printer.css
Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 03-05-09 14:05

Jeg har været ved at lave et printer.css som jeg efterhånden er godt
tilfreds med. Dog ville jeg gerne have den højre kolonne "Bemærk"
nederst i en udskrift.
Se http://lisbetovervad.dk/adjektiver.shtml

Hvordan gør jeg det?

Lisbet

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 03-05-09 17:14

Lisbet Overvad Laursen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg har været ved at lave et printer.css som jeg efterhånden er godt
> tilfreds med. Dog ville jeg gerne have den højre kolonne "Bemærk"
> [...]
Kan se du har lagt "Bemærk" teksten i en rightcol. Har du ikke en
"bottomcol" i det system du skriver i?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 03-05-09 18:58

Niels-Jørgen Hvidberg wrote:

> Kan se du har lagt "Bemærk" teksten i en rightcol. Har du ikke
> en "bottomcol" i det system du skriver i?

Næh, men det der skal til er vel også at der i printer.css kommer
nogle andre bestemmelser på rightcol?

Lisbet

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-05-09 22:02

Lisbet Overvad Laursen skrev:
> [...]
<- snip ->

> Næh, men det der skal til er vel også at der i printer.css kommer
> nogle andre bestemmelser på rightcol?

Eftersom #rightcol kommer før artiklen i kilde-
koden er der ikke nogen nem måde at ordne det på.

Du skal jonglere med dit layout, så #rightcol
kommer til sidst i kildekoden, og det kræver at
alle de foregående elementer er leftfloatede.
Hvis du så i dit print stylesheet giver #rightcol
en bredde på 100%, vil det automatisk komme til
sidst i udskriften.

Jørgen Farum Jensen

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 04-05-09 18:48

Jørgen Farum Jensen wrote:
> [...]
> alle de foregående elementer er leftfloatede.
> Hvis du så i dit print stylesheet giver #rightcol
> en bredde på 100%, vil det automatisk komme til

Tak skal du have. Det anede mig nok at hele layoutet skulle ændres.
Det vil jeg nu ikke bruge tid på, så eventuelle "printere" må finde
sig i at få bemærkningerne først.

Lisbet