IE8
Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-05-09 17:50

Jeg tog springet.

Ikke den store forskel umiddelbart.
Har brugt den i et par dage.
Ikke de store problemer med den.
Til gengæld, har der af og til været problemer med at åbne Outlook.
Og hele PC'en er ind imellem virket langsommere end den plejer at være.

Jeg har så observeret, at efter at have lukket IE8, optræder
iexplorer.exe i 3 eksemplarer på joblisten, og spiser op til 100Mb
hukommelse.
Lukker processerne manuelt, og tingene er tilbage som de bør være.

Såeh - den ryger lige så stille ud af bagdøren igen, indtil
børnesygdommene er overstået.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-05-09 05:59

Birger Sørensen wrote:

> Jeg har så observeret, at efter at have lukket IE8, optræder
> iexplorer.exe i 3 eksemplarer på joblisten, og spiser op til 100Mb
> hukommelse.

Ikke her. Lukket = Ikke oplistet i Joblisten

Erik Ginnerskov

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-05-09 16:22

Erik Ginnerskov skrev:

> Ikke her. Lukket = Ikke oplistet i Joblisten

Blandet her.
Når den er åben, optræder den 2 gange i joblisten, men når jeg lukker
IE8, forsvinder den igen derfra.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 18-05-09 16:50

Philip Nunnegaard frembragte:

> Blandet her.
> Når den er åben, optræder den 2 gange i joblisten, men når jeg lukker IE8,
> forsvinder den igen derfra.

Den skal jo være der, når programmet kører. Men når det lukkes, bør de
enkelte processer også lukkes.
Og det gør de ikke her - ikke hver gang i hvert fald.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-05-09 16:52

Birger Sørensen skrev:

> Men når det lukkes, bør de
> enkelte processer også lukkes.
> Og det gør de ikke her - ikke hver gang i hvert fald.

Underligt. De lukkes konsekvent hos mig.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-05-09 19:47

Birger Sørensen wrote:

> Den skal jo være der, når programmet kører. Men når det lukkes, bør de
> enkelte processer også lukkes.
> Og det gør de ikke her - ikke hver gang i hvert fald.

IE 8 på Vista.

Prøvede 5 gange i træk: Dukker op i Joblisten, når IE åbnes og forsvinder
straks igen, når IE lukkes.

Erik Ginnerskov

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-05-09 00:07

Erik Ginnerskov formulerede spørgsmålet:

> IE 8 på Vista.
>
> Prøvede 5 gange i træk: Dukker op i Joblisten, når IE åbnes og forsvinder
> straks igen, når IE lukkes.

XP PRO her. Det kan måske være en del af forklaringen...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 19-05-09 05:57

Birger Sørensen skrev:
> Erik Ginnerskov formulerede spørgsmålet:

> XP PRO her. Det kan måske være en del af forklaringen...

Det lyder lidt interessant, at dedr måsdke er forskel på XP og Vista.
Birger, har du også problemer med at køre JS på IE8? Eller tager det
uforholdsmæssigt lang tid/kræver meget hastighed/virker tungt?

MVH
Rune Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-05-09 09:01

Rune Jensen kom med denne ide:

> [...]
> har du også problemer med at køre JS på IE8? Eller tager det uforholdsmæssigt
> lang tid/kræver meget hastighed/virker tungt?

Jeg har ikke brugt IE8 mere end et par dage, men har ikke observeret
noget der går langsommere end normalt i IE8.
Heller ikke min egen, som er tung på js siden, fordi den bruger AJAX
til alting, har problemer.
Kun efter IE8 afsluttes - og kun indtil manuel afbrydelse, af de
processer IE8 ikke selv afslutter.
Og det er ikke hver gang, og ikke ens. 1, 2 eller 3 processer bliver
kørende - og nogen gange når man afslutter een manuelt, lukkes de
øvrige også. Måske ville de gøre det altid, hvis man kunne se hvad de
hed. Men de hedder iexplorer.exe - og det er så ikke til at vide,
hvilken der er hvilken.
Måske er der blot een af dem, der blokerer for et eller andet, der får
resten til heller ikke at lukke ned.

Det er heller ikke rigtigt reproducerbart. Selv når man blot besøger
"de sædvanlige" sider - gør de samme ting -, kan der være forskel.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-05-09 18:30

Birger Sørensen wrote:

> XP PRO her. Det kan måske være en del af forklaringen...

Kunne så være interessant at høre, hvilken platform Philip har testet på. Og
hvilke erfaringer andre har på hvilke platforme. Kom frem af busken,

Kan det tænkes at være en ide at fraråde opgradering til IE 8, hvis
platformen er XP?

Erik Ginnerskov

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-05-09 19:36

Erik Ginnerskov skrev:

> Kunne så være interessant at høre, hvilken platform Philip har testet
> på.

Vista Home Premium.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 19-05-09 20:03

Erik Ginnerskov skrev:

> Kunne så være interessant at høre, hvilken platform Philip har testet
> på. Og hvilke erfaringer andre har på hvilke platforme. Kom frem af busken,

Ja, jeg er i hvert fald interesseret ;)

> Kan det tænkes at være en ide at fraråde opgradering til IE 8, hvis
> platformen er XP?

Bare et indspark.

Jeg vil helst vente med at sige det.

Grunden til, jeg spurgte om hastighed på IE8, er fordi jeg har fået
nogle informationer om, at IE8 kan være ret tung at danse med, når der
køres AJAX (det er en AJAX-chat). Men jeg har foreløbig ikke nok kilder
til at kunne sige med sikkerhed, hvor problemet opstår, andet end at det
lader til, at IE8 ikke vil æde alt, som de andre browsere vil. Grunden
er så også, at dette script, jeg har til test, ikke er langsomt i FF3,
Opera eller IE7 samt Safari. Men at IE8 (som jeg forstår det) kan kræve
nogle andre ting, en anden måde at gøre det på, end disse browsere når
gælder visse AJAX-funktioner for at fungere optimalt.

Jeg har ikke selv så meget erfaring med IE8 og AJAX (det er ikke mig,
som har testet det i IE8), men vil installere den, og forsøge mig selv
op til og i weekenden - for ikke at udtale mig om noget, jeg ikke selv
har testet.

MVH
Rune jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-05-09 20:06

Erik Ginnerskov skrev:

> Kan det tænkes at være en ide at fraråde
> opgradering til IE 8, hvis platformen er XP?

Jeg opdaterer Home, Pro og Vista-maskiner
5-10 gange om dagen, og er aldrig stødt på de
problemer Birger nævner.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-05-09 12:36

Allan Vebel forklarede den 19-05-2009:

> Jeg opdaterer Home, Pro og Vista-maskiner
> 5-10 gange om dagen, og er aldrig stødt på de
> problemer Birger nævner.

Opdaterer også min XP - dog nok ikke 5X a day - og også andet software.
http://clubbucks.dk/fumlerier/ie_err.jpg
taskbar viser IE ikke kører - jobliste viser to processer
iexplorer.exe, der sammenlagt beslaglægger omtrentligt 45Mb
hukommelse...

Det er vel OK, når IE faktisk kører - men det er det ikke, når IE er
blevet lukket.

Birger

http://bbsorensen.dk