Nydelig præsentation i google
Fra : Ukendt

Dato : 11-05-09 22:33

Hejsa NG

Nogen der har kendskab til hvordan TDC, kan få sådan en nydelig
præsentation i google.dk

Har kikket på deres kildekode, men synes ikke jeg kan se nogen
specielle META tags eller ligende??

http://guide2mac.dk/images/billede3.jpg

Mvh
/Peter Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-05-09 22:54

Pelle skrev:

> Nogen der har kendskab til hvordan TDC, kan få
> sådan en nydelig præsentation i google.dk

Ja, de har betalt dyrt for det - de har jo råd til det,
med de priser

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-05-09 04:58

Allan Vebel skrev:

> Ja, de har betalt dyrt for det - de har jo råd til det,
> med de priser

En af mine sider bliver vist på samme måde, uden at jeg har rørt en
finger eller betalt 5 flade øre for det.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=hitsurf&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=

Måske gør de det manuelt, eller også er det noget med om man har lavet
en struktur som er søgemaskinevenlig (selv om jeg ikke lige havde
søgemaskineoptimering i tankerne da jeg lavede det).

Måske er det opbygningen af min menu der gør det?
Koden til den har jeg fra Jørgen Farum Jensens bog, "Webdesign med
Stylesheets" og webdesign101.dk. Vist nok dette:
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks10.html

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 12-05-09 17:34

Philip Nunnegaard skrev:

> En af mine sider bliver vist på samme måde, uden at jeg har rørt en
> finger eller betalt 5 flade øre for det.
>
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=hitsurf&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=

Umiddelbart, så kan jeg kun se, at det er, som en skriver - domænenavnet
indgår i titlen på alle sider. Og så er sidens indhoid meget specifik
for hver side.

Det kalder på en setup som:

Domænenavn | Kort sidetitel

?

Der må da også være andre ting i det..

Ligger de alle i samme "level" i forhold til domænet mon? Det ku se
sådan ud. Querystring bliver f.eks. ikke taget hensyn til, kun
"modersiden" (så "de" ved, at modersiden er modersiden). Men det kan
være, det er det, de mener, at modersiden danner en collection (samme
slags indhold)? Hvis man kigger på undersider til modersiden, er titlen
den samme - undtaget datoen.

> Måske gør de det manuelt, eller også er det noget med om man har lavet
> en struktur som er søgemaskinevenlig (selv om jeg ikke lige havde
> søgemaskineoptimering i tankerne da jeg lavede det).

Og det er det, som Google bla. gerne vil have. At man optimerer til
brugerne, ikke søgemaskinerne. Men visse ting ville nu alligevel være
rare at kunne ;)

MVH
Rune Jensen

Fra : Stig Holmberg

Dato : 12-05-09 01:54

"Pelle" skrev i meddelelsen
> [...]
> præsentation i google.dk
>
> Har kikket på deres kildekode, men synes ikke jeg kan se nogen specielle

Søgeordet indgår i domænenavnet, derfor.

Mvh. Stig

Fra : Martin

Dato : 12-05-09 02:22

Pelle wrote:
> [...]
> præsentation i google.dk
>
> Har kikket på deres kildekode, men synes ikke jeg kan se nogen specielle

Hvis du tænker på de links nedenunder url'en (altså "Test din PC",
"Bredbånd" osv.)
så er det simpelthen bare fordi det er de mest benyttet links hos TDC,
som passer til dit søgeord.

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-09 01:26

On 2009-05-12 03:21:44 +0200, Martin <maaNO@SPAMscandesigns.dk> said:

> Hvis du tænker på de links nedenunder url'en (altså "Test din PC",
> "Bredbånd" osv.)
> så er det simpelthen bare fordi det er de mest benyttet links hos TDC,
> som passer til dit søgeord.

Tak til alle som har svaret, så blev jeg lidt klogere. Det var nemlig
lige nøjagtig de links, det var pænt præsenteret, der fangede min
opmærksomhed.... Ellers, synes jeg det er svært at genneskue
google og deres visninger... Synes ikke de tager hensyn, til de 'gode
gamle' META koder?

/Peter

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-05-09 05:32

Pelle skrev:

> Synes ikke de tager hensyn, til de 'gode
> gamle' META koder?

Hvis du taler om meta-keywords, så er de lige til at lukke op og sk*de i.
Der er en grund til at de droppede det for mange år siden.

Det blev misbrugt. Jeg er selv stødt på sider for nogle år tilbage, der
havde ord som "sex", "gratis" osv. i deres meta-keywords, selv om det
slet ikke var det siden handlede om.

I øvrigt er det sidens *indhold* der er interessant for mig som
slutbruger. Ikke hvad der står i nogle keywords, hvoraf meget af det er
fake.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-05-09 09:28

Philip Nunnegaard wrote:

> Det blev misbrugt. Jeg er selv stødt på sider for nogle år tilbage, der
> havde ord som "sex",

<provokation value="on">
Hvad søgte du på?
</provokation>

Stig Johansen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-05-09 16:13

Stig Johansen skrev:

> <provokation value="on">
> Hvad søgte du på?
> </provokation>

Ha ha. Jeg vidste at det spørgsmål ville komme.
Den ene af siderne var dog en privat hjemmeside som en i min
omgangskreds havde lavet. Det var tilbage i forrige århundrede hvor "alt
var tilladt".
Dating.dk havde så vidt jeg husker også en hel masse ubrugelige
meta-keywords.

--
Philip - http://chartbase.dk