siderne ok men CSS i udu...
Fra : Ulla Ussimala

Dato : 16-05-09 17:02

jeg har 10-12 modelsider klar, som nu skal grundlægge et fornyet
www, de virker efter hensigten,og valideringen er på p.t. plads.
så meget desto mere kreperligt, at det er lykkedes mig aldeles at
forklytte mit CSS, så validatoren knapt vil kendes ved det. jeg
har prøvet gradvis at fjerne ting fra CSS - med det resultat
(naturligvis), at siderne bryder sammmen. jeg har altså valget
mellem at se siderne smuldre eller få lykønskning hos
validatorservice. er der nogen, der kan se tværs gennem min
kreation på www.kristianna.dk/mulla.css

w3c vil ikke engang byde ind med fejlmeldinger (!) - det vil WDG
gerne, men jeg kan rent ud sagt ikke se, hvad jeg kan
tilføje/fjerne/ændre, uden at hensigterne går fløjten igen.

Ulla

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ulla Ussimala

Dato : 16-05-09 17:33

> w3c vil ikke engang byde ind med fejlmeldinger (!) - det vil WDG
> gerne, men jeg kan rent ud sagt ikke se, hvad jeg kan
> tilføje/fjerne/ændre, uden at hensigterne går fløjten igen.

- jeg svarer selv!
nu står verden ikke længere. jeg har bøvlet med dette problem i
halvanden dag, og næppe har jeg formuleret spørgsmålet, før W3c
alligevel godt vil "svare" - ja oven i købet gratulere! måske er der
så ikke rigtig længere noget problem, - WDG er dog stadig utilfreds.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-05-09 19:14

Ulla Ussimala wrote:

> - WDG er dog stadig utilfreds.

Den mest gennemgående anke fra WDG er, at du definerer background-color uden
at definere background-image. Det er ikke en fejl, kun en advarsel. Men du
kan komme den til livs ved at slette "-color", så du definerer background,
der dækker både farve og billede:

selector {
background: #eee;
color: #000;
}

Derudover ser det ud som WDG's css-validering ikke kan finde ud af
ID-markeringen #, det skal du ignorere, for det er som det skal være.

WDG mener heller ikke, at alle browsere forstår en farvedefinition som eks.
color:rgb(125,125,125); men vil hellere have hex-definitionen
color:#808080; - jeg er endnu ikke stødt på en grafisk browser, der ikke
forstår førstnævnte definition, så den advarsel mener jeg, at du trygt kan
ignorere.

Erik Ginnerskov