div id fra subpage via CSS
Fra : PPG

Dato : 18-05-09 11:46

Jeg arbejder på et site der skal bruge indholdet af en div id,
men div id ét er placeret i en sudpage, det kaldes så frem med
javascript, det jeg så har brug for er og vide om jeg kan lave en
css der fortæller at div id=eksempel er placeret i sudfolder
test.dk/test/test.php så de javascripts der kalder på div
id=eksempel ved hvor indholdet skal findes? Grunden til at jeg
tænker på at gøre det sådan er at jeg så ikke behøver og ændre i
javascriptene. Håber i forstår. Kan det gøres? Og hvis, hvordan?
Tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 18-05-09 14:43

PPG formulerede spørgsmålet:
> [...]
> tænker på at gøre det sådan er at jeg så ikke behøver og ændre i
> javascriptene. Håber i forstår. Kan det gøres? Og hvis, hvordan?

Du vil bruge en værdi, der ikke findes i det viste dokument?

js afvikles på den besøgendes maskine. Den har ingen idé om noget som
helst andet end den side den viser.
Så det kan ikke lade sig gøre - med mindre du vil åbne den anden side -
test.dk/test/test.php - i en ny fane/browser, finde værdien og
returnere den til det script der skal bruge den. Og så findes der vist
simplere måder. Men så må du være meget mere konkret.

id'er er unikke. Der kan kun være eet element på siden der har et givet
id.
Indholdet af en div kender du i forvejen - den besøgende kan ikke ændre
det.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : PPG

Dato : 18-05-09 17:50

> [...]
> id.
> Indholdet af en div kender du i forvejen - den besøgende kan ikke ændre

Værdien fra div der befinder sig i test.dk/test/test.php skal vises i
popups med TransparentOverlay men ikke anden fane/browser så må rette i
javascriptet så....men tak