Embeded video fra YouTube - fejl i koden
Fra : Birgit Holme

Dato : 06-05-09 00:07

http://www.activeintampa.com/inline/speed.php

Jeg har sat en video ind på min side og får 10 fejl.

Jeg kan godt læse hvad der står som fejl, men kan altså ikke lige
regne ud, hvad jeg skal rette og hvorfor. Det sidste det mest
vigtige

Er der nogen der i få ord kan forklare de fejl for mig og hvordan
jeg retter dem.

Takker!!

/Birgit

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-05-09 03:19

Birgit Holme skrev:
> http://www.activeintampa.com/inline/speed.php
>
> Jeg har sat en video ind på min side og får 10 fejl.

Youtubes kodestumper validerer ikke, fordi de bruger
<embed>. Du kan finde validerende grundkoder på denne side:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker-multimedia.php

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-05-09 05:47

Birgit Holme skrev:

> Er der nogen der i få ord kan forklare de fejl for mig og hvordan
> jeg retter dem.

Kim har givet en forklaring, og en dybere forklaring på hvad du gør er
på hans side.

Den hurtige (validerer i XHTML 1.0 strict):
<object type="application/x-shockwave-flash" style="width:300px;
height:200px;" data="http://www.youtube.com/watch/v/DJsQcnB6GC0">
<param name="movie"
value="http://www.youtube.com/watch/v/DJsQcnB6GC0" />
</object>

Jeg fatter så ikke hvorfor YouTube ikke snart får ændret deres
embed-kode, så de ikke ligefrem *opfordrer* millioner af brugere til at
poste noget der ikke validerer.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 06-05-09 06:31

Philip Nunnegaard wrote:

> Jeg fatter så ikke hvorfor YouTube ikke snart får ændret deres
> embed-kode, så de ikke ligefrem *opfordrer* millioner af brugere til at
> poste noget der ikke validerer.

Det kan måske være en reminisens fra fortiden.
For en del år siden rodede jeg med noget svg, og guess what:
MS gider ikke SVG, kun VML (kan klares med en SVG plugin, som der har været
trusler om at discontinue).
Visse browsere forstod kun <embed>, og ikke <object>
andre browsere forstod kun <object>, og ikke <embed>
Jeg kan ikke huske hvem der var hvem, men ud over det, så forstod
IE kun deflate, og ikke gzip
andre browsere (resten?) forstod kun gzip og ikke deflate.

(Jeg skriver visse og andre, fordi jeg kan ikke huske hvem der gjorde hvad)

Det skal åbenbart ikke være nemt.

Stig Johansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-05-09 10:16

Stig Johansen skrev:

> Visse browsere forstod kun <embed>, og ikke <object>
> andre browsere forstod kun <object>, og ikke <embed>

I helt gamle dage: Netscape = <embed> og Microsoft =
<object>. Sidstnævnte blev ophøjet til standard, og har i
mange år været understøttet af Mozilla, Firefox og andre
browsere.

Når det stadig kan være en ide at bruge <embed>, så er det
fordi IE og alternative browsere i nogle tilfælde skal have
forskellige <object>-koder. Reelt set burde det ikke være et
problem, for <object> understøtter fallback, så hvis
browseren ikke kan forstå den første <object>-kode, så går
den videre til den næste. Men Internet Explorer 6 og ældre
versioner understøtter ikke fallback'en, de forsøger i
stedet at vise indeholdet i samtlige <object>'er. Det er
altså af hensyn til IE 6 (eller gammel vane), at mange
stadig bruger <embed>.

I mine multimedia-koder, som jeg henviste til tidligere i
tråden, omgår jeg problemet med den manglende fallback med
en conditional comment omkring <object>-koder til de
alternative browsere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Birgit Holme

Dato : 06-05-09 16:08

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>

> Jeg fatter så ikke hvorfor YouTube ikke snart får ændret deres
> embed-kode, så de ikke ligefrem *opfordrer* millioner af brugere til at

Takker!!

Har det lidt bedre nu da jeg ved det ikke bare var mig der fandt det lidt
underligt!

Og enig på "lav dog noget kode der validerer"!!!

Fra : Dan Olsen

Dato : 07-05-09 05:07

Fra : Dan Olsen

Dato : 07-05-09 05:21

Tak for jeres diskussion om xhtml. html og video.
Er der én der kan fortælle mig om status for mp4 i forbindelse med video. Jeg
bruger nero og er nået til at jeg må lægge wmv-filer på min hjemmeside. Kunne
jeg også lægge mp4 og hvad er koderne?