favicon vises ikke
Fra : Kurt G

Dato : 11-05-09 15:26

http://www.html.dk/artikler/00002/ er der beskrevet hvordan man får sin
egen icon i adresselinien.

Nu har jeg fulgt anvisningen, men det giver ikke den ønskede effekt, iconen
kommer ikke frem.

Skal der gøres andet end det beskrevne?

Mvh Kurt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-05-09 16:16

Kurt G skrev:
> På http://www.html.dk/artikler/00002/ er der beskrevet hvordan man får sin
> egen icon i adresselinien.
>
> Nu har jeg fulgt anvisningen, men det giver ikke den ønskede effekt, iconen
> kommer ikke frem.

Det kan være et lokalt problem hos dig, fx at du skal have
opdateret siden. Hvis du giver os en adresse til siden, kan
vi tjekke, om det virker, og måske også se, hvad der går
galt, hvis altså, der er noget galt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til websnedkere:

Fra : Kurt G

Dato : 11-05-09 22:38

> [...]
> siden. Hvis du giver os en adresse til siden, kan vi tjekke, om det
> virker, og måske også se, hvad der går galt, hvis altså, der er noget

Adressen er www.ikasthistorie.dk.

Jeg har også fundet lidt om det på
http://www.metatags.dk/design_tips_faviconico
hvor der var følgende linier:
<head>
<title>Dette er titlen på min hjemmeside.</title>
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon" />
</head>
Det er også prøvet uden succes, så det kan være et lokalt problem!

Mvh Kurt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-05-09 23:24

Kurt G skrev:

> Adressen er www.ikasthistorie.dk.
> Det er også prøvet uden succes, så det kan være et lokalt problem!

Det er et lokalt problem, ikonen vises fint her. Du kan evt.
prøve at tømme din browsers cache, så skulle ikonen blive
hentet. Og ellers kan du glæde dig over, at det virker andre
steder end hos dig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk