filer:

<link rel="stylesheet" type="text/css"
href="/udm4-php/udm-resources/udm-style.php" media="screen,
projection" />

i head-delen af siden, og

<script type="text/javascript"
src="/udm4-php/udm-resources/udm-dom.php"></script>

i bunden af siden.

Husker jeg ret omfatter pakken også et
konfigureringsscript, der genererer den
custom.ini fil der indeholder en serie
arrays med de værdier, der skal anvendes af
kernescriptet udm-dom.php.

Det kostede nogle arbejdstimer tilbage i
2005/2006, men jeg har ikke siden haft
behov for at ændre noget andet
end selve listen.

Jørgen Farum Jensen

Fra : Dan Olsen

Dato : 24-05-09 06:22

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> at læse dokumentationen med nogen omhu, i hvert fald
> den quick-guide der følger med dokumentationen.
Jeg har læst dokumentationen tit. Måske mangler jeg kendskab til html
og css?
> Jeg kan ikke genkende din kode fra min egen
> opsætning.
Jeg forsøger at indflette hjælpefilen fra udm-x-horizontal. Men det
er nok ikke kun det der går galt.

> [...]
>
> i head-delen af siden, og
>
> <script type="text/javascript"
> src="/udm4-php/udm-resources/udm-dom.php"></script>

Ok! Jeg forsøger
> [...]
> arrays med de værdier, der skal anvendes af
> kernescriptet udm-dom.php.
>
> Det kostede nogle arbejdstimer tilbage i
Mange tak for de trøstende ord.
Jeg knokler lidt videre og kaster mig snart over support fra udm4
nyhedsgrupperne
Mvh Dan Olsen