Browser vindue størrelse
Fra : Hans-Ole Jensen

Dato : 19-05-09 09:32

Jeg ved der er en måde at resize browserens størrelse, men er der en måde at
tilpasse denne så det er visningsfeltet der bliver justeret.

Folk kan jo have forskellige tilføjelses-ting som fylder i øverste del af
browseren og disse ting stjæler jo pladsen fra visningsvinduet.

Kort sagt vil jeg kunne tilpasse browseren, så det er visningsvinduet der
bliver reguleret.

Hans-Ole

Fra : Per Rasmussen

Dato : 19-05-09 10:16

Hans-Ole Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> browseren og disse ting stjæler jo pladsen fra visningsvinduet.
>
> Kort sagt vil jeg kunne tilpasse browseren, så det er visningsvinduet der

Jeg vil godt have mig frabedt at du bestemmer hvordan mit browservindue skal se
ud, hvis jeg går ind på din side.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Hans-Ole Jensen

Dato : 19-05-09 10:39

"Per Rasmussen" <jegskal@givedig.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil godt have mig frabedt at du bestemmer hvordan mit browservindue
> skal se
> ud, hvis jeg går ind på din side.

Har du er svar på problemet ??? ellers forstår jeg ikke du svarer.
Du ved jo ikke om du har adgang til min side, hvor den ønskede funktion
bliver brugt.

Din emailadresse virker ikke.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-05-09 10:19

Hans-Ole Jensen skrev:

> Jeg ved der er en måde at resize browserens størrelse, men er der en måde at
> tilpasse denne så det er visningsfeltet der bliver justeret.

Du kan hverken resize min browser eller mit vindue. Det har jeg
spærret for. Hvorfor skulle du dog have lov til at bestemme
hvordan jeg skal læse på min computer?

> Folk kan jo have forskellige tilføjelses-ting som fylder i øverste del af
> browseren og disse ting stjæler jo pladsen fra visningsvinduet.

Den plads jeg bruger til nyttige værktøjer, er ikke stjålet noget
sted fra. Den er afsat til mine værktøjer.

> Kort sagt vil jeg kunne tilpasse browseren, så det er visningsvinduet der
> bliver reguleret.

Det er en skidt idé.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-05-09 10:58

Hans-Ole Jensen skrev:
> Jeg ved der er en måde at resize browserens størrelse, men er der en måde at
> tilpasse denne så det er visningsfeltet der bliver justeret.

Det må kunne gøres med JavaScript. Metoden må være at tjekke
det nuværende visningsfelts størrelse og den nuværende
vinduestørrelse og så udregne, hvor stort det nye vindue
skal være.

Men som andre skriver, vil det ikke virke hos alle, og dem,
det virker hos, kommer sikkert ikke igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til websnedkeren:

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-05-09 11:06

Hans-Ole Jensen formulerede tirsdag:
> [...]
> browseren og disse ting stjæler jo pladsen fra visningsvinduet.
>
> Kort sagt vil jeg kunne tilpasse browseren, så det er visningsvinduet der

Hands off!

javascript kan give dig størrelsen på <body> elementet (clientWidth og
clientHeight tror jeg de hedder - måske med style. foran). Det må være
den du spørger efter.

Generelt en skidt idé, og brugere kan (heldigvis) spærre for indtrængen
i personlige indstillinger.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 19-05-09 12:12

Birger Sørensen wrote:

> Generelt en skidt idé, og brugere kan (heldigvis) spærre for indtrængen
> i personlige indstillinger.

Hvor er jeg glad for, at jeg i 5-6 år+ har haft følgende indstillinger i min
Konqueror:
<http://w-o-p-r.dk/images/js.modify.png>

Stig Johansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-05-09 12:31

Hans-Ole Jensen skrev:

> Jeg ved der er en måde at resize browserens størrelse, men er der en måde at
> tilpasse denne så det er visningsfeltet der bliver justeret.

Ud af en mail som du sendte til mig, forstod jeg at det drejede sig
om et popopvindue. Det er en lidt anden sag selv om nogle af de
samme argumenter gør sig gældende.

Jeg har brugt popopvinduer et par steder, men begge steder har jeg
givet brugeren frit valg mellem et almindeligt link og et opopvindue.
Du kan se to eksempler her:

   http://fiduso.dk/?page=medlemmer

Koden til det første eksempel er her:

   <a class='lokal' href='soegeeksempler.htm'
   onClick="Eksempler=window.open('soegeeksempler.htm','Eksempler','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes,width=420,height=425');
      return false;">(popop)</a></li>

Det er JavaScript der åbner popopvinduet. Det er alle no'erne der slukker
for unødvendige bjælker.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-05-09 12:52

Det gøres den anden vej. Du skriver indholdet så det tilpasser sig den
plads der er i vinduet.
Søg på Google efter "Flydende layout" det vil give dig mange hets du
kan se på og lære af,