Styling
Fra : Rune Jensen

Dato : 03-05-09 14:39

Jeg roder lidt med CSS3, her:
http://runejensen.dk/temp/tests/css3/attribut_test_smiley.asp

Som man kan se, er det lykkedes mig via CSS at tilgå egenskaberne for
IMGer på basis af deres filnavn (indholdet af attributten SRC). Men...
hvad jeg vil er faktisk noget lidt andet. Jeg ønsker nemlig, at hvert
enkelt text-smiley via definering i CSSen bliver erstattet af URLen på
den tilsvarende billedsmiley (de bliver erstattet af et billede).

Det kræver selvfølgelig, man kan teste på indholdet af en <p> (hvor
smiley skal ligge) - i stedet for dens attribut, som det sker her.

Kan man ikke det alene med CSS3? Jeg synes, jeg har læst om det, men har
bare lykkeligt smidt linket ud til højre..

text-smiley, f.eks.

:) => uri til glad smiley
:( => uri til sur smiley

PS.: IE er bare udelukket her, men jeg gider altså ikke rigtigt
beskæftige mig med den lige til det her, da den er så håbløst forældet.
FF og Opera (specielt Opera) er til gengæld ret standardoverholdende med
CSS3

MVH
Rune Jensen