CSS Framework
Fra : Martin

Dato : 19-05-09 08:51

Ja, nu havde jeg så lige et mini projekt liggende, og da jeg ved at
designeren (mig selv :)) har brugt "960 grid"[1] i photoshop - så kunne
det jo også være man skulle bruge stylesheetet der til..

Jeg har altid været lidt skeptisk overfor CSS frameworks (men er
fortaler for det i PHP hehe).

Men jeg blev hamrende positivt overrasket, så legende let har jeg aldrig
bygget et site op før...

Mit tidsforbrug var
20min på at læse dokumentation
15min på at lave stylesheetet
og ca. 7min på rettelser

22min fra at skrive det første <doctype> til slut - det synes jeg godt
nok var imponerende.

Dog kræver det også at designet er lavet til 960 griddet, ellers så kan
det godt gå hen og blive besværligt.

Heldigvis er det noget mine designer kollegaer bruger hele tiden, så nu
har jeg bare gjort det endnu nemmere for mig selv!

Så er der dem der kommer og brokker sig over "jamen der er jo alt for
meget styling iforhold til hvad jeg skal bruge" 3.6kb - GET OVER IT!

[1] = http://960.gs/

Så legende let er det faktisk

Stikord
prefix = antal kolonner div'en skal rykkes ind
suffix = det modsatte
alpha = første kolonne inde i en kolonne (fjerner margin og padding)
omega = det modsatte
grid_X = Antal kolonner div'en skal fylde (se demo[2])
container_12/16 = Hvilket grid system der skal bruges (se demo[2])

[2] = http://960.gs/demo.html

Fra : Stig Johansen

Dato : 19-05-09 09:36

Martin wrote:

> Men jeg blev hamrende positivt overrasket, så legende let har jeg aldrig
> bygget et site op før...

What's your point?

Det har da altid været nemt at plagiere andre løsninger, men hvis kunden
ønsker en 'competive egde løsning' - hvad så ?

(Et godt gammelt ordsprog siger: Standard løsninger løser standard
problemer)

Stig Johansen