ie8 og max-width min-width
Fra : Henny Stewart

Dato : 16-05-09 09:34

Forstår ie8 ikke max-width og min-width? Jeg har ikke installeret ie8 endnu,
men via browsershots kan jeg se, at jeg får et gevaldigt horisontalt scroll
i ie8. Kan der være andre grunde til den kolossale bredde? Linket er i min
signatur

--
Mvh. Henny Stewart
http://aargang54.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 16-05-09 10:16

Henny Stewart har bragt dette til os:
> [...]
> ie8. Kan der være andre grunde til den kolossale bredde? Linket er i min

IE8 viser siden "rigtigt" i kompatibilitetsvisning.

Doctype XHTML 1.0 strict(hvorfor?) - fejlfri - men der importeres 121
fejl fra google, i 4 portioner.
7 CSS fejl og 3 scriptfejl. Om de så er dine egne, eller noget google
leverer med uden beregning, skal jeg ikke kunne sige.
Måske skulle man vælge at gå ned i niveau, hvor google kan følge
(rimeligt) med?

Om IE8 forstår det ene eller det andet, skal jeg lade være usagt.
Du giver en max og en min størrelse, som du så fylder ud men <li> og
<a> - og fortæller den at <li> ikke skal have liste udlæg og altså er
et almindeligt inline element, og at i <a>'erne, må den ikke skifte
linie.
Jeg kan godt se fornuften og meningen (og det kommer også sådan ud i
FF), men det kan lige så godt være der, IE8 misforstår/mistolker.

Jeg ville enten dele den lange menu op manuelt (måske finde kortere
tekster?), eller finde på noget med undermenuer, eller tage
konsekvensen af at der er så mange og sætte dem på den anden led - evt
til højre over al google braset.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 16-05-09 16:34

Henny Stewart skrev:
> Forstår ie8 ikke max-width og min-width?

Joda. IE har forstået max-width og min-width siden IE7.
Det ser dog ud til at den insisterer på at have din menu på én linje, og
det ser ud til at det er det der er problemet.

Jeg kan ikke lige overskue hvorfor - og hvad du skal gøre anderledes,
men det er nok der du skal kigge.
Måske skal der også en max-width på .widget eller #recent-posts .widget?

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Henny Stewart

Dato : 16-05-09 16:50

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> det er nok der du skal kigge.
> Måske skal der også en max-width på .widget eller #recent-posts .widget?

Det var white-space: nowrap, der var synderen. Problemet er bare, at den jo
ikke var med for sjovs skyld. Jeg vil helst ikke have det enkelte menupunkt
ombrudt.
--
Mvh. Henny Stewart
http://sprogven.dk

Fra : Henny Stewart

Dato : 16-05-09 18:51

"Henny Stewart" <spam@stewart.tk> skrev i meddelelsen

> Det var white-space: nowrap, der var synderen. Problemet er bare, at den
> jo ikke var med for sjovs skyld. Jeg vil helst ikke have det enkelte
> menupunkt ombrudt.

Nu har jeg lavet en conditional comment - if ie8 bla. bla. og det klarer
problemet. I forvejen havde jeg nogle conditional comments til gamle
versioner af ie. Hvor længe skal det blive ved? Ak, ak.
--
Henny Stewart
http://aargang54.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-05-09 19:18

Henny Stewart wrote:

> Nu har jeg lavet en conditional comment - if ie8 bla. bla.

Tjah, jeg har på nogle af mine sider måttet ændre "if IE" til "if lt IE 8"
efter at IE 8 er kommet. Det skulle ikke undre mig, om jeg hen ad vejen
opdager andre behov for justeringer.

Erik Ginnerskov