align left - hvor skal det stå?
Fra : Ulla Ussimala

Dato : 12-05-09 12:48

www.kristianna.dk/mulla.html skriver jeg <p align="left"> ved
teksten, fordi jeg vil have fast forkant (og det virker fint i
browserne, men validatoren vil ha noget andet, og jeg kan ikke
regne den ud. skal det ind i css'en eller hvad, og hvis det skal,
hvordan skal kommandoen så se ud?

Ulla (rundtosset)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 12-05-09 12:54

Ulla Ussimala wrote:
> [...]
> browserne, men validatoren vil ha noget andet, og jeg kan ikke
> regne den ud. skal det ind i css'en eller hvad, og hvis det skal,

Inline style

eller

og i dit css
p { text-align:left; }

eller

p.left-aligned { text-align:left; }

Fra : Ulla Ussimala

Dato : 12-05-09 13:39

så blev maskinen meget tilfreds med align! mange tak for hjælpen.
vh/ Ulla

Fra : Birger Sørensen

Dato : 12-05-09 14:39

Ulla Ussimala tastede følgende:
> [...]
> browserne, men validatoren vil ha noget andet, og jeg kan ikke
> regne den ud. skal det ind i css'en eller hvad, og hvis det skal,

Det hæger lidt sammen med dit næste spørgsmål :/ om doctypen.
Når du bruger strict er align ikke tilladt - deprecated i standarden,
og derfor ikke med i strict (udtaget for tabel elementer, col og
colgroup - her er align ikke deprecated).
Hvis du bruger transitional er de deprecated tilladt.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ulla Ussimala

Dato : 12-05-09 14:49

> Hvis du bruger transitional er de deprecated tilladt.

tågerne letter nu - så småt. tak. Ulla

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-05-09 20:34

Ulla Ussimala wrote:
> på www.kristianna.dk/mulla.html skriver jeg <p align="left"> ved
> teksten, fordi jeg vil have fast forkant

Jamen, det er da default visningsmodel. Det er normalt ikke nødvendigt at
sætte en sådan definition - kun hvis elementet står inde i et andet element,
hvis indhold i øvrigt ikke er venstrejusteret.

Erik Ginnerskov