Kan man style første td i en tabelrække?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-05-09 23:27

Hej alle

Jeg bruger noget styling der ser sådan ud:

table.skrael td { background: url(sur.gif) no-repeat; }
table.skrael tr.nosmiley td, table.skrael td+th+td , table.skrael td+th+td+td {
   background: none;
   text-indent: 0;
}

Det sørger for en sur smiley ved det første td-element i hver række.

Så var det jeg kom i tanker om at hvis jeg kunne nøjes med at
style det første element, så var jeg fri for at mod-style de følgende
td'er. Kan man det? Det her dur jo ikke:

   table.skrael td {}

fordi det styler alle td'erne i hele rækken. Jeg prøvede med

   table.skrael tr+td {}

men det duede heller ikke.

--
Bertel

Fra : Stig Holmberg

Dato : 15-05-09 01:02

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev:

> [...]
> style det første element, så var jeg fri for at mod-style de følgende
> td'er. Kan man det? Det her dur jo ikke:

Ja, du kan bruge first-child psedo-klassen, som i nedenstående, det virker i
ie7, FF, Opera, Chrome, Safari.

Mvh. Stig

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<head>
<title>First-Child test</title>
<!--