Min "tabel-menu" ser forkert ud i firefox
Fra : Marcia Bossen Braddy

Dato : 15-05-09 09:00

Jeg har lavet en side, med tre <div>'er, hvoraf den ene
indeholder en tabel, der udgør min menu. Det ser rigtigt ud i
IE8, men forkert ud i ff3. Siden validerer, så jeg kan ikke finde
ud af, hvad der er galt.

Derudover er det meningen, at der er et lille engelsk flag ved
siden af det danske, men det vil af en eller anden grund ikke
være med, nogen der kan finde fejlen?

Se siden på www.marcia-b.dk/xindex.html

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 15-05-09 09:37

Marcia Bossen Braddy skrev:
> [...]
> indeholder en tabel, der udgør min menu. Det ser rigtigt ud i
> IE8, men forkert ud i ff3. Siden validerer, så jeg kan ikke finde

Jeg kan ikke lige lokalisere det 'forkerte'. Forsøgt med FF3, IE7 og
IE8, men jeg kan ikke se nogen umiddelbar forskel. Screendumps eventuelt?

> Derudover er det meningen, at der er et lille engelsk flag ved
> siden af det danske, men det vil af en eller anden grund ikke
> være med, nogen der kan finde fejlen?

Det engelske flag du vil hente et billede af henter du gennem
"billeder/engelsk.gif", men billedet eksisterer ikke.
http://www.marcia-b.dk/billeder/engelsk.gif returnerer en 404.

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.

Fra : Marcia Bossen Braddy

Dato : 15-05-09 11:05

Dan Storm skrv:

> Jeg kan ikke lige lokalisere det 'forkerte'. Forsøgt med FF3, IE7 og
> IE8, men jeg kan ikke se nogen umiddelbar forskel. Screendumps eventuelt?

Mystisk, men det ser ud til at virke nu, så tak!

> Det engelske flag du vil hente et billede af henter du gennem
> "billeder/engelsk.gif", men billedet eksisterer ikke.
> http://www.marcia-b.dk/billeder/engelsk.gif returnerer en 404.

Pinligt! Havde ikke lagt billedet i den rigtige mappe

Fra : Birger Sørensen

Dato : 15-05-09 11:02

Marcia Bossen Braddy har bragt dette til verden:
> [...]
>
> Derudover er det meningen, at der er et lille engelsk flag ved
> siden af det danske, men det vil af en eller anden grund ikke

Der er 8 HTML advarsler.
height (og width og de andre) bør angives i css - specielt måske, når
man skriver XHTML og vil være på forkant -, og tabeller er beregnet til
tabulære data - ikke menuer eller layout.
Når man alligevel angiver dem i tag'et, skal det være uden enhed - der
skal ikke stå px, kun tallet - den måde at angive højde (og de andre)
er altid i pixels.

IMHO ikke smart med "bold" på mouseover på menutekster. Det får alting
til at fare rundt...
Calender hedder Calendar på nudansk

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-05-09 23:15

Du har formentlig ret i at det skulle være Calendar men Calender
findes også (bruges om trykpresse ruller).

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-05-09 00:18

Jens Peter Karlsen skrev:

> Du har formentlig ret i at det skulle være Calendar men Calender
> findes også (bruges om trykpresse ruller).

Det staves (og hedder) nu "kalander" på dansk.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-05-09 12:07

Ja, men han mente nok Calendar som er kalender på dansk.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 16-05-09 07:57

Jens Peter Karlsen formulerede spørgsmålet:
> Du har formentlig ret i at det skulle være Calendar men Calender
> findes også (bruges om trykpresse ruller).

Så fik vi lært noget i dag også
Tror nu næppe, en udlejnings-lejlighed er udstyret med trykruller :-?

Jeg faldt bare over det - og oven i købet blev det fremhævet ved hover.
Først tænkte jeg /stavekontrol/?
Men så fik jeg set ordentligt efter.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-05-09 12:13

Marcia Bossen Braddy skrev:
> [...]
> indeholder en tabel, der udgør min menu. Det ser rigtigt ud i
> IE8, men forkert ud i ff3. Siden validerer, så jeg kan ikke finde

Det ser lige forkert ud i begge browsere, hvis browser-
vinduet er 1024 pixel bredt.

Dit problem er, at navigationsbjælken har en fikseret
bredde, men de øvrige blokelementer har flydende bredder.

Du kan give dig selv et fortræffeligt overblik over
den visuelle struktur på websiden ved at installere
Chris Pedericks Web Developer Toolbar til Firefox:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/60
Brug Outline Block Level Elements og du vil straks
se, hvor du træder galt.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-05-09 13:26

Marcia Bossen Braddy skrev:

> en tabel, der udgør min menu

Prøv at finde en anden måde at lave menuen på,
en listemenu, for eksempel.

> Se siden på www.marcia-b.dk/xindex.html

Det ser endnu mere kikset ud når man gør
vinduet mindre, så falder det hele fra hinanden.

Det er heller ikke kønt at billederne i toppen er
presset sammen til ukendelighed.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-05-09 15:14

Allan Vebel skrev:

> Prøv at finde en anden måde at lave menuen på,
> en listemenu, for eksempel.

Og hvordan, kan Marcia læse om her:
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/

http://webdesign101.dk/www/cssmenu/eksempel3.html
skulle passe som fod i hose...

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Marcia Bossen Braddy

Dato : 15-05-09 15:04

Tak for de mange konstruktive kommentarer