Kludder, når vinduet minimeres
Fra : Marcia Bossen Braddy

Dato : 16-05-09 15:51

Jeg tror nu endelig det er lykkes at lave en liste-menu, der
virker både i IE og FF - men når jeg minimerer vinduet går alting
galt.

Er der en nem måde at fikse det på?

Se marcia-b.dk/xindex.html (har indtil videre kun lavet forsiden)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 16-05-09 16:10

Marcia Bossen Braddy skrev:
> Jeg tror nu endelig det er lykkes at lave en liste-menu, der
> virker både i IE og FF - men når jeg minimerer vinduet går alting
> galt.
>
> Er der en nem måde at fikse det på?

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener, andet end at menupunkter
rykker ned under hinanden? Det tror jeg sådan set er korrekt opførsel.

Du kan så prøve f.eks. at tilføje

#boksindhold{
   min-width: 38em
}

Det giver en relativ minimumsbredde på din indholdsboks, som også er
afhængig af, hvilken skrift-størrelse, du bruger. Så der skal måske
prøve sig frem.

....eller, du kan i din menuDIV bruge

white-space: nowrap

Det sidste sørger for, at alt i den DIV holdes på samme linje.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 16-05-09 16:20

Rune Jensen skrev:

> Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener, andet end at menupunkter
> rykker ned under hinanden? Det tror jeg sådan set er korrekt opførsel.

OK, jeg kan godt se nu, det ikke ser rigtigt ud. Det er din centrering,
den er gal med, og den laver vandret scroll alt for tidligt.

Kig her:
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp?id=fpx

MVH
Rune Jensen